Gorący silnik - długo kręci, co jest? |
Autor |
Wiadomość |
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 18:48 Gorący silnik - długo kręci, co jest?
|
|
|
witam,
Kiedy odpalam na zimnym silniku chwyta od strzała, natomiast kiedy silnik jest nagrzany - powiedzmy zrobię 20km, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu trzeba już kręcić jakieś 2-3 sek., występuje to zarówno w zimie jak i teraz kiedy nadchodzą ciepłe dni - nie wiem czy to coś nadzwyczajnego, ale jak szukałem auta to pewna osoba też miała podobny problem w swoim C220 D, na ciepłym silniku kręcił go z 3sek. - to chyba nie jest normalne?
Rzeczą o której też należy wspomnieć to sytuacja w której jak przekręcę na zimny silniku kluczyk gwałtownie bez grzania świec (normalnie grzeje jakieś 3sek.) to kręci i kręci nawet z 5sek zanim odpali, natomiast odwrotnie jest na ciepłym silniku - wtedy najlepiej od razu przekręcić do oporu i odpalać auto bo wydaje się że szybciej chwyta, ale i tak trwa to dłużej niż zwykle. Mam też zamontowane odcięcie zapłonu ale wydaje mi się że raczej nie ma to nic do rzeczy. Jakieś pomysły?
pozdro!
SP |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Marcel
WDB2021881F793603
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 239 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 19:53
|
|
|
Kiedyś słyszałem że tak się dzieje jak podjechana jest pompa paliwa (metal się rozgrzewa większe szczeliny itp) ale ile w tym prawdy to nie wiem Nie potrafię pomóc piszę to co kiedyś obiło mi się o uszy - może to prawda? |
_________________ EX: W124 300D Kombi 93' WDB1241911F276617 SKRADZIONY
EX: W202 250TD Kombi 98' Elegance
OBECNIE: ALHAMBRA 1,9 tdi 150 KM BTB 2005r
|
|
|
|
|
recku
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 41 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 20:13
|
|
|
Moja mama w Golfie TDI miała taki sam problem,jak był zimny to od strzału łapał a jak się rozgrzał to trzebabyło kręcić i kręcić :/ winny był rozrusznik... jutro dowiem się więcej od ojca to zrobie etycje posta pozdro |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 20:23
|
|
|
Jak jeździłem poczciwa Beczką miałem bardzo podobny problem. Silnik na zimno odpalał na strzała (jak to w starych dieslach ) a w przedziale temperatury cieczy chłodzącej 50-80st, czyli gdy nie wystygł zdarzało się że musiał zakręcić dłużej. Założyłem inny rozrusznik i problem zanikł. Pewnie u Ciebie problem również tkwi w rozruszniku.
Marcel, diesle w Omegach maja tak, że na ciepło dłużej kręcą i w tym przypadku winna jest pompa, ale w Mercedesach raczej się to nie zdarza- przynajmniej nie słyszałem o takim przypadku. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 20:44
|
|
|
kolego zobacz na forum problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego. Jest jakaś nieszczelność i jak silnik jest ciepły jast to bardziej odczuwalne. Przejrzyj forum. Pozdrawiam |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 22:06
|
|
|
Wydaje mi się że jakby była nieszczelność w układzie paliwowym to na zimnym silniku po dłuższym postoju, np po nocy też byłby problem z odpaleniem, a tutaj problem jest tylko na ciepłym więc nieszczelność bym odrzucił |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 22:10
|
|
|
Mam ten sam "problem" co autor tematu, w dodatku w kolejnym już aucie, kolejnej marki, postanowiłem zacząć traktować to jako normę, a wszelkie inne zachowania samochodów w takiej samej sytuacji- jako patologię
Co więcej w motorowerze marki romet z rocznika w okolicach '70 którego posiadałem w latach '90 podobne zjawisko również było obserwowalne |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 23:26
|
|
|
Kowal napisał/a: | Wydaje mi się że jakby była nieszczelność w układzie paliwowym to na zimnym silniku po dłuższym postoju, np po nocy też byłby problem z odpaleniem, a tutaj problem jest tylko na ciepłym więc nieszczelność bym odrzucił |
Tak też sądzę.
Mi to osobiście aż tak bardzo nie przeszkadza więc jeżeli faktycznie to rozrusznik to można go dotyrać do końca, po czym wtedy kupić nowy - oczywiście jeżeli to nie wpłynie negatywnie "destruktywnie" w chwili obecnej na inne podzespoły silnika ? |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 08:24
|
|
|
Koledzy, nieszczelność układy paliwowego przerabiałem osobiście u mnie w aucie. I wyobaźcie sobie, że rano w garażu gdy silnik był zimny zapalał od razu a jak się rozgrzał pewne elementy (rozszeżalność temperaturowa) rozszczelniały się do tego stopnia, po 20 minutach od wyłączenia silnika, przewody paliwowe były puste. I problem z odpaleniem. Proszę poczytaj trochę o tym na forum, a przekonasz się, że to nie odosobniony przypadek. Nawet mechanik, który się "trochę" na tym zna potwierdzi Ci moje problemy. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
recku
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 41 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 12:12
|
|
|
no to kolego masz dwie propozyjece albo układ paliwowy (co łatwo sprawdzić) albo rozrusznik. Pytałem ojca i powiedział, że wie tylko, że ten rozrusznik był za słaby, żeby była odpowiednia kompresja... |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 17:14
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nice-wawa
W202 , C180 . 97
Pomógł: 33 razy Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 133 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 22:03
|
|
|
Uszkodzona sekcja tłocząca w pompie wtryskowej robi problem na gorącym silniku właśnie przy odpalaniu. Na zimnym masz prawidłowe ciśnienie wtrysku a po rozgrzaniu i minimalnej rozszerzalności cieplnej tłoczków zmniejsza się ciśnienie na wyjściu pompy. Popularny problem np. po zimowym dolewaniu do ON denaturatu albo benzyny. |
_________________ C180 / 97 WDB 2020181F587711 |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 21:45
|
|
|
No z tego co słyszałem to najwięcej problemów bywa z pompami właśnie, u mnie już była robiona - auto kupiłem we wrześniu 2008, i po 1,5 mc czuć było wyraźny zapach ropy z pod machy, więc uszczelniali już pompę. Natomiast to o czym mówi "nice-wawa", czy łatwo można to sprawdzić czy faktycznie tak jest, oraz jakim kosztem można to naprawić? Czy jest konieczność robienia z tym, czy usterka może spowodować jakieś szkody? Oczywiście oprócz tego że rozrusznik się szybciej wyeksploatuje |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 22:17
|
|
|
nice-wawa napisał/a: | Uszkodzona sekcja tłocząca w pompie wtryskowej robi problem na gorącym silniku właśnie przy odpalaniu. |
Ta pompa nie ma sekcji
Sprawdź szczelność układu paliwowego |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ADAMS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 106 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 20:47
|
|
|
Mialem to samo i wiesz co bylo przyczyna? Akumulator, zalozylem nowy i pali na strzal a wczesniej na goracym krecil z 5 sek. rano nie bylo problemu ruszyl walem i chodzil ,a po rozgrzaniu krecenie a wydawalo sie ze jest dobry aku. Zakup nowy zobaczysz ze bedzie palil na dotyk . pozdro |
|
|
|
|
|