Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: perzu126
24 Maj 2015, 08:12
Kopci na czarno
Autor Wiadomość
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:27   

Cytat:
Filtr nie jest montowany w każdym dieslu. Poza tym wiele aut jest chipowanych :-)

A czy obowiazujaca norma euro 4 nie zobowiazuje producenta do zamontowanie takiego filtra?
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:36   

Cytat:
A czy obowiazujaca norma euro 4 nie zobowiazuje producenta do zamontowanie takiego filtra?


Nie - norma ilości cząstek sadzy jest jeszcze na tyle "wysoka" że da się ją wykonać bez filtra.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:37   

Google mówią, że w nowych samochodach filtr ma obowiązywać od września 2009 r. A w autach już produkowanych - dopiero od 2011.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:39   

Natomiast w niektórych krajach obowiązują przepisy, które promują samochody z DPF.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 21:50   

Cytat:
Natomiast w niektórych krajach obowiązują przepisy, które promują samochody z DPF.

U nas sie chyba to nie sprawdzi. 8)
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Czerwiec 2009, 22:21   

A jak ci pracuje z odłączonym przepływomierzem? Mam ten sam problem auto jest słabe v max 150km/h.Po wymianie regulatora podciśnienia przy EGR trochę się poprawiło.U mnie jak odłączę przepływkę to nie ma różnicy chodzi tak samo.Kopci przy ruszaniu i jak mu mocniej depnę.Pozostało mi jeszcze do sprawdzenia turbo może słabo doładowuje i wtryski.Filtr mam czysty.Mój problem pojawił sie po naprawie głowicy.Chyba też mi wtryski naprawili :twisted: przy okazji (czytaj podmienili)Jak znajdę chwilę i trochę kasy to pojadę te wtryski zobaczyć.Gość który mi robił diagnostykę komputerową pocieszył mnie mówiąc że takie objawy jak moje miał gość z vito.Jak przełożyli wtryski z innego auta to jego vito zaczeło jechać bo rozwijało zawrotną prędkość v max 100km/h.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 22:23 ]
I weż człowieku oddaj auto do naprawy.To potem do ładu nie można dojść. :(

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 22:28 ]
Ktoś wie gdzie we Wrocławiu mają stół diagnostyczny do wtrysków cdi?
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 00:37   

TM napisał/a:
A jak ci pracuje z odłączonym przepływomierzem? Mam ten sam problem auto jest słabe v max 150km/h.


Nie wiem jak pracuje przy odłączonym przepływomierzu bo go nie odłanczałem. Ale osiagi mam normalne tylko tak jak by nie miał pełnej mocy " jest takie uczucie jak by turbo nie działało w 100%"
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 03:25   

Wątpie, ze to trubo chyba, ze olej znika :) Sprawdz kolego szczelność układu wylotowego od turbiny :) Bardzo mozliwe ze jest gdzies dziurka i cisnienie ucieka wtedy samochod staje się słabszy i zaczyna kopcić. Jak jest mała dziurka to nawet w awaryjke nie wejdzie, a denerwuje strasznie :) Mozesz zawsze na kompa podjechac, a jak nic nie wykaze to szukaj dziury, moze intercooler puszcza gdzies :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 11:39   

janucha78 napisał/a:
przewody podcisnieniowe które sterują turbo i egr


mi to wlasnie na to wskazuje albo nieszczelny intercoler
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 15:11   

A możecie mi powiedzieć gdzie zanajduje sie ten intercooler :?: I w jaki sposób zdiagnozować ze jest on popsuty "nieszczelny" :?:

[ Dodano: 14 Czerwiec 2009, 15:18 ]
grzesiekx napisał/a:
Sprawdz kolego szczelność układu wylotowego od turbiny


Bo jest możliwość że cosik może nie grać bo turbo miałem odkręcane i może mechanik cosik źle złożył źle dokręcił i może przez to powstała nieszczelność w układzie wylotowym turbiny. Jak to można sprawdzić czy można samemu czy trzba oddawać do jakiegoś mechanika ??
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 15:26   

Intercooler jest za przednik zderzakiem (rury od turbiny ida do intercoolera, i wychodzą z drugiej strony znajdziesz go bez problemu) :) Sprawdzic mozna samemu. Na początek szukasz na rurach oleju czy gdzies jest troche lub na intercoolerze, przewaznie w miejscu nieszczelnosci troche sięgo pojawi bo przeciez turbin nowych to my nie mamy :) Jezeli znajdziesz jakies mokre miejsce to zapal samochod przyloz w to miejsce ręke i niech ktos doda troche gazu, poczujesz na rece czy leci powietrze :) Dojscie jest w miare spoko od gory czesc sprawdzisz reszte z kanalu jak odkrecisz osłone silnika :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 16:09   

Dzięki zobaczę jutro tak jak napisałeś czy nie ma śladów oleju lub nie mam jakichś przemuchów i napiszę :D
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
schadook 
schadook

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 70
Skąd: Jaworzno/ Włocławek
Wysłany: 14 Czerwiec 2009, 23:35   

kamil5166 napisał/a:
Wtryski to napewno nie są bo miałem sprawdzane ma maszynie i tylko jeden miał 91% sprawnosci a reszta 100 czyżby to była wina tego jednego wtryskiwacza. A co do ubytku oleju nie wystepuje ani żaden inny płyn.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:05 ]
A jak z moca?

Co do mocy wydaje mi sie że troche osłabł i jakoś dziwnie turbo zaczeło chodzić nie mam tego wyrażnego gwizdu tylko jakis taki dzwiek nie taki ale nie wiem czy mi sie nie zdaje.


Witam!
Po pierwsze nie wierzyłbym bezgranicznie mechanikom, z własnego doświadczenia wiem że niektórzy w ogóle nie mają pojęcia o tym co robią. Wina najprawdopodobniej leży po stronie układu paliwowego czyli wtryski lub pompa, wtryskiwacze muszą mieć dopasowane ciśnienie otwarcia, normalną rzeczą jest że pompy również się zużywają, problem polega na tym że jak spada wydajność pompy to dobry fachman wie że trzeba również obniżyć ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy (ale są tacy którzy do auta z przebiegiem 200tkm ustawiają wtryski nominalnie jak dla nowego- błąd w sztuce), inaczej silnik nigdy nie będzie pracował poprawnie. Oczywiście to do pewnego stopnia bo później już tylko regeneracja lub wymiana. W przypadku padającej sprężarki dym nie jest czarny tylko bardziej brudno szary i towarzyszy mu smród niespalonego oleju co łatwo wyczuć jadąc z otwartym oknem.
Warunek konieczny do sprawdzania to czyste filtry powietrza i paliwa, inaczej nie ma sensu więc od tego zacznij.
Pzdr
_________________
Jest Gwiazda jest jazda!

C 180 Sport 95'
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Czerwiec 2009, 23:23   

Miałem taki sam problem z moją :mb: . Diesel fakt- zawsze puszcza dymek. U mnie była chmura:) Pierwsze co wymieniłem to filtra powietrza-niestety nie pomogło.Czarne chmurki pozostały. Olej mi nie uciekał, a zauważyłem większe zużycie paliwa. Postanowiłem oddać do mechanika. Na komputerze wyszedł błąd przepływomierza, który nie pokazywał prawidłowych wartości. zapodawał większą dawkę paliwa niż powinien. U mnie niestety wymiana przepływomierza. :(
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
kamil5166 
C220 CDI 125KM ' 99

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 70
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 12:26   

Wczoraj sprawdziłem jak kolega mi zaproponował turbine i intercooler i zauważyłem że turbina sie poci na tym weżu wlotowym nagromadził sie na niej olej czyli to jest przyczyną mojego kopcenia ?? czy moze nie ma to wpływu ?? Dodam że podłanczałem auto pod kompa i koleś powiedział mi że nasze :mb: mają wgraną mape do wtryskiwaczy i nie da sie regulować dawki paliwa taki zabieg można wykonać w W203 nie wiem czy to prawda napiszcie jezeli ktos ustwiał wtryskiwacze :D

[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 12:28 ]
Myślę że to cieknące turbo to objaw zniszczonych uszczelniaczy które sie w nim znajdują
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,164 sekundy. Zapytań do SQL: 10