Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:31
Alternator
Autor Wiadomość
markus43 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Marzec 2010, 13:07   

pawej1 napisał/a:
włączony silnik (bez obciążeń, tylko ładowanie akumulatora) 30A - napięcie 14,2V

To za małe napięcie, teoretycznie powinno być 14,4 V , ale w praktyce, przy pomiarach bezpośrednio na alternatorze, bez obciążenia, 14,8 V to dopiero jest OK.
pawej1 napisał/a:
co o tym sądzicie, w czym może być problem (diody, regulator)?

Wymiana regulatora jest najprostsza i od tego można zacząć, ale przyczyn może być 1 200 000 :mrgreen:

Po za tym :
pawej1 napisał/a:
zepsuł mi się alternator (mechanicznie, uszkodziły się łożyska) kupiłem drugi-regenerowany
nie lepiej naprawić te łożyska ??
_________________
C 180 Esprit LPG '94 (sprzedany)
C 180 T Esprit LPG '98
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Marzec 2010, 18:02   

markus43 napisał/a:
nie lepiej naprawić te łożyska ??


Mniej stresu... ;) A jak kolega ma alternator Valeo, to lepiej kupić drugi regenerowany, ale boscha :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 21:34   

Poszukuje schematu alternatora VALEO 90A , ponieważ urwałem śrubkę od której odchodzi
przewód na kontrolkę i muszę coś z tym zrobić :( . Z góry DZIĘKI :!:
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 15:42   

Odświeżę temat.
Mam alternator Valeo 90A i aku 100Ah.
Zaraz po uruchomieniu alternator daje na akumulatorze nawet 14,1V (na alternatorze 14,24V) - bez obciążenia.
Po rozgrzaniu na altku mam 13,8V na aku 13,7V.

Słyszałem, że te Valeo nie były najlepsze.
Zastanawiam się nad Boschem.
I tu pytanie. Samochód stary, na światłach jeździć trzeba, więc może włożyć altek 115A?
Czy jest jakieś ryzyko? Np. dla instalacji czy akumulatora? Na forum doczytałem się rozbieżnych opinii.
_________________
WDB2020181a621939
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 15:46   

map8, a co chcesz od swojego ładowania ? 13.8 to dobry wynik :) u Siebie chyba nigdy nie miałem ponad 14
ale IMO do 100Ah powinieneś mieć 115A.
Jak używasz samochodu ? dojazdy po 2-3km czy coś więcej ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 18:41   

Chodzi o to, że po włączeniu odbiorników - światła mijania, dmuchawa, tylna szyba napięcie spada na aku do 13,5V. Raz mi mierzyli w warsztacie i było nawet 13,3V, ale było to krótko po odpaleniu, więc chyba nie do końca miarodajnie.

Z Vin wychodzi, że altek powinien być 90A. Nikt chyba jednak nie przewidział, że samochód będzie jeździł cały czas na światłach. Generalnie o Valeo niepochlebnie się wyrażają. Wiec jakbym zmieniał, to wrzuciłbym Boscha i do tego troszkę mocniejszego.
światła zabiorą z 15A, więc może nie będzie za duży.
Czy altek ma jakiś stały minimalny prąd, który musi być odebrany, czy daje tyle ile odbiorniki potrzebują plus doładowanie aku (jeśli aku tego potrzebuje)? Nie chcę przeładować aku.

Jeżdżę różnie, czasami raz, dwa razy w tygodniu po kilka, kilkanaście km, raz na miesiąc 2 trasy po 200-300 km. Po takiej trasie napięcie na aku ok. 12,8V na postoju.
_________________
WDB2020181a621939
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 19:54   

map8 napisał/a:
Nikt chyba jednak nie przewidział, że samochód będzie jeździł cały czas na światłach
projektując auto na pewno wzięli pod uwagę, że auto będzie zawsze jeździć na światłach z radiem itp.
od tego jest regulator napięcia, żeby utrzymać stałe ładowanie, w zależności od tego czy światła masz włączone czy nie.
U mnie wygląda to tak, że ładowanie na aku mam 13,8 jesli niema żadnego poboru prądu, jednak z Wzmacniaczem, światłami, comandem ,klimą i włączonymi witrakami jest 13,7 więc praktycznie bez rożnicy. I tak być powinno.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 20:12   

U mnie spadki będą większe, bo chyba ten Valeo nie daje rady. Na stole pomiarowym pokazał na początku 14,2V i 89 A, ale po rozgrzaniu po paru minutach było 13,5V przy 89A. Biorąc pod uwagę spadki napięcia po drodze do aku, to byłoby 13,2-13,3V. Wiem, że alternator nie pracuje ciągle z max mocą, ale lubię jak wszystko śmiga jak powinno, a nie jak Cię mogę. :)
_________________
WDB2020181a621939
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 21:16   

map8 napisał/a:
U mnie spadki będą większe, bo chyba ten Valeo nie daje rady. Na stole pomiarowym pokazał na początku 14,2V i 89 A, ale po rozgrzaniu po paru minutach było 13,5V przy 89A.


Regulator zawsze troche zmienia napięcie w funkcji temperatury, więc po nagrzaniu ma prawo troche spaść, a 13,5V przy prądzie 89A to dobry wynik.
Masz jakieś kłopoty z akumulatorem, czy tak poprostu szukasz dziury w całym? :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 11:50   

Samochód odpala bez problemów. Mam jednak roczny akumulator Varta Silver i nie chciałbym go załatwić zbyt niskim ładowaniem - w instrukcji napisali, że powinien dostawać napięcie 14,0-14,2V.
Ale może rzeczywiście nie będę szukał dziury w całym. Jak przestanie ładować istotnie, to się tym zajmę. Tym bardziejm, że ostatnio wstawiłem nowy regulator HUCO, bo się szczotki już kończyły.
A może by tak wlutować nowe szczotki do starego regulatora - zawsze to oryginał? Choć o ile pamiętam, to on też nie dawał więcej niż 13,9V na akumulatorze bez obciążenia.

Skoro napięcie spada wraz z temperaturą, to teoretycznie altek powinien ładować lepiej zimą. Chyba wtedy trochę chłodniej w komorze silnika :)

W każdym razie dzięki za postawienie dobrego pytania :)
Lubię, żeby wszystko grało, ale ze starego samochodu nowego się przecież nie zrobi :)
_________________
WDB2020181a621939
 
 
Krempy
C200T kompressor


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 477
Skąd: Włodawa
Wysłany: 24 Grudzień 2013, 12:17   

Siemanko.
Potrzebuję alternatora do mojego MB.
Doradźcie mi jaki można tam wsadzić.
Obecnie miałem 90A
Teraz na święta wsadziłem tymczasowo BOSCHA 45-90A bo stary uległ skiszeniu :mrgreen:
Moj MB 2.0 kompresor, w202, kombi po 2 lifcie 98r

[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 12:27 ]
http://allegro.pl/alterna...3804615914.html
lub
http://allegro.pl/alterna...3787510704.html
podejdzie?
150A byłby najlepszy bo nieraz lubię sobie na zime ogrzewanie na full + tylna szyba + prądożerne audio włączyć :mrgreen:

Tylko ciekawe czy podejdzie ;/

[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 17:39 ]
Jeszcze takie 2 znalazłem ze swojej miejscowości
http://allegro.pl/mercede...3812632351.html
http://allegro.pl/mercede...3796754315.html

[ Dodano: 28 Grudzień 2013, 15:41 ]
Ok, od ML 5.5l altek wsadzony. Teraz czekam do poniedziałku na pasek PK6 1265 ;)
_________________
Mercedes Benz S202 C200 Kompressor 192KM
 
 
err1911 
err1911


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 163
Skąd: Ruda Kameralna
Wysłany: 26 Marzec 2015, 07:08   

Odświeżę nieco temat. Potrzebuję sprawdzić jaki powinienem mieć alternator. Sprawdzałem po VIN w EPC ale nie znalazłem nigdzie pozycji 54/026 pod którą powinien być alternator. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc to rozszyfrować. Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
C200 SPORT 1994r + LPG
WDB2020201A098333
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26 Marzec 2015, 20:57   

err1911 napisał/a:
Odświeżę nieco temat. Potrzebuję sprawdzić jaki powinienem mieć alternator. Sprawdzałem po VIN w EPC ale nie znalazłem nigdzie pozycji 54/026 pod którą powinien być alternator. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc to rozszyfrować. Z góry dziękuję za pomoc.


Kliknij na Ten link z rozkodowanym nr.VIN Twojej MB
- następnie kliknij na dole tabelki na skrót ,,Узлы и агрегаты,,
- na dole strony po prawej w opcji wyposażenia silnika na opcję 15 ELECTRICAL EQUIPMENT
- na dole strony opcja 030 ALTERNATOR
-w tabelce poniżej w 4 rubryce ALTERNATOR nr.A 0101544602 Optional with: A0101549902 12V/90A; BOSCH (uwzględniając przypis nr 016 po prawej dotyczący stosowania danej części od konkretnego numeru silnika)
Zakładając , że się gdzieś po drodze nie pomyliłem :D i ruskie EPC działa porawnie :wink:
Pzdr
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
err1911 
err1911


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 163
Skąd: Ruda Kameralna
Wysłany: 26 Marzec 2015, 21:16   

mark, wielkie dzięki. Na to EPC jeszcze nie trafiłem. Teraz wszystko jasne. Rosyjski znam przeciętnie, gorzej z technicznym ale poradzę sobie tym bardziej że inne EPC też są po rosyjsku. Jeszcze raz dziękuję. :D
Pozdrawiam.
_________________
C200 SPORT 1994r + LPG
WDB2020201A098333
 
 
dariov 

Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Marzec 2017, 11:19   

Witam.
Żeby nie zaśmiecać forum, to podepnę się pod temat.
Popsuł mi się alternator o oznaczeniu:

Szukam używki na alle... ale o takim numerze nie ma. Są inne ale nie mogę znaleźć informacji czy będą pasować. Pytałem sprzedawców, ale tylko jeden się odezwał.
Prosiłbym o podanie numerów jakie są kompatybilne z moim autem.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
_________________
C250 TD Elegance /'97 WDB2021281A505624
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,139 sekundy. Zapytań do SQL: 10