Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wał napędowy - czy wyważać
Komandor - 26 Marzec 2007, 21:50 Temat postu: Wał napędowy - czy wyważać Witam,
Wróce do tematu wału napędowego.
Miałem z nim problem - luz na wielofrezie. Akurat u nie był zamontowany taki bez regulacji tegoż luzu. Udało mi się kupić u cinkciarzy tylko połówkę wału (już z regulacją luzu) pasującego do mojego c180sport. Było to dośc trudne bo wszystkie wały do modelu 1.8 miały mniejszy rozstaw śrub i mniejszą gumę przy skrzyni. Ta pasująca połówka była od modeelu 2.2 benzna - widocznie w wersji sport były wzmocnione wały i może skrzynie, ale nie wiem.
Mam 2 pytania:
1. W związku z tym że wymieniłem połówkę wału czy muszę go wyważyć? czy może połówki sa wyważane oddzielnie?
2. Jeśli powinienem wyważyc proszę o pomoc gdzie to można zrobić na Dolnym Śląsku lub w tej części kraju.
Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdr
uve - 26 Marzec 2007, 23:32
A czy ten luz powoduje jakies problemy, halas itp?
Moglbys mi powiedziec gdzie szukac tego luzy na wielofrezie tnz w ktorym miejscu wału, z tyłu, z przodu na srodku? I gdzie jest ta sruba do regulacji?
Chcialbym to sprawdzic u siebie bo cos halasuje.
Komandor - 27 Marzec 2007, 17:28
Luz powoduje lekkie pukanie przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów oraz wcześniejsze zużycie mostu i skrzyni. Można go sporawdzić na kanale/podnośniku. Wał składa się z 2 części i wielofrez jest na środku. Łapiesz przednią część i tylną i starasz się pokręcić przeciwnie - wtedy można wyczuć luz (jak jest). W jednej części jest śruba do regulacji luzu (nie wszystkie modele ją miały) - łatwo ja zauważyć taka duża nakrętka umieszczona centralnie wzdłuż osi wału na końcu tam gdzie się łączą dwa jego elementy.
uve - 27 Marzec 2007, 17:46
Hmm mnie mechanik poinformowal ze na srodku przy laczeniu jest podpora wału, ja mam tam luz przy ruszaniu walem gora doł, a obrotowy z tego co mi mowili powinien byc. Teraz to juz sam nie wiem :/
zmichal - 15 Maj 2007, 15:38
Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu).
Jary - 18 Maj 2007, 11:46
zmichal napisał/a: | Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu). |
Sprawdź stan łączników elestycznych wału, przy moście i skrzyni
zmichal - 25 Maj 2007, 11:57
Sprawdzałem. Bo też myślałem, że to te łączniki.
Jednak luz jest wyraźnie na weściu wału do skrzyni biegów i na wejściu do tylnego mostu, natomiast na łącznikach elastycznych luzu nie czuć
Zresztą przymierzem się powoli do naprawy skrzyni biegów (uszkodzony synchronizatot II biegu) i wtedy wyjmując skrzynię wyjmę również wał i zobaczę co można z nim zrobić.
Jary - 25 Maj 2007, 12:44
Jeżeli wał był składany z dwóch różnych nalezy go bezwzględnie wyważyć
zmichal - 25 Maj 2007, 12:48
No więc jak sie wszystko wyjmie, to będzie można zdiagnozować i naprawić.
Mam nadzieję, że nie był łączony
Anonymous - 25 Maj 2007, 15:48 Temat postu: To samo !!! Takze mam jakies luzy slyszalne przy zmianie biegów.
Wprzyszłym tygodniu jestem ustawiony ze znajomym mechanikiem.
Jak bede wiedzial co jest todam znac.
[ Dodano: 2 Czerwiec 2007, 10:32 ]
Luz na wale skasowany, 4 poduchy na tylnym wózku wymienione i prawie cisza przy zmianie biegów. Wszystko razem z robocizna 500 PLN nie najgorzej.
Denerwuje mie jeszcze luz na drążku zmiany biegów ale coś poradzimy.
tomasz - 11 Luty 2009, 00:57
Witam mam podobny problem. U mnie jest luz na wielofrezie między skrzynią a wałem - tak stwierdza mechanik. Powoduje to bicia przy przyspieszaniu na każdym biegu. Proszę o pomoc.
Z góry serdeczne dzięki.
johnnybravo20 - 12 Październik 2009, 10:09
Witam
Jadąc wczoraj około 90 km na godzinecos zaczelo stukac, zatrzymałem sie, ruszyłem i juz nie stukało. Póxniej tylko przy małej prędkości.
Dzis podjechalem do diagnosty. Obejzał i stwierdziła ze rozsypało sie łożysko przy podporze wału.
Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu?
madzara31 - 12 Październik 2009, 10:17
Wejdź na stronę FEBI. johnnybravo20 napisał/a: | Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu? | -potrzebne nowe.Ok .100zł.Lub np.sprawna orginalna używka 75zł.
[ Dodano: 12 Październik 2009, 10:29 ]
http://moto.gratka.pl/tre...k-10034764.html
|
|
|