Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik po remoncie pali jak smok
Autor Wiadomość
badzio

Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Garwolin
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 11:51   Silnik po remoncie pali jak smok

Witam Kolegów,

Grzebie w sieci i nic konkretnego nie mogę znaleźć mianowicie jakiś czas temu kupilem W202 2.0 benzyna. Po kupnie okazało się ,że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Silnik został rozebrany przy okazji kompletna regeneracja głowicy, nowa chłodnica (stara ciekła), nowa pompa wody, wszystkie przewody od wody nowe, filtry, oleje, itd. Jak by nie było w remont włożyłem 2k w samych częściach i regeneracjach.

Teraz sedno problemu. Zatankowałem 20l benzyny i zrobiłem 67km. Paliwo nigdzie się nie leje. Nie kopci. Nawet nie potrafię logicznie wytłumaczyć co z tym paliwem się dzieje. Samochód ma też instalacje LPG gdzie gazu w miarę normalnie pali bo 15l. Problem jest tylko z benzyną. Samochód podpinałem w poszukiwaniu błędów. Wyskoczyła tylko jedna sona lambda aczkolwiek po usunięciu błędu nie pojawiła się z powrotem.

Może miał ktoś podobny problem? Ja jeszcze podejrzewam komputer. Panowie czekam na Waszą poradę.

Dzięki z góry
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 12:13   

To chyba o niczym nie świadczy . Czeka Ciebie zatankowanie po nakrętkę , ale tak solidnie . potem , po zrobieniu 200 km , ponowne tankowanie pod tym samym dystrybutorem ( tak samo solidnie ) .i wtedy zobaczymy . Takie jest moje zdanie .
Zauważ jeszcze , że od pierwszego odbicia do końca tankowania wejdzie jeszcze ładnych parę litrów .
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 12:20   

Lepiej zrobić cały bak, przy 200 km wlejesz 2 litry więcej i spalanie o litr różnica, a przy 600-800km to już cyferka po przecinku:)
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 12:31   

Przy spalaniu 30l/100km może wlać nawet trzy litry i spróbować przejechać 10km, bo rozumiem, że spalanie powinno być przynajmniej o połowę mniejsze w jego motorze.
To była sama jazda, czy rozgrzewanie silnika na parkingu i później krótkie przejazdy?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 13:01   

Masz rację , że najlepiej cały bak , ale to trwa .Po stu kilometrach też można się zorientować , czy pali około 10L , czy 20L Rzecz polega na tym , że trzeba to robić cierpliwe . Mi się wydawało , że już jest koniec tankowania , a weszły jeszcze 4L . I auto musi stać dokładnie w tym samym miejscu , co poprzednio .
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 13:16   

Rozrząd dobrze ustawiony? Wszystko dobrze zmontowane? Piszesz, że na benzynie tylko dużo pali, tak jak pisali wyżej: jakie warunki jazdy? Ile na benzynie jezdzisz a ile na gazie? Ciężko cokolwiek powiedzieć jak poszesz, że pali więcej
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 13:40   

Witam
Pisałeś, że wymieniana była uszczelka pod głowicą. To jeszcze podjedź do jakiegoś warsztatu i niech sprawdzą kompresje. Miałeś też kasowany błąd sondy lambda. To jeszcze sprawdź poziom oleju - czy czasem nie ulega zmianie.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 18:43   

Jak tak czytam , to ani zapłon , ani kompresja . To auto wg autora spaliło raz 30 L/100km .To się musi czuć pod pedałem gazu . A na gazie jedzie normalnie ? A nie może być tak , że pompa ściąga benzynę tylko do pewnego poziomu , a niżej jest dziurka i ciągnie powietrze ?
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 20:01   

lech149 napisał/a:
Jak tak czytam , to ani zapłon , ani kompresja . To auto wg autora spaliło raz 30 L/100km .To się musi czuć pod pedałem gazu . A na gazie jedzie normalnie ? A nie może być tak , że pompa ściąga benzynę tylko do pewnego poziomu , a niżej jest dziurka i ciągnie powietrze ?


Fakt też tak może być. Może i głupie ale bardzo prawdopodobne.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 20:57   

badzio napisał/a:
mianowicie jakiś czas temu kupilem W202 2.0 benzyna. Po kupnie okazało się ,że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.

A przed kupnem to jakieś pomiary spalania masz, czy od razu na warsztat poszedł? Bo może wcale nie trzeba się doszukiwać większego spalania w tym remoncie.
Druga sprawa to jak zrobiłeś pomiar? Wlałeś te 20 litrów jak paliła się rezerwa i przejechałeś do zapalenia się rezerwy te 67 kilometrów, czy jakoś inaczej?
Najlepiej byłoby zalać do pełna, bo jest taka opcja, że możesz mieć problem z bakiem tj. z przepływem paliwa pomiędzy komorami i wtedy paliwo będzie w lewej komorze, a nie będzie go w prawej, skąd pompa je pobiera.
Następna sprawa to jednak może gdzieś jest nieszczelność której nie widać i gdzieś te paliwo znika np. często przy pompie czy filtrze paliwa zdarzało się coś takiego.
Sprawa na koniec to trzeba by jeszcze wykluczyć sondę lambda czy na pewno pracuje.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 22:30   

Może i nie widać , ale śmierdzi jak cholera , jeżeli cieknie . I widać , po plamie pod samochodem . To nie jest "setka " . :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
badzio

Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Garwolin
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 19:23   

Przed remontem nie wiem bo w sumie od razu trafił na kanał. Bez różnicy ile paliwa wlane czy jest pełny bak, połowa czy 1/4. Wskaźnik schodzi w oczach. Dzisiaj zauważyłem ,że odcinke na benzynie ma przy 4k obrotów. Czyżby komputer wysiadał?
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 20:00   

badzio, jak na postoju to normalne.
Sprawdzałeś, czy lambda żyje?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 21:17   

Ja dzielę ilość wlanej benzyny do full przez ilość przejechanych kilometrów i wychodzi spalanie .
Czy można inaczej? :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
badzio

Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Garwolin
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 23:28   

Abdul wyskakuje błąd pierwszej sondy. Kazałem zamówić mechanikowi i wymieni się. Ale czy to by tak zwiększyło spalanie? Ani go nie dławi, nie dymi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,139 sekundy. Zapytań do SQL: 10