Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:13
Regeneracja alternatora
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:15   

jesli posiada kondensator to tak :)
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:43   

Kondensator (lub kilka) służy tylko do wygładzania przebiegu napięcia, które jest "prostowane" przez mostek... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:55   

Reasumując prostownik to prostownik :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Vernier 

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Maj 2009, 22:14   

Gwoli ścisłości, prostownik to układ służący do zmiany prądu z przebiegu zmiennego na prąd stały, np. popularny mostek Graetza (czyli 4 diody). Kondensator, ogólnie służy do wygładzania tętnień, w układzie alternatora do blokowania zakłóceń wytwarzanych przez alternator. Bez niego ładnie w radiu by świszczało. Ale dodatkowo mamy tam regulator napięcia, bez niego mielibyśmy w instalacji jakieś 16 do 20 V, w zależności od obrotów silnika. Tak więc układ ze szczotkami przy alternatorze to regulator :) A prostownik do ładowania akumulatora to prostownik :) Tak, wiem, wiem, wymądrzam się :mrgreen:
_________________
W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 9 Maj 2009, 16:42   

Prostownik to prostownik ,regulator to regulator,układ prostowniczy to układ , pytanie tylko do CZEGO lub W CZYM to pracuje w alternatorze czy do ładowania akumulatora.
A *słowika* można bylo sprawdzic przed założeniem alternatora ,obracając bardzo mocno kolem pasowym. Jeżeli piszczał to do poprawy, a jeżeli nie to może byc pasek lub zbyt duże ładowanie.
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 12 Listopad 2011, 19:44   

Jestem ciekaw czy ustało to świergotanie czy poprawili cos???
Bo tez jestem po regeneracji (łożyska, pierscienie, szczotki itd) i po okolo 300 km od regeneracji śłychać świergot :roll: Czy ktos tez tak miał ?
 
 
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 13 Listopad 2011, 11:49   

jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !!
_________________
C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24 Listopad 2011, 10:39   

Wczoraj sprawdzałem łożyska na kołach pasowych i na altku znalazłem bicie (przez co klekocze mi napinacz bo dobija do ogranicznika) Pytanie.. Czy to w tym momencie mam do wymiany cały wirnik? Nie wydaje mi się żey samo koło było krzywe bo ewidentnie widać że to na wałku jest bicie. + w razie czego mozna dostać sam wirnik? oprócz ASO oczywiście :D
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 26 Listopad 2011, 15:17   

ttoip napisał/a:
jeżeli po zabiegu regeneracji jest świergot to stawiam raczej na : rolkę napinacza , amortyzatorek i pasek niż alternator !!


okazał sie piszczący pasek, polałem wodą i problem piszczenie znikł <na chwile> :lol:
 
 
rosomak1983 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 32
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 00:17   

orientuje sie ktos jaki koszt regeneracji alternatora ???
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 14 Styczeń 2012, 01:44   

zalezy co bedzie do wymiany, ja za regeneracje tj wymiane łożysk, pierscieni, regulatora wraz ze szczotkami zaplacilem za calosc 240 zł i na pół roku gwarancja:)
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 4 Luty 2012, 17:37   

Hej mi tez pojawil sie problem z alternatorem nie laduje kontrolka aku swieci miezezylem miernikiem .na zaciskach aku i jak silnik zapalony do napieie spada.... mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ? Zaznaczam ze przestal ladowac nagle po ladowaniu prostownikiem ...
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
rosomak1983 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 32
Skąd: Łańcut
Wysłany: 5 Luty 2012, 13:17   

koper666 napisał/a:
mam pytanie jak wymontowc altka i czy musze miec kanal ?

niekoniecznie, zawsze mozna cos z góry powyjmowac albo podniesc na podnosniku troche.
Moim zdaniem regulator sie przepalił ale w sumie to wrózenie z fusów :P
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 5 Luty 2012, 21:43   

dzieki regulator juz kupiłem i jak sie ociepli bede cos modził :)

[ Dodano: 12 Luty 2012, 00:05 ]
Dzisiaj wyciągnąłem alternator ale okazało sie ze do wymiany jeszcze łozyska szumia strasznie komutator bo zjechany strasznie i regulator bo spalił sie ..:)
Czy takie łozyska beda dobre :
http://allegro.pl/lozysko...2097825597.html
http://allegro.pl/wsk-175...2100836876.html
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
Benz-Ema

Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 11 Czerwiec 2012, 11:10   

Witam.Mam ten sam problem,wymieniony pasek,łożyska...na początku było OK a potem okrutny świst :cry: nie wiem czy ma to coś wspólnego,ale od momentu pojawienia się świstu,autko zaczęło źle odpalać na gazie,trzęsie całą budą,trzeba od razu wrzucić duże obroty i powoli schodzić bo inaczej dławi się i gaśnie.Pasek wymieniony bo gwizdał jak było mokro/wilgotno,teraz ćwierka przy każdym odpalaniu,jak się nie wiem rozgrzeje to przestaje hałasować.
_________________
"Jedź z taką prędkością z jaką może nadążyć za Tobą Twój Anioł Stróż "

Mercedes-Benz C-180 W202 1994r.
VIN: WDB2020181F075743
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,186 sekundy. Zapytań do SQL: 11