Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:40 |
Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 17:30
|
|
|
Wydaje mi się, że w Twoim silniku nie ma koła dwumasowego. Więc te kompletne sprzęgło by pasowało.
[ Dodano: 20 Kwiecień 2009, 17:41 ]
Z Twojego VIN-u wynika, że nie masz klimatyzacji, więc i koło zamachowe jest zwykłe.
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01 |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
Ostatnio zmieniony przez Daniel 20 Kwiecień 2009, 17:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 17:47
|
|
|
zmichal napisał/a: | faktycznie - dzwoniłem do ASO - zwykłe koło |
Zrobisz sprzęgło po taniości |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 17:49
|
|
|
Daniel, to jak to jest ? Jak masz klime to masz i dwumasówkę ?
Zastanawiam się jakie sprzęgło jest w Classicu mojego ojca ? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 17:57
|
|
|
Z VIN-u zmichal-a wynika, że tak jest - widocznie w tych wersjach silnikowych tak to robili. Jednak przed zakupem sprzęgła do samochodu trzeba wczytać się w opisy przy numerach części.
Dla silnika zmichal jest to uwaga nr 692 "APPLICABLE TO VEHICLES NOT EQUIPPED WITH AIR CONDITIONER"
Musisz sprawdzić jak to jest w Twoim przypadku. Oczywiście są silniki które maja zawsze dwumasę, np. CDI. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 18:05
|
|
|
W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2009, 18:09
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ? |
Do ASO możesz zadzwonić zawsze, mi wystarczyło EPC |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 21:44
|
|
|
Cześć!
Mam podobny problem też szarpie mi sprzęgło szczególnie na zimnym silniku.
Czy może ktoś mi sprawdzić po numerze VIN w EPC czy mam dwumasówke?
Z góry dziękuję. |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 23:29
|
|
|
Wychodzi na to, ze nie... normalny docisk i tarcza... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 08:55
|
|
|
a ja mam koło dwumasowe u siebie ? moze ktos to ustalic ??? wydaje mi sie, ze jest u mnie. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 14:41
|
|
|
Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO?
Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat - Cytat: | W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu. |
Dlatego boje się ruszać ten temat, mimo iz sprzęgło widoczne kilka postów wyżej udało mi się kupić za 50,-zł |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
KWAS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2008 Posty: 249 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 16:32
|
|
|
zmichal, u mnie za samo wyjecie sprzegla, wymiane wysprzeglika i paru innych rzeczy krzykneli 800 zl- po rabacie 600 zl |
_________________ 1. "Prawdziwy facet powinien miec wal, a nie jakies tam przeguby..."
2. "Bóg dał nam nogi abyśmy mogli dojść tam gdzie nie dojedziemy na glebie..."
WDB2020181F347899 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 17:36
|
|
|
zmichal napisał/a: | Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat - Cytat:
W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu.
|
Chodzi o to, żeby wałek sprzęgłowy był w "osi" docisku. Tam, gdzie są sprężyny docisku to muszą być one równo wytarte, tzn. miejsce wytarcia sprężyn musi być okrągłe a nie jajowate (w Twoim przypadku to jest podstawą do założenia tej używki)
Ponieważ wałek sprzęgłowy jest w skrzyni, trudno o wyosiowanie docisku.
Jeśli masz jakiś zapasowy wałek (np. uszkodzony) to można przy pomocy tego wałka "wypośrodkować" odległości do sprężyn docisku |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 12 Sierpień 2009, 14:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stacho81
230 K Sport :D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 18:05
|
|
|
zmichal napisał/a: | Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO? |
Witaj,
w ASO zapłacisz na pewno zacnie...
W zeszłym roku wymieniałem u siebie sprzęgło, bo poprzednik je zajechał...
Tarcza, docisk, łożysko oporowe - komplet Sachsa w Toruniu w Focie po rabatach wyszło 582 zł z groszami (wszystko na dwumasówkę), do tego wymiana u poleconego mechanika, robocizna 150 zł (1,5h).
Co do specjalnych narzędzi, poszukaj gdzieś kto ma jakąś starą skrzynie rozebraną na części i weź tylko wałek wejściowy ( ) do skrzyni biegów, jak będziesz miał owy wałek będziesz mógł jak to trzeba idealnie centrycznie nałożyć tarczę i dokręcić zacisk i po problemie.
Pozdro |
_________________ Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P |
|
|
|
|
|