Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kopci na czarno
Autor Wiadomość
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
  Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:53   Kopci na czarno

Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim :mb: . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. :D [/i]
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
Ostatnio zmieniony przez Gomezio 16 Czerwiec 2009, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 724
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:57   

kamil5166 napisał/a:
Witam ostatnio jechałem sobie i za mną jechał brat drugim autem i zasmucił mnie oznajmiając że przy redukcji lub przy mocniejszym dodaniu gazu jest za mną czarna chmura a wczesniej takiego efektu nie było. Moim zdanie zaczyna padac turbosprężarka w moim :mb: . Prosze o opinie z jakiego innego powodu mógł zacząć kopcić na czarno i czy to może być spowodowane prze turbosprężarke. :D [/i]

Jeśli ci drastycznie nie ubywa oleju to raczej turbinka jest ok.Wszystko zalezy jak bardzo kopci.Kazdy diesel przy redukowaniu lub przy gwałtownym wcisnięciu gazu zakopci i nie ma na to bata.Sprawdz filtr powietrza czy nie jest zapchany bo to tez ma wpływ na dymienie.A jak z moca?
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2109
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 19:58   

Mogą tez padać wtryski a nie sprężarka. Mogą nie padać, a kończyć się końcówki wtrysków.

Jak dla mnei wtryski, albo źle wyregulowane (rzadko kiedy widzi się, czy się zostawia czarną chmurkę), albo się w końcu kończą.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
W201 - 2.5D - 1988
W638 - 2.3TD - 1997
WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:02   

Wtryski to napewno nie są bo miałem sprawdzane ma maszynie i tylko jeden miał 91% sprawnosci a reszta 100 czyżby to była wina tego jednego wtryskiwacza. A co do ubytku oleju nie wystepuje ani żaden inny płyn.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:05 ]
A jak z moca?

Co do mocy wydaje mi sie że troche osłabł i jakoś dziwnie turbo zaczeło chodzić nie mam tego wyrażnego gwizdu tylko jakis taki dzwiek nie taki ale nie wiem czy mi sie nie zdaje.
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
ayek 
POLIZEI

Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 467
Skąd: PJA ****
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:07   

kamil5166 napisał/a:
bo miałem sprawdzane ma maszynie


sorki,ze nie na temat,ale ile cie skasowali za sprawdzenie i gdzie ( adres telefon) ??
...pozdro...
_________________
MB C-250TT"97 "manual"
:mrgreen: BŁĘKITNY GROM :mrgreen:

WBD2021881F571508

....ciesz się z tego co masz

www.remontyjarocin.pl
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:10   

Za sprawdzenie zapłciłem 350zł w miejscowości Serby koło Głogowa adresu Ci nie podam nie nie pamiętam ale ciężko tam nie trafić :D

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:12 ]
a jednak mam adres Serby, ul. Ogrodowa 5. tel. 076 8331218
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 724
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:21   

U mnie gwizd turbinki słychac tylko przy otwartej szybie.A moze z bratem jechałes w nocy a wtedy w świetle reflektorów bardziej widac kopcenie.Jęli to jest czarny dymek i tylko przy dodawaniu gazu i redukowaniu to ja bym nic nie kombinował.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:25   

Jechaliśmy za dnia i kopci tylko przy redukcji i jak mu wstawiam a przy odpalaniu itp nie kopci. O turbo jak najbardziej chodzilo mi o dzwiek przy otwartym oknie :D bo podczas jazdy takze w srodku nie słyszę tylko ze jej dzwiek wydaje mi sie dziwny dlatego postawiłem ze to przez kończące sie tubo kopci mi na czarno
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2109
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:26   

Czasem też tak już jest, że kopci, dla przykładu - vito, silnik po remoncie, redukcja/but - nic nie kopci, przed remontem dawało chmurę. w201 2.5D nie daje chmury, nie był remontowany :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
W201 - 2.5D - 1988
W638 - 2.3TD - 1997
WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 724
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:30   

Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że kończace sie turbo zawsze wiaze sie z ubytkiem oleju w silniku.Tak jak napisałem wczesniej posprawdzaj filtr powietrza i przewody podcisnieniowe które sterują turbo i egr.Moze sie przetarły.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Marek 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 115
Skąd: Bielsk
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:32   

Panowie - każdy diesel to maszyna rolnicza i jak wiadomo każda maszyna rolnicza kopci :P więc nie ma się czym przejmować.

A tak na poważnie to masz problem - na Twoim miejscu pojechał bym do kogoś na diagnostykę, albo podłączenie kompa - może zapisały się jakieś błędy i wtedy będzie wiadomo co mu boli.
_________________
Czarna gwiazda C180 99r.
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 724
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 20:34   

Ludziska pokazcie mi jakiegos CDI który przy butowaniu nie zakopci.Dotyczy to kazdego turbo diesla.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Gomezio
Klekot w kombinezonie


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:13   

janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych ;)
_________________

 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 724
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:16   

Cytat:
janucha78, chyba że ma filtr cząstek stałych ;)

Pewnie masz racje ale bardzo czesto widze samochody z 2009 roku i prawie zawsze puszczaja bączki. :D
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Gomezio
Klekot w kombinezonie


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:20   

Filtr nie jest montowany w każdym dieslu. Poza tym wiele aut jest chipowanych :-)

A wracając.. puszczenie bąka przez ropniaka to nic złego, zwłaszcza przy mocnym "depnięciu". Gorzej, jak czarna chmura ciągnie się za autem przez cały czas, wtedy warto odwiedzić mechanika.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14