Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Gorący silnik - długo kręci, co jest?
Autor Wiadomość
sliderukps 
220D 96r.


Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 11 Maj 2009, 21:49   

No pomysł jaki poddał ADAMS w sumie łatwo sprawdzić, przełożyć na chwilę inny akumulator i się okaże po 1 dniu. A odnośnie samej pompy, to wcześniej pomyliłem się mówiąc że ją uszczelniali, ponieważ całkowicie ją wymienili, a jeżeli nie czuć ropy na rozgrzanym na maxa silniku to chyba układ będzie szczelny.
_________________
WDB2021211A403383 - 220D 96r.
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 11 Wrzesień 2016, 16:55   

Podepnę się do tematu :) .

Od dłuższego czasu borykam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB + LPG.

Problem pojawił się już końcem kwietnia 2016 roku. Od samego początku było obstawiane że będą to świece bądź filtr paliwa.

Początkiem maja 2016 roku zabrałem się za wymianę (i tu w kolejności napiszę co było robione)

* Maj: Wymiana 4 świec zapłonowych.
* Maj: Wymiana filtra powietrza.
* Maj: Wymiana filtru paliwa.
* Czerwiec: Wlanie 200 ml STP Formuła Do Czyszczenia Wtryskiwacz do baku.
* Czerwiec: Test akumulatora + prostowanie akumulatora był nie doładowany.
* Czerwiec: Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego.
* Lipiec: Diagnostyka komputerowa LPG + ustawienia.
* Sierpień: Diagnostyka komputerowa - zero błędów.
* Wrzesień: Czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa.
* Wrzesień: Jazda 3 dni na Pb tylko i za każdym razem jest tak samo, na zimnym pali na "dotyk" na ciepłym już nie.
* Wrzesień: Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (nie tego co jest do wskazówki tylko tego co jest w silniku).

Sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:

* po nocy po staniu 8 - 10 godzin pali na "dotyk", wówczas (przed uruchomieniem MB) ma 814 Ohm,
* po przejechaniu 5 km ma już 904 Ohm (zmierzone zaraz po wyłączeniu MB) i próba odpalenia tak do 5 minut jest jeszcze na "dotyk" ale też różnie bywa,
* po 3 godzinach stania ma już 891 Ohm (zmierzone przed uruchomieniem MB) i nie opalę na "dotyk" tylko kręci parę sekund.

Sprawdzenie czujnika temperatury cieczy (odkręciłem go, wyczyściłem był delikatny nalot) zmierzyłem go miernikiem i ma takie wartości/oporność jak:

* Na zimnym silniku (po nocy) czujnik temperatury cieczy ma 3.93 - po przeliczeniu daje to 3930 omów.
* Na gorącym silniku (80 stopni) czujnik temperatury cieczy ma 0.49 - po przeliczeniu daje to 490 omów.
* Napięcie: 0.00 V przy wyciągniętych kluczykach. 4.93 V przy przekręconym zapłonie, samoczynne uruchomienie się wiatraka .

Spalanie LPG w normie - miasto 12 - 13 l/100 km, trasa 10 - 11 l/100 km.

Przyznam że na prawdę sam już nie wiem co może być nie tak. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być jeszcze nie tak bądź co może być jeszcze przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 14:32   

Wymień regulator ciśnienia paliwa bo samo czyszczenie to za mało moim zdaniem.
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 15:49   

Myślisz że to regulator paliwa może dawać w kość?.

A pompa paliwa też może mieć takie objawy dawać długiego kręcenia na ciepłym silniku?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 16:54   

U mnie był taki sam objaw. Na rozgrzanym silniku kręcił i kręcił za nim zapalił. Wymieniłem regulator i mam spokój już ładnych parę lat.
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 17:06   

A jakie miałeś objawy wadliwego regulatora ciśnienia paliwa?.

Co się z nim działo?.

To by wychodziło że nie żaden czujnik wału, cieczy, nie pompa paliwa tylko regulator ciśnienia paliwa.

Już go raz wyciągałem i nie było nic z nim takiego co by zaniepokoiło mnie. Nie było czuć Pb.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 21:31   

Może cos z rozrusznikiem? Miałem tak w Beczce, że jak ciepły to dłużej kręcił. Wymieniłem na inny i jak ręką odjął.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 21:47   

Właśnie za dużo tych niepewności jest, prawdę mówiąc teraz może być wszystko.

Jeszcze tym bardziej że już po nocy nie bardzo chcę palić na dotyk a jeszcze po nocy palił na dotyk.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Wrzesień 2016, 22:25   

Masz po prostu kilka przyczyn, które sie nałożyły.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,145 sekundy. Zapytań do SQL: 10