Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:45
Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Autor Wiadomość
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:18   

supi napisał/a:
Odpinalem w swoim wtyczki i napewno nie sa hermetyczne. Jak ciekna sa zaolejenia wokol magnesow i wtyczek. Co do 202 nie wiem jak wyglada problem z kablami, ale jezeli idzie do nich olej i na tym polega awaria to wychodzi na to samo. Najlatwiej sprawdzic czy wtyczka msg jest w oleju.
Wtyczka może sobie być w oleju ale olej nie pójdzie w wiązkę bo wtyczka w w202 jest lutowana i niehermetyczna olej wycieka przy magnesie. W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna i olej pójdzie we wiązkę!
 
 
 
supi 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:24   

polofix napisał/a:
W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna
proszę wytłumacz mi na czym polega ich hermetyczność ( jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tego słowa ) bo w życiu o tych wtyczkach nie powiedziałbym hermetyczne ......... To, że mają zatrzaski? Ale to chyba nie wyznacznik?

[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:28 ]
http://www.w203.pl/viewtopic.php?p=150085#150085 tu sobie zobacz foto wtyczek i kabelków na przykładzie m271 i chętnie posłucham na temat ich hermetyczności.

[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:33 ]
polofix napisał/a:
Wtyczka może sobie być w oleju
ja miałem na myśli wtyczkę MSG..... ta by mnie dopiero martwiła
_________________
Chwilowo brak MB :/
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 22:57   

supi napisał/a:
polofix napisał/a:
W m271 i m111 nowszych jest hermetyczna
proszę wytłumacz mi na czym polega ich hermetyczność ( jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tego słowa ) bo w życiu o tych wtyczkach nie powiedziałbym hermetyczne ......... To, że mają zatrzaski? Ale to chyba nie wyznacznik?

[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:28 ]
http://www.w203.pl/viewtopic.php?p=150085#150085 tu sobie zobacz foto wtyczek i kabelków na przykładzie m271 i chętnie posłucham na temat ich hermetyczności.

[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 22:33 ]
polofix napisał/a:
Wtyczka może sobie być w oleju
ja miałem na myśli wtyczkę MSG..... ta by mnie dopiero martwiła

Już nie mam siły. Cały czas piszemy o wtyczce od magnesu. Popatrz sobie jak wygląda wtyczka od niego w m111 w w202 i popatrz jak wygląda w w203 m111 i m271. Jak tego nigdy nie widziałęś to nie mamy o czym gadać. To są te same magnesy ale mają inne podłączenia [wyjścia]!
Te co mamy ty i ja; kostki wtyczek [na kablu] mają dookoła gumki, oringi, a kabelki wchodzące do kosteczki są uszczelnione dokoła silikonowymi uszczeleczkami i olej nie ma gdzie się wydostać z magnesu tylko idzie w żyły kabli. A w niehermetycznych tego nie ma i olej skapuje odrazu przy magnesie i nie idzie w wiązkę.
 
 
 
supi 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 23:10   

Wtyczki od 202 nie oglądałem. Moich za nic nie nazwę hermetycznymi bo przed wymianą magnesów miałem je dobrze uwalane...... i wewnątrz i na zewnątrz ..... magnesy również. Po wymianie i oczyszczeniu spokój........ dlatego mówię co wiem na podstawie auta. Ale to tak naprawdę jest niezbyt istotne, ponieważ problem jest tylko wówczas jak olej dotrze do MSG. Jeżeli dociera i wtyczka MSG jest uwalana, to można się tym martwić.... wcześniej nie.

[ Dodano: 28 Grudzień 2014, 23:12 ]
polofix napisał/a:
Cały czas piszemy o wtyczce od magnesu.
ja natomiast ogólnie jak widzę ten problem.
polofix napisał/a:
Już nie mam siły
E...... młody chłop jeszcze jesteś, więc trochę pewnie jeszcze jest tej siły :lol:

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=13630 tu kolega spawel ladnie opisuje zasade wg ktorej olej podaza w wiazce. Kolega noc ktory jest na wiekszosci forow na forum w203 pisal ze problem przedostawania sie oleju dotyczy 202, 209, 210 ale przewaznie nie niesie wiekszych problemow..... choc moze zdarzyc sie inaczej. Mozesz przeczytac o tym w watku o czyszczeniu MSG.
_________________
Chwilowo brak MB :/
 
 
ciarek666 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 47
Skąd: WGM
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 13:21   

@supi
Wybacz, że z opóźnieniem.

mój vin: WDB2020251F386523

wiązka ogólnie jest cała poklejona taśmą izolacyjną, z tego co wiem, to te wiązki po prostu parcieją/rozkładają się, pewnie wyższa temperatura silnika przy lpg też nie wpływa na nie korzystnie.
Mechanik wskazał, że jest ona do wymiany/regeneracji.

-
W kompie jest dużo stałych błędów, wiązka ?nadpala? sterownik komputera i nie ma sterowania przepustnicą, więc nie jestem pewny czy te całe czyszczenie by coś dało, chociaż to alternatywa naprawy w porównaniu z regeneracją wiązki i komputera ($$) :(
_________________
w210 e240 v6
 
 
supi 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 13:30   

ciarek666, nowa wiazka to 3/4 obecnej wartosci auta........ ja bym sie odezwal do czlowieka ktory dorabia wiazki. Jak bede mial chwile po podam Ci jej numer, ale nastaw sie na pierwsza opcje. Po szrotach nie szukaj bo one wszystkie maja pewnie podobny problem i poza tym moze do konca nie byc zgodna wowczas z Twoim autem....... wowczas trzeba sprawdzac po vin dawcy. Tutaj namiar byl podawany do dorabiacza wiazek jak i tez widzialem namiary na forum chyba 124.

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21869 zadzwon i pogadaj.
_________________
Chwilowo brak MB :/
 
 
ciarek666 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 47
Skąd: WGM
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 15:54   

supi, dobrze wiem, że nie opłaca się kupować nowej wiązki, z komputerem tez może być ciężko, ale zamierzam rozeznać się jaki koszt odnowienia będzie tam gdzie podawaliście.

Dzięki bardzo panowie za pomoc, jak coś się ruszy to będę się odzywał zapewne. Oby nowy rok był lepszy dla mojej celinki i dla Was również, pozdr.
_________________
w210 e240 v6
 
 
Thomas_T 
Kierownik


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 269
Skąd: Ustka
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 18:01   

ja zamówiłem to co tips podawał : wiązka ( ta mała część zapobiegawcza i opaska ) - będę montował w najbliższych dniach.
_________________
A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 21:54   

jaki jest numer oem bosch'a sondy lambda do M111.975?

może coś takiego? 000 540 95 17

mam jakąś denso i nie wiem czy nie jest przyczyną falowania na wolnych.
 
 
Gniewko20


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 1124
Skąd: TM
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:09   

lukaszkonrad, wiesz ile czynników może wpływać na falowanie obrotów :?: Zacznij od podjechania na kompa jak dla mnie.
_________________
WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 4 Styczeń 2015, 13:28   

Gniewko20 napisał/a:
lukaszkonrad, wiesz ile czynników może wpływać na falowanie obrotów :?: Zacznij od podjechania na kompa jak dla mnie.


byłem na kompie u CMD AUTO na Instalatorów. nic nie wyszło
przepływka podmieniona od kolegi MEN - chodził jeszcze gorzej na jego przepływce... Przepływka o takich samych numerach mercedesa ale innych bosch'a

dlatego mysle że może ta sonda, a jak nie to podpowiedz coś.
 
 
POTI

Dołączył: 05 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Augustow
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 22:30   

Na początku kompem sprawdz
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 15 Styczeń 2015, 19:23   

POTI napisał/a:
Na początku kompem sprawdz


przecież napisałem wyżej , że nic nie wyszło.....
 
 
Gibson 

Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 51
Skąd: Mielec
Wysłany: 7 Luty 2015, 16:18   

Jaka jest fizyczna różnica między C200K/C230K chodzi mi i o te silniki bez zmiennych faz rozrządu a dokładniej o tłoki. Czy pojemność w 230 jest większa z powodu większego skoku tłoka czy z większej średnicy???
_________________
W202 C200k Classic '96 + LPG. Przed liftem
WDB2020251F411159
GT2871
FMIC 550x140x65mm
Ecumaster Det 3
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 10 Luty 2015, 10:13   

Panowie 262 tysiące na budziku. Robić już kontrolę rozrządu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,522 sekundy. Zapytań do SQL: 10