Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
Wszystko o C200 / C230 Kompresor |
Autor |
Wiadomość |
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:18
|
|
|
supi napisał/a: | Odpinalem w swoim wtyczki i napewno nie sa hermetyczne. Jak ciekna sa zaolejenia wokol magnesow i wtyczek. Co do 202 nie wiem jak wyglada problem z kablami, ale jezeli idzie do nich olej i na tym polega awaria to wychodzi na to samo. Najlatwiej sprawdzic czy wtyczka msg jest w oleju. | Wtyczka może sobie być w oleju ale olej nie pójdzie w wiązkę bo wtyczka w w202 jest lutowana i niehermetyczna olej wycieka przy magnesie. W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna i olej pójdzie we wiązkę! |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:24
|
|
|
polofix napisał/a: | W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna | proszę wytłumacz mi na czym polega ich hermetyczność ( jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tego słowa ) bo w życiu o tych wtyczkach nie powiedziałbym hermetyczne ......... To, że mają zatrzaski? Ale to chyba nie wyznacznik?
[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:28 ]
http://www.w203.pl/viewtopic.php?p=150085#150085 tu sobie zobacz foto wtyczek i kabelków na przykładzie m271 i chętnie posłucham na temat ich hermetyczności.
[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:33 ]
polofix napisał/a: | Wtyczka może sobie być w oleju | ja miałem na myśli wtyczkę MSG..... ta by mnie dopiero martwiła |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:57
|
|
|
supi napisał/a: | polofix napisał/a: | W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna | proszę wytłumacz mi na czym polega ich hermetyczność ( jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tego słowa ) bo w życiu o tych wtyczkach nie powiedziałbym hermetyczne ......... To, że mają zatrzaski? Ale to chyba nie wyznacznik?
[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:28 ]
http://www.w203.pl/viewtopic.php?p=150085#150085 tu sobie zobacz foto wtyczek i kabelków na przykładzie m271 i chętnie posłucham na temat ich hermetyczności.
[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:33 ]
polofix napisał/a: | Wtyczka może sobie być w oleju | ja miałem na myśli wtyczkę MSG..... ta by mnie dopiero martwiła |
Już nie mam siły. Cały czas piszemy o wtyczce od magnesu. Popatrz sobie jak wygląda wtyczka od niego w m111 w w202 i popatrz jak wygląda w w203 m111 i m271. Jak tego nigdy nie widziałęś to nie mamy o czym gadać. To są te same magnesy ale mają inne podłączenia [wyjścia]!
Te co mamy ty i ja; kostki wtyczek [na kablu] mają dookoła gumki, oringi, a kabelki wchodzące do kosteczki są uszczelnione dokoła silikonowymi uszczeleczkami i olej nie ma gdzie się wydostać z magnesu tylko idzie w żyły kabli. A w niehermetycznych tego nie ma i olej skapuje odrazu przy magnesie i nie idzie w wiązkę. |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 23:10
|
|
|
Wtyczki od 202 nie oglądałem. Moich za nic nie nazwę hermetycznymi bo przed wymianą magnesów miałem je dobrze uwalane...... i wewnątrz i na zewnątrz ..... magnesy również. Po wymianie i oczyszczeniu spokój........ dlatego mówię co wiem na podstawie auta. Ale to tak naprawdę jest niezbyt istotne, ponieważ problem jest tylko wówczas jak olej dotrze do MSG. Jeżeli dociera i wtyczka MSG jest uwalana, to można się tym martwić.... wcześniej nie.
[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 23:12 ]
polofix napisał/a: | Cały czas piszemy o wtyczce od magnesu. | ja natomiast ogólnie jak widzę ten problem.
polofix napisał/a: | Już nie mam siły | E...... młody chłop jeszcze jesteś, więc trochę pewnie jeszcze jest tej siły
http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=13630 tu kolega spawel ladnie opisuje zasade wg ktorej olej podaza w wiazce. Kolega noc ktory jest na wiekszosci forow na forum w203 pisal ze problem przedostawania sie oleju dotyczy 202, 209, 210 ale przewaznie nie niesie wiekszych problemow..... choc moze zdarzyc sie inaczej. Mozesz przeczytac o tym w watku o czyszczeniu MSG. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 13:21
|
|
|
@supi
Wybacz, że z opóźnieniem.
mój vin: WDB2020251F386523
wiązka ogólnie jest cała poklejona taśmą izolacyjną, z tego co wiem, to te wiązki po prostu parcieją/rozkładają się, pewnie wyższa temperatura silnika przy lpg też nie wpływa na nie korzystnie.
Mechanik wskazał, że jest ona do wymiany/regeneracji.
-
W kompie jest dużo stałych błędów, wiązka ?nadpala? sterownik komputera i nie ma sterowania przepustnicą, więc nie jestem pewny czy te całe czyszczenie by coś dało, chociaż to alternatywa naprawy w porównaniu z regeneracją wiązki i komputera ($$) |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
supi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 13:30
|
|
|
ciarek666, nowa wiazka to 3/4 obecnej wartosci auta........ ja bym sie odezwal do czlowieka ktory dorabia wiazki. Jak bede mial chwile po podam Ci jej numer, ale nastaw sie na pierwsza opcje. Po szrotach nie szukaj bo one wszystkie maja pewnie podobny problem i poza tym moze do konca nie byc zgodna wowczas z Twoim autem....... wowczas trzeba sprawdzac po vin dawcy. Tutaj namiar byl podawany do dorabiacza wiazek jak i tez widzialem namiary na forum chyba 124.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21869 zadzwon i pogadaj. |
_________________ Chwilowo brak MB :/ |
|
|
|
|
ciarek666
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 47 Skąd: WGM
|
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 15:54
|
|
|
supi, dobrze wiem, że nie opłaca się kupować nowej wiązki, z komputerem tez może być ciężko, ale zamierzam rozeznać się jaki koszt odnowienia będzie tam gdzie podawaliście.
Dzięki bardzo panowie za pomoc, jak coś się ruszy to będę się odzywał zapewne. Oby nowy rok był lepszy dla mojej celinki i dla Was również, pozdr. |
_________________ w210 e240 v6 |
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 18:01
|
|
|
ja zamówiłem to co tips podawał : wiązka ( ta mała część zapobiegawcza i opaska ) - będę montował w najbliższych dniach. |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 21:54
|
|
|
jaki jest numer oem bosch'a sondy lambda do M111.975?
może coś takiego? 000 540 95 17
mam jakąś denso i nie wiem czy nie jest przyczyną falowania na wolnych. |
|
|
|
|
Gniewko20
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 1124 Skąd: TM
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:09
|
|
|
lukaszkonrad, wiesz ile czynników może wpływać na falowanie obrotów Zacznij od podjechania na kompa jak dla mnie. |
_________________ WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 4 Styczeń 2015, 13:28
|
|
|
Gniewko20 napisał/a: | lukaszkonrad, wiesz ile czynników może wpływać na falowanie obrotów Zacznij od podjechania na kompa jak dla mnie. |
byłem na kompie u CMD AUTO na Instalatorów. nic nie wyszło
przepływka podmieniona od kolegi MEN - chodził jeszcze gorzej na jego przepływce... Przepływka o takich samych numerach mercedesa ale innych bosch'a
dlatego mysle że może ta sonda, a jak nie to podpowiedz coś. |
|
|
|
|
POTI
Dołączył: 05 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Augustow
|
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 22:30
|
|
|
Na początku kompem sprawdz |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 15 Styczeń 2015, 19:23
|
|
|
POTI napisał/a: | Na początku kompem sprawdz |
przecież napisałem wyżej , że nic nie wyszło..... |
|
|
|
|
Gibson
Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 51 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 7 Luty 2015, 16:18
|
|
|
Jaka jest fizyczna różnica między C200K/C230K chodzi mi i o te silniki bez zmiennych faz rozrządu a dokładniej o tłoki. Czy pojemność w 230 jest większa z powodu większego skoku tłoka czy z większej średnicy??? |
_________________ W202 C200k Classic '96 + LPG. Przed liftem
WDB2020251F411159
GT2871
FMIC 550x140x65mm
Ecumaster Det 3 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 10 Luty 2015, 10:13
|
|
|
Panowie 262 tysiące na budziku. Robić już kontrolę rozrządu ? |
|
|
|
|
|