|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
PMS - SAM ROZKŁADAM :) |
Autor |
Wiadomość |
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 17:26 PMS - SAM ROZKŁADAM :)
|
|
|
A więc tak bierzemy naszego zepsutego PMS-a marki Siemens i zabieramy się najpierw za górną pokrywkę. Można to robić na wiele sposobów, ja zrobiłem to nagrzewanym nad palnikiem ostrzem, a w późniejszym etapie za pomocą śrubokręta albo czegoś podobnego podważamy klapkę do góry jak na poniższych zdjęciach:
Wtedy ukazuje się nam taki oto widok:
Następnie musimy poucinać "druciki" przy samych metalowych pinach:
Gdy poobcinamy druciki możemy przystąpić do odcinania całej plastikowej pokrywy przy samym metalowym radiatorze. I tu metoda jaka stosowałem to nagrzane ostrze a następnie dwa śrubokręty podważenie i ściągniecie całej góry. I oto mamy dostęp do wszystkich wnętrzności sterownika:
I teraz rzecz która najczęściej pada w naszych sterownikach
To tranzystory mocy. Jeszcze jedno zdjęcie nieszczęsnego ustrojstwa;
A jeszcze jedno po drugiej stronie pierwszej plastikowej okrągłej obudowy, naszym oczom ukazuje się następujący widok:
To jest jednak ta mimo wszystko łatwiejsza, jak dla mnie część całej zabawy. Niektórzy mówią że wręcz przeciwnie i otwierając zdarzyli kilka sterowników zepsuć urywając druciki z płytki. Później jeszcze zlutowanie obciętych cienkich drucików co do pinów co również nie należy do łatwych rzeczy. A i jeszcze co włożyć w miejsce zrąbanych tranzystorów.
Z tego co zdołałem się dowiedzieć to zarówno sterowaniem cewek jak i wtryskiwaczy podoła oto takie ustrojstwo: http://www.icphotos.org/photo/BUX127VDO-large.html które należy przylutować i przymocować do płytki radiatora. Może używam niezbyt fachowego języka jeśli chodzi o elektromechanikę ale chyba każdy zrozumie mniej więcej o co chodzi )
To miłej zabawy, ja jeszcze nie zamontowałem nowych tranzystorów z braku czasu, mimo że sterownik rozebrałem już jakiś czas temu i tranzystory zakupiłem już dwa miesiące temu. Jednak nie będzie to łatwa sprawa i trzeba będzie na to poświęcić sporo czasu i zręczności ) |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Czerwiec 2009, 18:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 18:56
|
|
|
Bardzo analogicznie wygląda budowa Boscha, lecz niestety nie jest on skręcany, a sklejany, co doprowadza majsterkowicza do takich metod.
Dodam jeszcze od siebie, że usterką np. w moim komputerze było nie tyle zepsucie tranzystora, co po prostu odpalenie jednej z nóżek - efekt: brak połączenia tranzystor-płyta.
Myślę, że do zamknięcia.
Edit: Aha, z tego co widzę, to tranzystory w Boschu są troche innę niż na zdjęciach u kolegi. Nie wiem gdzie posiałem swój moduł. Na pewno pamiętam inne obudowy ich - ceramiczne, stąd problem lutowania nóżek (pisałem kiedys na forum). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,171 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|