Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka SRS
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Listopad 2009, 13:35   

topol napisał/a:
znalazłem coś takiego http://www.cmdauto.pl/5606.html


Same kłopoty ;) A miało być tak fajnie :)


Moja opinia: układ hamulcowy powinien być tak skonstruowany, aby dawał maksimum pewności i był bezwzględnie niezawodny - w przypadku układu SBC chyba zwłaszcza dwa druga sprawa przeważyła o fiasku tego projektu, ale może kiedyś.... dopracują to innowacyjne rozwiązanie.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Listopad 2009, 13:35   

topol napisał/a:
to znaczy:?:

To znaczy, że przy projektowaniu nie przyłożono się zbytnio choćby do testów...
topol napisał/a:
znalazłem coś takiego http://www.cmdauto.pl/5606.html

Firma OK i z dużym doświadczeniem. Znam ich co nieco.
Jednak w jednym opisie niedawno (chyba już to usunęli) przesadzili pisząc, że mechanicznie regenerują sami pompy SBC za kwotę rzędu 600-700pln... osobiście uważam, że jest to niewykonalne - nie za tę kwotę :!:
Tyle kosztuje np. dobra używka SBC. A regenerację przeprowadzają serwisy specjalistyczne w Niemczech, więc koszt wysłania pompy tam i z powrotem już przedraża całą zabawę...
Usterki układu owszem, ale nie mechaniczna regeneracja pompy... :roll:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Listopad 2009, 14:03   

jjankiello napisał/a:

topol napisał/a:
znalazłem coś takiego http://www.cmdauto.pl/5606.html

Firma OK i z dużym doświadczeniem. Znam ich co nieco.

"Ich"? Ich tam nie ma za wiele, co najwyżej jeden i pół.... :mrgreen:
Taak, na Mercmanii to ostatnio prawdziwy guru... :mrgreen:
Rozmawiałem kiedyś z Michałem nt SBC. Powiedział mi, że tak naprawdę 50% usterek to przekroczenie progu serwisowego, więc drobna sprawa, a 45% usterek to usterki związane z nieprzestrzeganiem wymogu wymiany płynu hamulcowego co rok (wiadomo wszystkim, jak jest... :wink: ). A to powoduje np korozję wewnętrzną, wycieranie wirnika itp. Ale to jest typowe zaniedbanie użytkownika! A tylko 5% usterek to awarie samoistne.
Więc nie jest tak źle, jak kto dba tak ma....
A :mb: wyprzedzając technologię nie wziął po prostu pod uwagę betonowego światopoglądu użytkowników.... I tak to jest.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Listopad 2009, 15:18   

sewan, trudno nie przyznać Ci racji :twisted:
Inna sprawa to "czynienie" sobie PR-u na swojej stronie :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Listopad 2009, 10:31   

sewan napisał/a:
A :mb: wyprzedzając technologię nie wziął po prostu pod uwagę betonowego światopoglądu użytkowników.... I tak to jest.


A ja mam wrażenie, że MB w swoim pędzie do nowoczesności tym układem strzelił sobie w stopę. Przecież przez wiele lat dążył do tego aby jego samochody były niezawodne, nawet wtedy gdy ich obsługa nie była "taka jak w ASO". Ja rozumiem, że czasy W123 czy nawet W124 już minęły i nie wrócą, ale mimo wszystko zastosowanie rozwiązania, które mnie zmusza do korzystania z usług ASO, bo jak nie to parę tysi w plecy, jest zbytnim naciągactwem ze strony MB. Tym bardziej, że dotyczy to nawet tak prozaicznej czynności jak wymiana klocków hamulcowych....

Ludzie cały czas chcą mieć "swojego" Mercedesa, niezawodnego, łatwego w eksploatacji. Trudno jest zmienić przekonania które były pielęgnowane przez wszystkie ostatnie lata czy dekady.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 25 Listopad 2009, 10:48   

Daniel napisał/a:

Ludzie cały czas chcą mieć "swojego" Mercedesa, niezawodnego, łatwego w eksploatacji. Trudno jest zmienić przekonania które były pielęgnowane przez wszystkie ostatnie lata czy dekady.

Na pewno coś w tym jest. Ale modelem W211 MB miał zapoczątkować rewolucyjne zmiany, takie było założenie, ale niestety właśnie te przyzwyczajenia użytkowników spowodowały, że plan spalił na panewce...
Fakt, że wielu właścicieli :mb: nadal oczekuje od swoich nowych aut, że będzie jak w 123, gdzie w każdej zabitej dechami wsi kowal młotkiem potrafił usunąć każdą usterkę. Ale to se ne wrati, trzeba być przygotowanym na przeskok technologiczny, bo każda funkcja podnosząca komfort czy bezpieczeństwo powoduje wzrost zaawansowania technologicznego, które wymusza już serwis przez przeszkolony personel dysponujący odpowiednim sprzętem...
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:06   

Im więcej czytam o nowych MB, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że swoim W123 przejeżdżę ile się da lat :) Co z tego, że masz nowe, jak podczas usterki tylko laweta i serwis bo samochód powie Ci spier.... dalej nie jade :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:08   

Nex@pl napisał/a:
Im więcej czytam o nowych MB, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że swoim W123 przejeżdżę ile się da lat :) Co z tego, że masz nowe, jak podczas usterki tylko laweta i serwis bo samochód powie Ci dalej nie jade :)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 25 Listopad 2009, 13:26   

topol, podzielam Twoją opinię w pełni. moje dwie poprzednie :mb: to W124 200D z '87 i W124 250TD z '91. Na części zamienne do ich obu nie zapłaciłem tyle ile to tej *** celiny. Strach myśleć co będzie za 10 lat z MB produkowanymi od paru lat :mrgreen:
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
123 
katedra mechaniczna

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: ważne dokąd
Wysłany: 26 Listopad 2009, 20:50   

hola hola !!! :lol:
przypominam że to temat "kontrolka SRS :!:
_________________
pozdrawiam
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Listopad 2009, 21:35   

123 napisał/a:
hola hola !!! :lol:
przypominam że to temat "kontrolka SRS :!:


Temat już został wyczerpany - teraz są wolne wnioski :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:23   

Witam, mam pytanko w temacie "kontrolki SRS",
swieci mi sie wyzej wymieniona kontrolka i po wizycie na kompie okazało sie ze jest wystrzelony pas pasazera, zamówilem pas na alledrogo i teraz pytanie, czy trzeba znowu jechac na komputer zeby wykasowac blad, czy jast to ten "mniej ważny" blad i zgasnie sama, czy moze odpiac aku, albo inne sztuczki...?
I drugie pytanie, czy mozna "zdiagnozowac" sam pas np miernikiem, albo wizualnie, czy jest on wystrzelony, czy nie? - jak wiadomo, zakup uzywki na alledrogo nie daje pewnosci ze pas jest sprawny...
Pozdrawiam.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 18:47   

bart1527 napisał/a:
czy trzeba znowu jechac na komputer zeby wykasowac blad, czy jast to ten "mniej ważny" blad i zgasnie sama, czy moze odpiac aku, albo inne sztuczki...?

To jest błąd z serii "poważnych", sam się nie skasuje - konieczna jest interwencja serwisu.
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 16:00   

Ok, dzięki Gomezio,
a co do drugiej czesci pytania, czy można sprawdzic napinacz czy jest sprawny zanim go załoze i pojade wykasowac błąd?
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
PLEBSON 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 394
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Grudzień 2009, 16:43   

ja mam tak ze kontrolka sie swieci i po kilku minutach znika czasem wogle sie nie pali :roll:
_________________
C 180 ELEGANCE 1993

OCEN
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11162

http://www.youtube.com/wa...I&v=aMOo4324FCA

http://www.youtube.com/wa...v=pbyCZRX8YCs#!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,198 sekundy. Zapytań do SQL: 10