Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
PMS - SAM ROZKŁADAM :)
Autor Wiadomość
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 17:26   PMS - SAM ROZKŁADAM :)

A więc tak bierzemy naszego zepsutego PMS-a marki Siemens i zabieramy się najpierw za górną pokrywkę. Można to robić na wiele sposobów, ja zrobiłem to nagrzewanym nad palnikiem ostrzem, a w późniejszym etapie za pomocą śrubokręta albo czegoś podobnego podważamy klapkę do góry jak na poniższych zdjęciach:





Wtedy ukazuje się nam taki oto widok:



Następnie musimy poucinać "druciki" przy samych metalowych pinach:



Gdy poobcinamy druciki możemy przystąpić do odcinania całej plastikowej pokrywy przy samym metalowym radiatorze. I tu metoda jaka stosowałem to nagrzane ostrze a następnie dwa śrubokręty podważenie i ściągniecie całej góry. I oto mamy dostęp do wszystkich wnętrzności sterownika:



I teraz rzecz która najczęściej pada w naszych sterownikach



To tranzystory mocy. Jeszcze jedno zdjęcie nieszczęsnego ustrojstwa;



A jeszcze jedno po drugiej stronie pierwszej plastikowej okrągłej obudowy, naszym oczom ukazuje się następujący widok:



To jest jednak ta mimo wszystko łatwiejsza, jak dla mnie część całej zabawy. Niektórzy mówią że wręcz przeciwnie i otwierając zdarzyli kilka sterowników zepsuć urywając druciki z płytki. Później jeszcze zlutowanie obciętych cienkich drucików co do pinów co również nie należy do łatwych rzeczy. A i jeszcze co włożyć w miejsce zrąbanych tranzystorów.
Z tego co zdołałem się dowiedzieć to zarówno sterowaniem cewek jak i wtryskiwaczy podoła oto takie ustrojstwo: http://www.icphotos.org/photo/BUX127VDO-large.html które należy przylutować i przymocować do płytki radiatora. Może używam niezbyt fachowego języka jeśli chodzi o elektromechanikę ale chyba każdy zrozumie mniej więcej o co chodzi :) )

To miłej zabawy, ja jeszcze nie zamontowałem nowych tranzystorów z braku czasu, mimo że sterownik rozebrałem już jakiś czas temu i tranzystory zakupiłem już dwa miesiące temu. Jednak nie będzie to łatwa sprawa i trzeba będzie na to poświęcić sporo czasu i zręczności :) )
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Czerwiec 2009, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 18:56   

Bardzo analogicznie wygląda budowa Boscha, lecz niestety nie jest on skręcany, a sklejany, co doprowadza majsterkowicza do takich metod.



Dodam jeszcze od siebie, że usterką np. w moim komputerze było nie tyle zepsucie tranzystora, co po prostu odpalenie jednej z nóżek - efekt: brak połączenia tranzystor-płyta.

Myślę, że do zamknięcia.

Edit: Aha, z tego co widzę, to tranzystory w Boschu są troche innę niż na zdjęciach u kolegi. Nie wiem gdzie posiałem swój moduł. Na pewno pamiętam inne obudowy ich - ceramiczne, stąd problem lutowania nóżek (pisałem kiedys na forum).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,171 sekundy. Zapytań do SQL: 12