Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
Wszystko o C200 / C230 Kompresor |
Autor |
Wiadomość |
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 19:42
|
|
|
supi napisał/a: | polofix, skontaktuj sie z uzytkownikiem matka z forum w211. Wiem ze do jego warsztatu trzeba sie umawiac i mowia o nim jako autorytecie w temacie MB i SD. |
Nie da rady kogoś bliżej?
Mieszkam w drugim końcu województwa i mam do Kiekrza ok 200km.
No bo jak nie znajdę kogoś bliżej to będę zmuszony jechać do niego. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 19:56
|
|
|
polofix napisał/a: | supi napisał/a: | polofix, skontaktuj sie z uzytkownikiem matka z forum w211. Wiem ze do jego warsztatu trzeba sie umawiac i mowia o nim jako autorytecie w temacie MB i SD. |
Nie da rady kogoś bliżej?
Mieszkam w drugim końcu województwa i mam do Kiekrza ok 200km.
No bo jak nie znajdę kogoś bliżej to będę zmuszony jechać do niego. |
Wiem o nim i o ludziach w W-wie. Coz zobacz jeszcze na Mercmanii byl jeszcze watek z polecanymi fachowcami.
[ Dodano: 25 Grudzień 2014, 20:01 ]
A poza tym napewno na SD Ci to kontrolowano? Czy tez na innych wynalazkach? Z drugiej strony samo posiadanie klucza przez mechanika nie oznacza umiejetnosci naprawy........mowiac w przenosni. Niestety w203 nie ma prostej elektroniki.....a jeszcze dodatkowo moze lpg Ci w elektryce krzaczyc. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 21:07
|
|
|
Gazownik na 100% mówi że to nie gaz! I że jak przełączę na benzynę to tak jak by LPG było całkowicie odcięte i go w ogóle nie było. Robił wiele mercedesów i wszystko lalka. Sam jeździ mercami w gazie i jest ok. A ten co mi podłączał to mój kumpel. Dosyć rozgarnięty i przykłada się do tego. Lubi szperać w tych rzeczach i lubi to. Podłączał już dużo samochodów, także to nie jeleń.
P.S. Do warszawy mam jeszcze dalej niż do Poznania. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 21:23
|
|
|
Ja Ci tylko napisalem ze moze byc to problem lpg. Nie jest prawda ze jak nie masz wlaczonego lpg to jest tak jakby go nie bylo. Pamietaj ze instalacja jest wpieta w normalny uklad paliwowy i jej niestaranny montaz lub niekompetentny moze i tak miec wplyw na auto mimo ze nie jest wlaczona. Poza tym sprawdziles stan wtyczek w MSG? Sa w oleju? Magnes tez jest upaprany w oleju? |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 23:16
|
|
|
supi napisał/a: | Ja Ci tylko napisalem ze moze byc to problem lpg. Nie jest prawda ze jak nie masz wlaczonego lpg to jest tak jakby go nie bylo. Pamietaj ze instalacja jest wpieta w normalny uklad paliwowy i jej niestaranny montaz lub niekompetentny moze i tak miec wplyw na auto mimo ze nie jest wlaczona. Poza tym sprawdziles stan wtyczek w MSG? Sa w oleju? Magnes tez jest upaprany w oleju? |
Olej w wiązce był. Ale już nie będzie bo przerwałem kabelek od magnesu i już nie popłynie. W kompie było tłusto. Przemyłem spirytusem pod lekkim ciśnieniem ropownicą i wysuszyłem sprężonym powietrzem. Oczywiście w granicach rozsądku. Nie 10 atmosfer a 1/2. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 23:54
|
|
|
polofix, temat czyszczenia kompa ....... no nie wiem ale generalnie inne srodki do tego sa sugerowane i sposob. Na w203 na PW pomow na ten temat z Gabiell'em, bo on to robil. Ja mu tylko podalem instrukcje.....ale tego nie robilem. Nie podoba mi sie Twoj sposob..... wg. mnie nie dokladnie. Proponuje z tematem powrocic na w203...... bo tu nie miejsce na temat z w203. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 16:20
|
|
|
supi napisał/a: | polofix, temat czyszczenia kompa ....... no nie wiem ale generalnie inne srodki do tego sa sugerowane i sposob. Na w203 na PW pomow na ten temat z Gabiell'em, bo on to robil. Ja mu tylko podalem instrukcje.....ale tego nie robilem. Nie podoba mi sie Twoj sposob..... wg. mnie nie dokladnie. Proponuje z tematem powrocic na w203...... bo tu nie miejsce na temat z w203. |
Denaturat/spirytus jest bardzo dobry do obwodów drukowanych. Tym bardziej że olej znajdował się pod elementami SMD w tym procesorkami itp, gdzie normalnym czyszczeniem bez sprężonego powietrza się nie da tego zrobić dokładnie. To samo ze suszeniem. Tam jest tyle zakamarków że pozornie czysty komputer po wysuszeniu całodobowym nie jest suchy! Dmuchnięcie powietrzem ujawnia że pod każdym elementem jest wilgotno. Dlatego że elementy leżą na płytce i nie da się tego od razu wysuszyć. Ja gwarantuję że zrobiłem to dobrze.
Powracamy na w203, już tu nie piszę bo to rzeczywiście nie to miejsce. Chociaż że w w202 niektórzy mają podobne dolegliwości. |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 00:47
|
|
|
Szczerze mówiąc po przeczytaniu tego co napisaliście nadal nie wiem co robić z moim problemem w w202.
Wymiana wiązki i komputera? Czy jednak szukalibyście jeszcze gdzie indziej problemu? |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 08:25
|
|
|
ciarek666, jezeli u Ciebie jest faktycznie problem z olejem, ktory poszedl od magnesu w wiazke a w tym do msg, to napewno w pierwszej kolejnosci nalezy odciac doplyw oleju w wiazke. Realizujesz to przy pomocy specjalnego kabelka wpinanego miedzy magnes a wiazke...... rozumiem ze mowimy tu o silniku m111. Dalej wypadaloby wymienic magnes. Kolejnym krokiem jest oczyszczenie msg i kontrola wtyczek oraz sond. Po wszystkim wypadaloby zrobic diagnostyke na SD w celu usuniecia bledow i kontroli co sie dzieje w aucie. Kabelek dostaniesz w aso za sto paredziesiat zlotych...... nr jest na w203. Magnes tez nowy w aso za niecale 180zl czy jakos tak.
Druga sprawa to moze Ci w ukladzie paliwowym krzaczyc LPG. Kolega na w203 gdy wymontowal wtryski gazu i instalacje elektryczna fabrycznych doprowadzil do porzadku auto odzyskalo wigor.
Podaj VIN
Jak bym zapomnial to przypomnij sie abym Ci wyslal sposob oczyszczenia MSG. Tak czy inaczej jezeli z magnesu idzie olej w wiazke i ten olej jest rowniez we wtyczce steronika silnika/msg to znaczy ze musisz wymienic magnes na nowy, zalozyc kabelek i wymyc kompa. Zalozenie nowej wiazki bez wymiany magnesu i wyczyszczeniu kompa nie ma sensu bo i nowa po jakims czasie bedzie w oleju. Tylko najpierw powiedz czy to chodzi o olej czy tez o jakies mechaniczne uszkodzenie wiazki..... przetarcie itp. ? |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 11:54
|
|
|
supi napisał/a: | ciarek666, jezeli u Ciebie jest faktycznie problem z olejem, ktory poszedl od magnesu w wiazke a w tym do msg, to napewno w pierwszej kolejnosci nalezy odciac doplyw oleju w wiazke. Realizujesz to przy pomocy specjalnego kabelka wpinanego miedzy magnes a wiazke...... rozumiem ze mowimy tu o silniku m111. Dalej wypadaloby wymienic magnes. Kolejnym krokiem jest oczyszczenie msg i kontrola wtyczek oraz sond. Po wszystkim wypadaloby zrobic diagnostyke na SD w celu usuniecia bledow i kontroli co sie dzieje w aucie. Kabelek dostaniesz w aso za sto paredziesiat zlotych...... nr jest na w203. Magnes tez nowy w aso za niecale 180zl czy jakos tak.
Druga sprawa to moze Ci w ukladzie paliwowym krzaczyc LPG. Kolega na w203 gdy wymontowal wtryski gazu i instalacje elektryczna fabrycznych doprowadzil do porzadku auto odzyskalo wigor.
Podaj VIN
Jak bym zapomnial to przypomnij sie abym Ci wyslal sposob oczyszczenia MSG. Tak czy inaczej jezeli z magnesu idzie olej w wiazke i ten olej jest rowniez we wtyczce steronika silnika/msg to znaczy ze musisz wymienic magnes na nowy, zalozyc kabelek i wymyc kompa. Zalozenie nowej wiazki bez wymiany magnesu i wyczyszczeniu kompa nie ma sensu bo i nowa po jakims czasie bedzie w oleju. Tylko najpierw powiedz czy to chodzi o olej czy tez o jakies mechaniczne uszkodzenie wiazki..... przetarcie itp. ? |
Z tego co zauważyłem to W202 [nie wiem czy wszystkie] mają inny magnes. A dokłądnie wtyczkę, która nie jest hermetyczna i olej nie dostaje się w wiązkę a leci przy samym magnesie. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 12:31
|
|
|
polofix, dlatego chciałem aby podał mi VIN, bo wówczas podam mu numer magnesu......... sprawdzę, czy to to samo. Poza tym odnośnie odnośne przewodów w w203, to nie masz racji, bo olej idzie po kablach w środku.......między włóknami miedzi zwiniętymi w przewód pod izolacją..... Było to już omówione. Dlatego czyszczenie wiązki praktycznie niewiele daje.
Sprawdziłem dla auta 202.082 silnik 111.944. Cena części z programu WebParts z ASO czyli nówki z 17% rabatem
wiązka A 202 440 81 05 za 5158,10zł
magnes A 119 051 00 77 za 313,04zł
komp/MSG. A 022 545 88 32 za 5807,80zł
Jak poda VIN mogę sprawdzić dla jego VIN.
Jeżeli trzeba będzie wiązkę wymieniać, to chyba bardziej opłaca się dać do dorobienia. Magnes..... tu bym kupił nowy, bo każdy stary będzie cieknąć. Niestety są inne i droższe niż do w203 Komp..... raczej na dzień dobry bym czyścił, bo wszystkie stare pewnie są zawalone siuwaksem. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 15:36
|
|
|
Jak wtyczka nie jest hermetyczna to olej nie pójdzie we wiązkę! Wiem że olej idzie w środku kabelków między żyłami miedzianymi, ale to tylko przy naszych wtyczkach z w203. Bo te są tak zrobione że wpycha olej w kable bo wtyczka jest hermetyczna i nie ma gdzie ciśnienie go wypchnąć. A na starych magnesach jest zwykłą wtyczka, taka jak w w124/190, nie hermetyczna i ma lutowane konektorki. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 15:52
|
|
|
Odpinalem w swoim wtyczki i napewno nie sa hermetyczne. Jak ciekna sa zaolejenia wokol magnesow i wtyczek. Co do 202 nie wiem jak wyglada problem z kablami, ale jezeli idzie do nich olej i na tym polega awaria to wychodzi na to samo. Najlatwiej sprawdzic czy wtyczka msg jest w oleju. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 13:04
|
|
|
w modelu o numerze:WDB2020242F941325 też może występować problem z olejem wtłaczanym w wiązkę?
nr.silnika m111975 |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 14:42
|
|
|
lukaszkonrad, problem ten tyczy się silników EVO. Czy u Ciebie występuje mimo iż twój to nie EVO........ najprościej odpiąć wtyczkę od MSG i sprawdzić czy masz w niej olej. Jak czysto to nie ma tego problemu. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
|