Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:45
Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Autor Wiadomość
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 13:29   

jesli jest sprawny w kazdym calu to tak...

przepływomierz ma duze znaczenie w tym pojęciu.
_________________


 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 13:37   

Adaśko napisał/a:
C200 260 Nm przy 3800 obrotach, a C230 280 Nm przy 3000 obrotach,

mrrocky napisał/a:
czyli C230 jest bardziej elastyczny, ciagnie juz z nizszych obrotow

Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.
Istotny jest tu "płaski" przebieg momentu w możliwie największym zakresie obrotów.
A może ktoś ma wykres z hamowni?
_________________
WDB2110231A732202
Ostatnio zmieniony przez Patryk 13 Grudzień 2007, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 13:45   

jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 13:52   

mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

Maksymalna wartość momentu jest osiągana przy niższych obrotach, ale nie wiesz jak przebiega wykres, więc na logikę tak ale na hamowni i w praktyce nie koniecznie.
Ale może ktoś z użytkowników był na hamowni kompressorkiem?
_________________
WDB2110231A732202
 
 
raff 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 191
Skąd: ok.Krakowa
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 14:17   

capritec napisał/a:
raff napisał/a:
c 200 192 KM
c 230 193 KM

mysle ze trza pamietać tez ze ubezpieczenie tańsze w tym c 200 tylko chyba trudno znaleźć c 200 192 KM ,wiem cos o tym bo sam mam taki


zdecydowana wiekszosc C200K ma 180 KM


no właśnie ,a mowa o 192 KM a nie o 180KM :P
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 14:36   

Ja ze swoją :mb: nie byłem na hamowni. Mogę tylko powiedzieć, że ktokolwiek wsiądzie do auta i pyta się o osiągi to miny mają mieszane, ale jak jest odcinek kiedy mogę pokazać na co stać jest moją :mb: , to nawet chwalący się jakimi to autami nie jeździli milkną i dziwią się, jak dwu litrowe auto może tak się zbierać i wciskać w fotel :lol:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 17:05   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 17:16   

Napisałem to co głoszą dane danych silników między innymi w książce z działu download, rozdział dane techniczne.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 17:43   

Panowie, a w ostatnim roku produkcji był chyba jeszcze 200 kompressor 163 KM, silnik z W203?
Tutaj link do spalania takiego cacka:
http://www.spritmonitor.d...cht/115214.html
_________________
WDB2110231A732202
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 19:50   

Patryk napisał/a:
Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.

Ale po maksymalnych osiągach możemy oszacować, który będzie bardziej elastyczny, jak Mrrocky mówi...

mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

...bo trzeba wiedzieć, że moc wynika z momentu (siły) i obrotów. Jeżeli maksymalny moment mamy wcześniej, a moc jest taka sama, to jesteśmy w 99% pewni, że elastyczność będzie lepsza. Muszę pisać dlaczego? ;)

Jeśli przyjemiemy, że maks. moc w obu silnikach jest przy tych samych obrotach to wynika z tego, że jest tam osiągalny ten sam moment obrotowy. Jeśli znamy jeden punkt, na końcu skali obrotów oraz drugi punkt, na początku maks. momentu, to która "funkcja" będzie o większych wartościach i ew. dłuższa?

Patryk napisał/a:
Panowie, a w ostatnim roku produkcji był chyba jeszcze 200 kompressor 163 KM, silnik z W203?
Tutaj link do spalania takiego cacka:
http://www.spritmonitor.d...cht/115214.html

Tylko, że te silniki to 1800ccm i mają się nijak z 200 i 230 kompresor. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 20:12   

Camel- napisał/a:
Muszę pisać dlaczego? ;)
wszystko sie zgadza :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
TURBOMANIAC

Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: okolice W-Wy
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 20:56   

Panowie :) Co do elastyki kompressora to uważam że jest bardzo dobra, poniżej 2500 szału moze nie ma ale od to już się zaczyna inna historia :twisted: która trwa aż do ok 6000. A jeśli chodzi o spalanie to jadac normalnie do 120km/h i kręcąc do ok 3000 obr. to pali naprawde mało ok 8 litrów a i tak ruszając z pod świateł często jest sie pierwszym i słyszy się tylko wyjący silnik jakegoś 1,6 który próbuje nadążyć, do tego manualna skrzynia biegów.....brak pytań.
_________________
KOMPRESSOR choroba na którą nikt nie da Ci leku!
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 23:07   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 23:30   

Camel- napisał/a:
Aby być pewnym który jest bardziej elastyczny trzebaby zbadać przebieg momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów; wartości maksymalne o tym nie świadczą.

Ale po maksymalnych osiągach możemy oszacować, który będzie bardziej elastyczny, jak Mrrocky mówi...


Elastyczność nie zależy od maksymalnej wartości; jeżeli jest ona osiągana w pełnym zakresie obrotów to owszem, ale jeżeli np. 270nm osiągnięte jest na samej górze obrotów , a wykres momenu jest "świecą" to jaka to jest elastyczność?
Jeźeli natomiast wykres jest płaski i osiągasz daną (czytaj wysoką) wartość momentu w pełnym zakresie to ok.
Camel- napisał/a:
mrrocky napisał/a:
jesli ma wiekszy moment przy nizszych obrotach to raczej na logike jest bardziej elastyczny, bo...... ma wieksza sile ciagu przy nizszych obrotach wlasnie

...bo trzeba wiedzieć, że moc wynika z momentu (siły) i obrotów. Jeżeli maksymalny moment mamy wcześniej, a moc jest taka sama, to jesteśmy w 99% pewni, że elastyczność będzie lepsza. Muszę pisać dlaczego? ;)

I znowu to samo, prawdopodobnie masz rację, ale trzebaby zbadać, przebieg wykresu,
bo jeżeli
grucha383 napisał/a:
Wg moich danych max moment obrotowy C200K: 270 Nm at 2500 - 4800 /min

to znaczy ze ma plaski przebieg momentu i mimo ze 230K ma o 10 Nm wiecej to jeszcze nikt nie napisal w jakim zakresie obrotow, jezeli w takim jak 200K to MASZ RACJĘ jest bardziej elastyczny, ale jeźeli (co jest jednak malo mozliwe) 230K osiąga 280 Nm przy 3000 obr, a poniżej i powyżej ma np
180 Nm to ....
Camel- napisał/a:
Jeśli przyjemiemy, że maks. moc w obu silnikach jest przy tych samych obrotach to wynika z tego, że jest tam osiągalny ten sam moment obrotowy


?????????????

Czyli jezeli mamy dwa silniki osiagajace powiedzmy 190 km przy 4800 RPM, to dla tych silników
przy 4800 RPM wartość momentu obrotowego jest identyczna?
Zgadzam się jeżeli to jest ten sam silnik :wink:


Camel- napisał/a:
ylko, że te silniki to 1800ccm i mają się nijak z 200 i 230 kompresor.


Oj Camel, Camel to wg tej teorii wszystkie sie nijak mają do siebie bo to 1800 cm 2000 cm i 2300 cm

Pzdr
_________________
WDB2110231A732202
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 23:50   

wykres jak "swieca" to maja samochody rajdowe i typowo sportowe lub po tunningu a nie seryjny mercedes.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,542 sekundy. Zapytań do SQL: 10