BAS/ESP |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 08:35
|
|
|
Jary napisał/a: | To tylko półprawda |
Cała prawda w tym sensie, że ASD jest układem mechaniczno-hydraulicznym. A układy zastosowane po ASD (ASR, ESP) są układami opartymi na układzie hamulcowym oraz elektronice
Trzeba też brać pod uwagę, że zrezygnowanie z układu ASD było powiązane z zastosowaniem 4-ro kanałowego układu ABS.
Oczywiście rozwinięcie do układu ESP w tym przypadku nie było już problemem (kwestia dołożenia kilku dodatkowym czujników oraz zmiany oprogramowania pompy). |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 09:57
|
|
|
Daniel napisał :
Trzeba też brać pod uwagę, że zrezygnowanie z układu ASD było powiązane z zastosowaniem 4-ro kanałowego układu ABS.
To ASD wymagało zastosowania 2-punktowego pomiaru obrotu kół na tylnej osi.Ówczesny ABS
miał do chwili wprowadzenia ASD tylko 3 punkty pomiaru.Przez pewien czas ABS był montowany równolegle w obu wersjach.
Systemu ASD, system ESP nie zastępuje.ESP działa na innej zasadzie i powoduje straty na przyspieszeniu pojazdu poprzez "przyhamowywanie" kół.ASD blokuje dyfer i powoduje lepsze przyspieszenie w razie poślizgu któregoś z kół napędowych.
Ogólnie ESP ma tylko jedną zaletę, niedoświadczony kierowca dostał do ręki układ który praktycznie niweluje skutki większości nawet dużych błędów.Przeszkadza natomiast kierowcy
doświadczonemu (nie pozwala osiągnąć maksymalnych wartości).
ASD zastępują częściowo dyfry o zwiększonym tarciu wewnętrznym. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 12:36
|
|
|
noc napisał/a: | To ASD wymagało zastosowania 2-punktowego pomiaru obrotu kół na tylnej osi. |
Sprawa do wyjaśnienia - nawet Gerri opisując zasadę działania ASD przypominał o trzech czujnikach obrotu (wykorzystywanych zresztą równolegle przez ABS), dwa na przedniej osi oraz jeden na tylnej osi.
Cytat: | To ASD wymagało zastosowania 2-punktowego pomiaru obrotu kół na tylnej osi. |
Nie pomyliłeś z ASR? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 12:59
|
|
|
A niby skąd sterownik ASD wiedziałby, że koło tylne prawe kręci się, a lewe tylne stoi.
Z jednego czujnika na dyfrze, czy od wróżki?
System ASR to system "przeciw-uślizgwy" zapobiegający "paleniu" gum. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 16:01
|
|
|
noc napisał/a: | A niby skąd sterownik ASD wiedziałby, że koło tylne prawe kręci się, a lewe tylne stoi. |
No właśnie tego nie musi wiedzieć, układ wykrywa jedynie poślizg tylnej osi i do prędkości ok. 40 km/h blokuje w 100% dyferencjał.
ASD jest po prostu szperą, która nie reguluje przekazywania momentu w zależności od strony która aktualnie ma poślizg (np. Torsen) tylko realizuje pełną jej blokadę. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 16:17
|
|
|
Sprawdziłem schematy.Faktycznie, ASD w pierwszych wersjach jako samodzielne urządzenie
bez ABS pracował na 3 czujnikach.Masz rację, to ja się pomyliłem.
Cóż, pamięć już nie ta. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Listopad 2009, 17:34
|
|
|
Hmm, ciekawe czy dałoby się odpalić programowo ASR w C180/C220D po lifcie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 2 Listopad 2009, 08:48
|
|
|
Cytat: | ciekawe czy dałoby się odpalić programowo ASR |
nie da sie, bo sa inne sterowniki i pompy hamulcowe |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
halok
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: ruda slaska
|
Wysłany: 6 Styczeń 2010, 14:31
|
|
|
witam, mialem ten sam problem, swiecila sie kontrolka z bas/asr. poczytalem to wspaniale forum i faktycznie wlacznik swiatel STOP byl zepsuty. kupilem nowy, zamontowalem i co............dalej to samo a na dodatek swieca sie swiatla STOPu non stop. okazalo sie ze nie wyregulowalem tego ruchomego bialego cypla o ktory opiera sie pedal hamulca i nie byl on wciskany do konca, a sprawdzalem wlacznik jak byl wymontowany i bylo ok. zgubila mnie radosc ze znowu zacznie to dzialac. rozebralem to ponownie wyregulowalem i DZIALA )))))))))))))))))))))))))))))pisze specjalnie o regulacji tego aby inni nie zrobili tego samego bledu po co robic 2x to samo, teraz jeszcze zostal mi podgrzewacz który przestal dzialac jak wypiolem wtyczki.
dzieki |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 6 Styczeń 2010, 14:37
|
|
|
halok napisał/a: | okazalo sie ze nie wyregulowalem tego ruchomego bialego cypla o ktory opiera sie pedal hamulca i nie byl on wciskany do konca, |
Ale on ma takie nacięcia i powinien sam się ustawić |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 6 Styczeń 2010, 17:43
|
|
|
halok napisał/a: | rozebralem to ponownie wyregulowalem i DZIALA |
W jaki sposób i co tam kolega regulował? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 6 Styczeń 2010, 18:27
|
|
|
Chyba kolega o tym pisze.
Resize of Scan0159.jpg
|
|
Plik ściągnięto 627 raz(y) 128,82 KB |
|
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
halok
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: ruda slaska
|
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 18:22
|
|
|
ta biala koncowke mozna wyciagac i wciskac i samo sie to nie zrobi bo niby jak????jak mialem za mocno wcisniete to ciagle stopy swiecily, moze jakbym mial za bardzo wyciagniety bialy krociec to by pedal hamulca wcisnal to na odpowiednia glebokosc ale w druga strone???????????nie bardzo, tak czy owak asr dziala i sama radosc z wciskania gazu do dechy )))))))))) |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 14:20
|
|
|
Czy po wymianie czujnika kontrolka gaśnie zaraz,czy komp. potrzebuje czas na zaakceptowanie nowego |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 14:47
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 14:20
Czy po wymianie czujnika kontrolka gaśnie zaraz,czy komp. potrzebuje czas na zaakceptowanie nowego |
U mnie gasla po kazdym zgaszeniu silnika a zapalala sie przy wciskaniu hamulca.Uklad wykrywal wzrost cisnienia a nie dostawal sygnalu z tego wlacznika. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
|