Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
Wszystko o C200 / C230 Kompresor |
Autor |
Wiadomość |
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2011, 22:55
|
|
|
Dzięki za odpowiedź sprawdzałem u siebie po załączeniu komprsora i obrotach około 3000-4000 pozostaje cały czas otwarte. Ma ktoś może schemat podłączenia kompressora? Na mój chłopski rozum musi być chyba gdzieś jakiś czujnik ciśnienia, który reguluje otwarcie/ zamknięcie tej przepustnicy. Dziękuję za odpowiedź |
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 12:15
|
|
|
jak to sprawdzales? na postoju?
masz instalacje gazowa pozycz od kogos kabel i podlacz sie do staga bedziesz widzial jak jak zachowuje sie cisnienie podczas jazdy rowniez bedziesz widzial czasy wtrysku parametry lambda itp byc moze dzieki tym prostym pomiarom zdiagnozujesz swoj problem |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 16:41
|
|
|
1. temat chyba bardziej nadaje sie do "Wszystko o Kompressor " czy jakos tak.
2. auto "jedzie" jak na kompressor przystało? bo jesli tak to przepustnica musi sie zamykac. ew jesli nie jedzie i filtr nie jest "rozdmuchany" to znaczy ze kompressor sie nie załącza a wtedy nie załacza się rowniez przepustnica. Wiem cos o tym. w moim przypasku padło sprzegło kompressora i spalił się sterownik silnika. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 20:16
|
|
|
Może i rzeczywiście problem bardziej pasuje do innego tematu ale pośrednio jest związany z tym. Dziś sprawdzałem w taki sposób
1) Auto przełączone na benzynę
2) Zdjęta rura z przepustnicy przy fitrze (widać element zamykający w przepustnicy)
3) Uruchamiam samochód
4) Zwiększam obroty powyżej 2000rpm
5) Załącza się kompresor (widać jak łapie sprzęgło a z odłączonej rury zaczyna wylatywać "małe tornado"- przepustnica nadal otwarta.
6) Zwiększam obroty do 4000rpm ( w rurze duże tornado, przepustnica otwarta)
Pojechałem do mechanika to popatrzył na mnie jak na diabła bo mówi że pierwszy raz coś takiego widzi i nie wie jak to działa ( a mówi że Mercerdesy to już ho ho i jeszcze trochę robi)
Czy ktoś może mi pomóc jak to powinno działać? Co tym steruje? I może właśnie lepiej bedzie założyć mechaniczny "Blow Off"?
PS. Co do tego jak jeździ kompressor to nie mam porównania ale jeden elektryk co diagnozował mi przepływkę powiedział że auto z tym silnikiem to powinno "latać po jezdni". Porównywałem tylko do 2,3 W210 i było bardzo podobnie czyli jak by brak kompressora. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. |
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 20:42
|
|
|
grzesiq
Sugestia 1: Walnięty przepływomierz podaje nieprawdziwe dane.
Sugestia 2: Sterownik klapki przepustnicy wszedł w tryb awaryjny(klapka otwarta).
Sugestia 3: Sama przepustnica jest walnięta. Ruch przepustnicy przekazywany jest poprzez plastikowe kółka zębate i one są winne.
Sugestia 4: Silnik przepustnicy walnięty (jest elektryczny).
Sugestia 5: Można spróbować nauczyć przepustnicę poprzez podłączenie pod kompa i ustalenie tzw. skrajnych wychyleń. (o ile jest sprawna)
Sugestia 6: Przepustnicę można spróbować zamknąć ręcznie(wymaga wiele delikatności i wyczucia) i po odpaleniu sprawdzić jak się zachowuje.
Sugestia 7: Sugestię od 1 do 5 trzeba wesprzeć podłączeniem pod komputer (nie byle jaki) a to wiąże się z kosztem. |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 20:55
|
|
|
popatrz na wykres http://w45.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8rHuQyXCDdo
to jest wykres mapy wtrysku sterownika gazowego stag widac na nim wszystko co Cie interesuje czas wtrysku i cisnienie kolektora no i patrzac na wykres od czasu wtrysku 0 do 9ms(bo jak widac cisnienie w kolektorze dochodzi do 100KPa czyli cisnienie atmosferyczne) silnik steruje przepustnica zwykla ta w kolektorze bo steruje podcisnieniem w kolektorze dopiero powyzej tego casu wtrysku czyli od 9-16ms przepustnica w kolektorze jest caly czas otwarta a zaczyna sie zamykac ta przy filtrze(jak widac cisnienie wzrasta ponad atmosferyczne czyli nastepuje doladowanie z kompressora w maksymalnym momencie cisnienie to 140KPa czyli doladowanie wynosi 0,4bara) zaleznie od tego jakie jest obciazenie
a wiec na postoju przy braku obciazenia przepustnica wcale nie musi sie zamknac bo i przy czasie wtrysku 9ms zamknie obrotomierz wiec moim zdaniem takie sprawdzanie nic nie daje i w ten sposob tego nie sprawdzisz wiec odwiedz mechanika albo kup kabel do gazu albo wizyta u gazownika jesli powiesz mu o co ci chodzi to napewno ci wszystko pokaze |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 20:57
|
|
|
13696 napisał/a: | popatrz na wykres http://w45.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8rHuQyXCDdo
to jest wykres mapy wtrysku sterownika gazowego stag widac na nim wszystko co Cie interesuje czas wtrysku i cisnienie kolektora no i patrzac na wykres od czasu wtrysku 0 do 9ms(bo jak widac cisnienie w kolektorze dochodzi do 100KPa czyli cisnienie atmosferyczne) silnik steruje przepustnica zwykla ta w kolektorze bo steruje podcisnieniem w kolektorze dopiero powyzej tego casu wtrysku czyli od 9-16ms przepustnica w kolektorze jest caly czas otwarta a zaczyna sie zamykac ta przy filtrze(jak widac cisnienie wzrasta ponad atmosferyczne czyli nastepuje doladowanie z kompressora w maksymalnym momencie cisnienie to 140KPa czyli doladowanie wynosi 0,4bara) zaleznie od tego jakie jest obciazenie
a wiec na postoju przy braku obciazenia przepustnica wcale nie musi sie zamknac bo i przy czasie wtrysku 9ms zamknie obrotomierz wiec moim zdaniem takie sprawdzanie nic nie daje i w ten sposob tego nie sprawdzisz wiec odwiedz mechanika albo kup kabel do gazu albo wizyta u gazownika jesli powiesz mu o co ci chodzi to napewno ci wszystko pokaze |
grzesiq napisał/a: | Dziś sprawdzałem w taki sposób
1) Auto przełączone na benzynę |
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 21:18
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Sugestia 1: Walnięty przepływomierz podaje nieprawdziwe dane. |
przepływomierz można oszukać dioda |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 21:20
|
|
|
tom1245 napisał/a: | przepływomierz można oszukać dioda |
Ale co to ma wspólnego z tematem? |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:01
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Ale co to ma wspólnego z tematem? | jak nie widzisz nic wspólnego to wywal 3 posty od dołu i przeczytaj jeszcze raz co napisałeś wtedy w 1 od dołu pozdro |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:10
|
|
|
tom1245, Ja się z tobą kopał nie będę. Info pobieram od osoby rzetelnej
Ty jak na razie robisz wielki burdel i nic poza tym
Pisz co chcesz mnie nie rusza |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:22
|
|
|
Chłopaki chłopaki, spokojnie.
Zanim wymienisz przepływomierz, sprawdź elektrycznie zachowanie klapki (tzn jej sterowanie).
Z tego co czytam, to rozumiem, że kompresor dmucha po przekroczeniu 2 tys obrotów, ale mimo to ciśnienie nie zostaje podane do kolektora dolotowego (klapa otwarta).
W takim razie trzeba znów zrobić próbę 2 tys obr I sprawdzić zachowanie napięc na wtyczce klapy przed i w czasie próby. Jeśli będą jakiekolwiek zmiany domniemam, że usterka jest mechaniczna; jeśli nie - elektryczna i trzeba szukać problemu w sterowaniu klapy.
Jeśli sprzęgło kompresora się załącza to stawiam na mechaniczne niepowodzenie klapki |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 00:15
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy mogę dalej kontynuować dochodzenie w tym tremacie (pytanie do adminów). Na razie dalsze dochodzenie:
1) Jutro nowa przepływka ( i tak jest do wymiany bo na zimnym silniku po odpaleniu się "krztusi". Miałem to już wcześniej na jakiś czas pomogło mycie przepływki- nie jest to może oryginał ale Hans Pries za 220 PLN .)
2) Rozebrałem to ustrojstwo z przepustnicą - wygląda ok. Pomierzyłem omomierzem silniczek i ślizg na ścieżce oporowej(taki jak w potencjometrze połączony z wychyleniem przepustnicy)
3) Ręcznie ciężko zamknąć bo na powrocie jest sprężyna i odbija do otwartego)
4) Do przepustnicy dochodzą 3 przewody które znikają w jakimś układzie scalonym wewnątrz przepustnicy.Znalazłem jesden pomiędzy którym było "przejście" a tą ścieżką oporową.
5) Mierząc napięcie na pozostałych 2 przewodach skacze od 0,4V do około 2,4V (szybko i bez różnicy czy kompressor się załączy czy nie.)
Zobaczymy co będzie dalej może komuś pomoże ten temat albo ktoś pomoże mi DZIĘKI. Co do przewodu to udało się odkupić od znajomego interfejs z Carsoftem ale będzie pewnie w następnym tygodniu (Ukłony dla kochanej POCZTY). |
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 10:30
|
|
|
No to jak na razie problem ze sterowaniem widzę.
Jest zwykły elektromagnes tak jak w przypadku sprzęgła. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
grzesiq
Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 14:23
|
|
|
Witam. Przepływomierz wymieniony, jednak nie spowodowało to chęci współpracy przepustnicy. Przepustnica zbudowana jest z silniczka (takiego jak np. w antenie elektrycznej), który napędza koło zębate na osi"zastawki" dodatkowo sprzężony z ślizgiem który przesuwa się po ścieżce oporowej( jak w potencjometrze). Przewody od silniczka znikają gdzieś na płytce drukowanej gdzie znajdują się jakieś układy scalone (wszystko wewnątrz przepustnicy. Do urządzenia dochodzą trzy przewody-tylko nic więcej. Moim zdaniem powinno być tak Jeden wspólny (np. -) , drugi (+) do zasilania silniczka, trzeci sygnał pozycji zastawki. Czy ktoś może wie jak to działa ? Bardzo proszę o pomoc. Dzięki
[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 13:21 ]
Witam ponownie. Dziś zakupiłem kabelek do LPG i interfejs do MB. Jak tylko przyjdzie to podpinam to wszystko pod komputer i sprawdzam. Mam nadzieje że uda się znaleść winowajce otwartej przepustnicy. Pozdrawiam |
_________________ C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855 |
|
|
|
|
|