Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: perzu126
24 Maj 2015, 08:12
Kopci na czarno
Autor Wiadomość
wadamw 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 131
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 13:16   

kamil5166 napisał/a:
Dodam że podłanczałem auto pod kompa i koleś powiedział mi że nasze :mb: mają wgraną mape do wtryskiwaczy i nie da sie regulować dawki paliwa taki zabieg można wykonać w W203

Moim zdaniem da sie regulować dawkę ponieważ w W203 są silniki podobne konstrukcyjnie do W202. Mowa oczywiście o CDI (Jeśli źle mówię proszę o poprawę :wink: )
_________________
MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056
 
 
schadook 
schadook

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 70
Skąd: Jaworzno/ Włocławek
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 15:05   

:mb: mają wgraną mape do wtryskiwaczy i nie da sie regulować dawki paliwa taki zabieg można wykonać w W203 nie wiem czy to prawda napiszcie jezeli ktos ustwiał wtryskiwacze :D

[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 12:28 ]
Myślę że to cieknące turbo to objaw zniszczonych uszczelniaczy które sie w nim znajdują[/quote]

Cze!
we wtryskach nie regulujesz dawki tylko ciśnienie otwarcia wtryskiwacza.
Możliwe że to jednak to turbo, skoro przewody są zaolejone to jest to bardzo prawdopodobne, tak jak ci wcześniej pisałem powinieneś wyczuć smrodek palonego oleju jak zakopci
Pzdr
_________________
Jest Gwiazda jest jazda!

C 180 Sport 95'
 
 
schadook 
schadook

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 70
Skąd: Jaworzno/ Włocławek
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 23:06   

Kiergielewicz A, Cześć!
Niestety ale w intercoolerze to tylko z turbiny, zbyt duży luz na osi wirnika i uszczelnienie pada.
Pzdr
_________________
Jest Gwiazda jest jazda!

C 180 Sport 95'
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 23:26   

Od 3 lat mam mam troche oleju w układzie dolotowym i turbina ciagnie az miło :) Nie przejmujcie się, każdy mechanik mowi, ze to nie nowy samochod i zawsze turbo cos pusci. Tak można jezdzic i z 10 lat jak się bedzie o nią dbać :)

P.S. To nawet i lepiej jak jest olej bo gdy jest gdzies nieszczelność to zaraz ją widać :P

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
schadook 
schadook

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 70
Skąd: Jaworzno/ Włocławek
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 23:50   

Kiergielewicz A napisał/a:
To znaczy ze bede musiał wymienic wirnik czy wystarczy uszczelniacze a może wirnik da sie zregenerowac. Ile moze mnie to kosztowac? Pozdro

Może bez paniki, kolega Grzesiekx ma rację, z tym można jeszcze długo pokulać, jak nie ciągniesz dymu i smrodu za autem to można jeździć. Tylko trzeba kontrolować i dbać o turbinkę, nie gasić silnika od razu po zatrzymaniu itp. Szczerze mówiąc te nowe wynalazki są o wiele bardziej zaolejone i jeżdżą, ostatnio oglądałem młodego focusa z przebiegiem 90tkm a olej był praktycznie na każdym łączeniu przewodów powietrza ale to podobno norma. Sprawdzaj tylko ile oleju ubywa, na to też są normy.
Pzdr
_________________
Jest Gwiazda jest jazda!

C 180 Sport 95'
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 00:18   

Kiergielewicz A napisał/a:
Nie wiem czy dobrze myślę ale jak juz wszystko bedzie szczelne to ten olej gdzies sie nagromadzi i zeby wtedy nic gorszego sie nie porobiło.

Nigdzie się nie nagromadzi :) Cisnienie wepchnie go przez kolektor do silnika i sie spali :) Dlatego wazne jest zeby sprawdzac stan oleju i czy przy szczelnym układzie mocno kopci ( dokładnie tak jak napisał kolega wyzej ) :) U mnie kopci tylko gdy mu naprawde przycisne, a olej sobie fruwa w układzie :)

Co do intercoolera to wymienic lub pospawać i musi byc dobrze :) Wsumie to sprawdz czy to napewno intercooler czy moze z weża ktoregoś do niego dochodzącego puszcza i scieka po nim na intercooler :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 00:22   

grzesiekx napisał/a:
Cisnienie wepchnie go przez kolektor do silnika i sie spali

W niektórych autach (np. Laguna) taki objaw potrafi w jednej chwili "zabić" silnik. Nieszczelna turbina pcha olej (silnikowy) do dolotu, ten napędza silnik, który rozkręca się do maksymalnych obrotów i "ciągnie" za sobą turbinę, która pcha olej do dolotu..

Jak nie zdusisz auta (piątka, hamulec w podłogę i strzał ze sprzęgła), to żegnaj silniku :-)

Gorzej, jak masz automat.. ;-)
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 00:23   

U mnie mocno kopcił jak intercooler mialem dzurawy, a jak wymieniłem to przez pierwsze 2-3 km nie bylo nic za mną widać tak się układ zawalił ale troche go pocisnąłem i wszystko wydmuchał, pozniej juz nic nie kopcił :) Poprostu CDI lubią jak się je porządnie przegoni po trasie chociaż raz na jakies 2 tygodnie zeby cały syf z układu wydmuchaly :)

[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 23:26 ]
Gomezio, ostatnio moj mechanik mi opowiadał ze miał tak z w210 300TD, nie mogli go zgasić, chyba z 10 minut na max obrotach chodził az sciągneli rure od turbo :P ale tam juz turbina byla ostro zajechana :) Dlatego piszemy koledze, zeby czesto sprawdzał stan oleju bo jak duze ubytki będą to trzeba uwazac :)
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 17 Czerwiec 2009, 00:59   

Turbognoje zawsze puczczaja baki przy butowaniu ;) U siebie zauwzylem, ze po wymianie filtrow i oleju o wiele mnie kopci i ciezko jest zobaczyc czarna chmure w lusterku. Po jakims czasie wraca wszystko do normy, czyli gwaltowne przyspieszanie = czarna chmurka i nie ma sie czym przejmowac :D
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
papulator 

Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 84
Skąd: Częstochowa / Łódź
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 18:24   

Ja nie mam turbo ani intercoolera i też widzę dym w lusterku, zwłaszcza w nocy, gdy ktoś jedzie za mną na światłach, nawet sporo dymu. Pojawia się po przekroczeniu 3000 obr. Martwić się, czy jeździć dalej bezstresowo? :)
_________________
była MB C 200D '94
jest Opel Vectra 2.0 DTI '00
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 18:33   

Panowie ... U siebie zauważyłem jakieś ubytki oleju w ilości 0.5 l na 2000 km. Celinka nie kopci, wszystko ładnie chodzi, zużycie paliwa 6 na trasie, po mieście 8.5. Jechać do mechanika na jakieś przegląd ?
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 18:46   

0,5l na 2k to juz troche jest, mi tyle ubywa od wymiany do wymiany. Ja bym poszukał jakiś wycieków bo CDI rzadko biorą olej w takich ilościach.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 19:41   

Kurcze ... aż normalnie poszedłem obejrzeć silnik. Od spodu oczywiście nie miałem w normalnych warunkach dostępu, będę musiał wjechać na kanał, ale od góry, nawet po zdjęciu osłony nie widać śladu oleju. Gdzie szukać jeszcze wycieków ?
Faktem jest, że to jest akurat 2000 km po wymianie. Ale to chyba nie ma wpływu na to.

P.S.
Przepraszam, że wciąłem się w wątek ...
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 20:05   

A moze jak wymieniałes olej to nie nalali na max i teraz myslisz ze ubylo :) Moze turbinka olej wciąga, tylko wtedy raczej by Ci przykapcał troche.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 20:11   

No zobaczymy jutro. Jutro trasa po autostradzie do Gdańska, to przyjrzę się kopceniu. Ale specjalnie zwracam uwagę na kopcenie, bo to mój pierwszy diesel ... Poprzednio była benzynka 406-tka :) . No i celinka nie kopci ... No chyba że ostro dam po garkach ... Ale to tylko na początku zakopci. No zobaczymy. Poszukam kogoś u mnie z interfejsem, może coś się wyda. A może rzeczywiście nie dolali ... niecały rok mam celinkę i to moje oczko w głowie. Zadbaną dostałem i bym nie chciał jej zaniedbać.
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,195 sekundy. Zapytań do SQL: 10