Przesunięty przez: perzu126 24 Maj 2015, 08:12 |
Kopci na czarno |
Autor |
Wiadomość |
kamil5166
C220 CDI 125KM ' 99
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 70 Skąd: lubin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:53 Kopci na czarno
|
|
|
Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. [/i] |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde |
Ostatnio zmieniony przez G. 16 Czerwiec 2009, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:57
|
|
|
kamil5166 napisał/a: | Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. [/i] |
Jeśli ci drastycznie nie ubywa oleju to raczej turbinka jest ok.Wszystko zalezy jak bardzo kopci.Kazdy diesel przy redukowaniu lub przy gwałtownym wcisnięciu gazu zakopci i nie ma na to bata.Sprawdz filtr powietrza czy nie jest zapchany bo to tez ma wpływ na dymienie.A jak z moca? |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:58
|
|
|
Mogą tez padać wtryski a nie sprężarka. Mogą nie padać, a kończyć się końcówki wtrysków.
Jak dla mnei wtryski, albo źle wyregulowane (rzadko kiedy widzi się, czy się zostawia czarną chmurkę), albo się w końcu kończą. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
kamil5166
C220 CDI 125KM ' 99
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 70 Skąd: lubin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:02
|
|
|
Wtryski to napewno nie są bo miałem sprawdzane ma maszynie i tylko jeden miał 91% sprawnosci a reszta 100 czyżby to była wina tego jednego wtryskiwacza. A co do ubytku oleju nie wystepuje ani żaden inny płyn.
[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:05 ]
A jak z moca?
Co do mocy wydaje mi sie że troche osłabł i jakoś dziwnie turbo zaczeło chodzić nie mam tego wyrażnego gwizdu tylko jakis taki dzwiek nie taki ale nie wiem czy mi sie nie zdaje. |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde |
|
|
|
|
ayek
POLIZEI
Pomógł: 14 razy Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 467 Skąd: PJA ****
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:07
|
|
|
kamil5166 napisał/a: | bo miałem sprawdzane ma maszynie |
sorki,ze nie na temat,ale ile cie skasowali za sprawdzenie i gdzie ( adres telefon) ??
...pozdro... |
_________________ MB C-250TT"97 "manual"
BŁĘKITNY GROM
WBD2021881F571508
....ciesz się z tego co masz
www.remontyjarocin.pl |
|
|
|
|
kamil5166
C220 CDI 125KM ' 99
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 70 Skąd: lubin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:10
|
|
|
Za sprawdzenie zapłciłem 350zł w miejscowości Serby koło Głogowa adresu Ci nie podam nie nie pamiętam ale ciężko tam nie trafić
[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:12 ]
a jednak mam adres Serby, ul. Ogrodowa 5. tel. 076 8331218 |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:21
|
|
|
U mnie gwizd turbinki słychac tylko przy otwartej szybie.A moze z bratem jechałes w nocy a wtedy w świetle reflektorów bardziej widac kopcenie.Jęli to jest czarny dymek i tylko przy dodawaniu gazu i redukowaniu to ja bym nic nie kombinował. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
kamil5166
C220 CDI 125KM ' 99
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 70 Skąd: lubin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:25
|
|
|
Jechaliśmy za dnia i kopci tylko przy redukcji i jak mu wstawiam a przy odpalaniu itp nie kopci. O turbo jak najbardziej chodzilo mi o dzwiek przy otwartym oknie bo podczas jazdy takze w srodku nie słyszę tylko ze jej dzwiek wydaje mi sie dziwny dlatego postawiłem ze to przez kończące sie tubo kopci mi na czarno |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:26
|
|
|
Czasem też tak już jest, że kopci, dla przykładu - vito, silnik po remoncie, redukcja/but - nic nie kopci, przed remontem dawało chmurę. w201 2.5D nie daje chmury, nie był remontowany |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:30
|
|
|
Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że kończace sie turbo zawsze wiaze sie z ubytkiem oleju w silniku.Tak jak napisałem wczesniej posprawdzaj filtr powietrza i przewody podcisnieniowe które sterują turbo i egr.Moze sie przetarły. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:32
|
|
|
Panowie - każdy diesel to maszyna rolnicza i jak wiadomo każda maszyna rolnicza kopci więc nie ma się czym przejmować.
A tak na poważnie to masz problem - na Twoim miejscu pojechał bym do kogoś na diagnostykę, albo podłączenie kompa - może zapisały się jakieś błędy i wtedy będzie wiadomo co mu boli. |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:34
|
|
|
Ludziska pokazcie mi jakiegos CDI który przy butowaniu nie zakopci.Dotyczy to kazdego turbo diesla. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:13
|
|
|
janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:16
|
|
|
Cytat: | janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych |
Pewnie masz racje ale bardzo czesto widze samochody z 2009 roku i prawie zawsze puszczaja bączki. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:20
|
|
|
Filtr nie jest montowany w każdym dieslu. Poza tym wiele aut jest chipowanych
A wracając.. puszczenie bąka przez ropniaka to nic złego, zwłaszcza przy mocnym "depnięciu". Gorzej, jak czarna chmura ciągnie się za autem przez cały czas, wtedy warto odwiedzić mechanika. |
|
|
|
|
|