|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Kontrolka SRS |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Listopad 2009, 13:35
|
|
|
Same kłopoty A miało być tak fajnie
Moja opinia: układ hamulcowy powinien być tak skonstruowany, aby dawał maksimum pewności i był bezwzględnie niezawodny - w przypadku układu SBC chyba zwłaszcza dwa druga sprawa przeważyła o fiasku tego projektu, ale może kiedyś.... dopracują to innowacyjne rozwiązanie. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Listopad 2009, 13:35
|
|
|
topol napisał/a: | to znaczy:?: |
To znaczy, że przy projektowaniu nie przyłożono się zbytnio choćby do testów...
Firma OK i z dużym doświadczeniem. Znam ich co nieco.
Jednak w jednym opisie niedawno (chyba już to usunęli) przesadzili pisząc, że mechanicznie regenerują sami pompy SBC za kwotę rzędu 600-700pln... osobiście uważam, że jest to niewykonalne - nie za tę kwotę
Tyle kosztuje np. dobra używka SBC. A regenerację przeprowadzają serwisy specjalistyczne w Niemczech, więc koszt wysłania pompy tam i z powrotem już przedraża całą zabawę...
Usterki układu owszem, ale nie mechaniczna regeneracja pompy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24 Listopad 2009, 14:03
|
|
|
jjankiello napisał/a: |
Firma OK i z dużym doświadczeniem. Znam ich co nieco.
|
"Ich"? Ich tam nie ma za wiele, co najwyżej jeden i pół....
Taak, na Mercmanii to ostatnio prawdziwy guru...
Rozmawiałem kiedyś z Michałem nt SBC. Powiedział mi, że tak naprawdę 50% usterek to przekroczenie progu serwisowego, więc drobna sprawa, a 45% usterek to usterki związane z nieprzestrzeganiem wymogu wymiany płynu hamulcowego co rok (wiadomo wszystkim, jak jest... ). A to powoduje np korozję wewnętrzną, wycieranie wirnika itp. Ale to jest typowe zaniedbanie użytkownika! A tylko 5% usterek to awarie samoistne.
Więc nie jest tak źle, jak kto dba tak ma....
A wyprzedzając technologię nie wziął po prostu pod uwagę betonowego światopoglądu użytkowników.... I tak to jest. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Listopad 2009, 15:18
|
|
|
sewan, trudno nie przyznać Ci racji
Inna sprawa to "czynienie" sobie PR-u na swojej stronie |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Listopad 2009, 10:31
|
|
|
sewan napisał/a: | A wyprzedzając technologię nie wziął po prostu pod uwagę betonowego światopoglądu użytkowników.... I tak to jest. |
A ja mam wrażenie, że MB w swoim pędzie do nowoczesności tym układem strzelił sobie w stopę. Przecież przez wiele lat dążył do tego aby jego samochody były niezawodne, nawet wtedy gdy ich obsługa nie była "taka jak w ASO". Ja rozumiem, że czasy W123 czy nawet W124 już minęły i nie wrócą, ale mimo wszystko zastosowanie rozwiązania, które mnie zmusza do korzystania z usług ASO, bo jak nie to parę tysi w plecy, jest zbytnim naciągactwem ze strony MB. Tym bardziej, że dotyczy to nawet tak prozaicznej czynności jak wymiana klocków hamulcowych....
Ludzie cały czas chcą mieć "swojego" Mercedesa, niezawodnego, łatwego w eksploatacji. Trudno jest zmienić przekonania które były pielęgnowane przez wszystkie ostatnie lata czy dekady. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Listopad 2009, 10:48
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Ludzie cały czas chcą mieć "swojego" Mercedesa, niezawodnego, łatwego w eksploatacji. Trudno jest zmienić przekonania które były pielęgnowane przez wszystkie ostatnie lata czy dekady. |
Na pewno coś w tym jest. Ale modelem W211 MB miał zapoczątkować rewolucyjne zmiany, takie było założenie, ale niestety właśnie te przyzwyczajenia użytkowników spowodowały, że plan spalił na panewce...
Fakt, że wielu właścicieli nadal oczekuje od swoich nowych aut, że będzie jak w 123, gdzie w każdej zabitej dechami wsi kowal młotkiem potrafił usunąć każdą usterkę. Ale to se ne wrati, trzeba być przygotowanym na przeskok technologiczny, bo każda funkcja podnosząca komfort czy bezpieczeństwo powoduje wzrost zaawansowania technologicznego, które wymusza już serwis przez przeszkolony personel dysponujący odpowiednim sprzętem... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:06
|
|
|
Im więcej czytam o nowych MB, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że swoim W123 przejeżdżę ile się da lat Co z tego, że masz nowe, jak podczas usterki tylko laweta i serwis bo samochód powie Ci spier.... dalej nie jade |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:08
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Im więcej czytam o nowych MB, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że swoim W123 przejeżdżę ile się da lat Co z tego, że masz nowe, jak podczas usterki tylko laweta i serwis bo samochód powie Ci dalej nie jade |
|
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:26
|
|
|
topol, podzielam Twoją opinię w pełni. moje dwie poprzednie to W124 200D z '87 i W124 250TD z '91. Na części zamienne do ich obu nie zapłaciłem tyle ile to tej *** celiny. Strach myśleć co będzie za 10 lat z MB produkowanymi od paru lat |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
123
katedra mechaniczna
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: ważne dokąd
|
Wysłany: 26 Listopad 2009, 20:50
|
|
|
hola hola !!!
przypominam że to temat "kontrolka SRS |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Listopad 2009, 21:35
|
|
|
123 napisał/a: | hola hola !!!
przypominam że to temat "kontrolka SRS |
Temat już został wyczerpany - teraz są wolne wnioski |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:23
|
|
|
Witam, mam pytanko w temacie "kontrolki SRS",
swieci mi sie wyzej wymieniona kontrolka i po wizycie na kompie okazało sie ze jest wystrzelony pas pasazera, zamówilem pas na alledrogo i teraz pytanie, czy trzeba znowu jechac na komputer zeby wykasowac blad, czy jast to ten "mniej ważny" blad i zgasnie sama, czy moze odpiac aku, albo inne sztuczki...?
I drugie pytanie, czy mozna "zdiagnozowac" sam pas np miernikiem, albo wizualnie, czy jest on wystrzelony, czy nie? - jak wiadomo, zakup uzywki na alledrogo nie daje pewnosci ze pas jest sprawny...
Pozdrawiam. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:47
|
|
|
bart1527 napisał/a: | czy trzeba znowu jechac na komputer zeby wykasowac blad, czy jast to ten "mniej ważny" blad i zgasnie sama, czy moze odpiac aku, albo inne sztuczki...? |
To jest błąd z serii "poważnych", sam się nie skasuje - konieczna jest interwencja serwisu. |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 16:00
|
|
|
Ok, dzięki Gomezio,
a co do drugiej czesci pytania, czy można sprawdzic napinacz czy jest sprawny zanim go załoze i pojade wykasowac błąd? |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
PLEBSON
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 394 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,177 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|