To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wał napędowy - czy wyważać

Komandor - 26 Marzec 2007, 21:50
Temat postu: Wał napędowy - czy wyważać
Witam,
Wróce do tematu wału napędowego.
Miałem z nim problem - luz na wielofrezie. Akurat u nie był zamontowany taki bez regulacji tegoż luzu. Udało mi się kupić u cinkciarzy tylko połówkę wału (już z regulacją luzu) pasującego do mojego c180sport. Było to dośc trudne bo wszystkie wały do modelu 1.8 miały mniejszy rozstaw śrub i mniejszą gumę przy skrzyni. Ta pasująca połówka była od modeelu 2.2 benzna - widocznie w wersji sport były wzmocnione wały i może skrzynie, ale nie wiem.

Mam 2 pytania:
1. W związku z tym że wymieniłem połówkę wału czy muszę go wyważyć? czy może połówki sa wyważane oddzielnie?

2. Jeśli powinienem wyważyc proszę o pomoc gdzie to można zrobić na Dolnym Śląsku lub w tej części kraju.

Z góry dzieki za odpowiedzi

Pozdr

uve - 26 Marzec 2007, 23:32

A czy ten luz powoduje jakies problemy, halas itp?
Moglbys mi powiedziec gdzie szukac tego luzy na wielofrezie tnz w ktorym miejscu wału, z tyłu, z przodu na srodku? I gdzie jest ta sruba do regulacji?
Chcialbym to sprawdzic u siebie bo cos halasuje.

Komandor - 27 Marzec 2007, 17:28

Luz powoduje lekkie pukanie przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów oraz wcześniejsze zużycie mostu i skrzyni. Można go sporawdzić na kanale/podnośniku. Wał składa się z 2 części i wielofrez jest na środku. Łapiesz przednią część i tylną i starasz się pokręcić przeciwnie - wtedy można wyczuć luz (jak jest). W jednej części jest śruba do regulacji luzu (nie wszystkie modele ją miały) - łatwo ja zauważyć taka duża nakrętka umieszczona centralnie wzdłuż osi wału na końcu tam gdzie się łączą dwa jego elementy.
uve - 27 Marzec 2007, 17:46

Hmm mnie mechanik poinformowal ze na srodku przy laczeniu jest podpora wału, ja mam tam luz przy ruszaniu walem gora doł, a obrotowy z tego co mi mowili powinien byc. Teraz to juz sam nie wiem :/
zmichal - 15 Maj 2007, 15:38

Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu).

Jary - 18 Maj 2007, 11:46

zmichal napisał/a:
Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu).


Sprawdź stan łączników elestycznych wału, przy moście i skrzyni :idea:

zmichal - 25 Maj 2007, 11:57

Sprawdzałem. Bo też myślałem, że to te łączniki.
Jednak luz jest wyraźnie na weściu wału do skrzyni biegów i na wejściu do tylnego mostu, natomiast na łącznikach elastycznych luzu nie czuć :(

Zresztą przymierzem się powoli do naprawy skrzyni biegów (uszkodzony synchronizatot II biegu) i wtedy wyjmując skrzynię wyjmę również wał i zobaczę co można z nim zrobić.

Jary - 25 Maj 2007, 12:44

Jeżeli wał był składany z dwóch różnych nalezy go bezwzględnie wyważyć :!:
zmichal - 25 Maj 2007, 12:48

No więc jak sie wszystko wyjmie, to będzie można zdiagnozować i naprawić.
Mam nadzieję, że nie był łączony :?

Anonymous - 25 Maj 2007, 15:48
Temat postu: To samo !!!
Takze mam jakies luzy slyszalne przy zmianie biegów.

Wprzyszłym tygodniu jestem ustawiony ze znajomym mechanikiem.

Jak bede wiedzial co jest todam znac.

[ Dodano: 2 Czerwiec 2007, 10:32 ]
Luz na wale skasowany, 4 poduchy na tylnym wózku wymienione i prawie cisza przy zmianie biegów. Wszystko razem z robocizna 500 PLN nie najgorzej. :mrgreen:

Denerwuje :x mie jeszcze luz na drążku zmiany biegów ale coś poradzimy. :wink:

tomasz - 11 Luty 2009, 00:57

Witam mam podobny problem. U mnie jest luz na wielofrezie między skrzynią a wałem - tak stwierdza mechanik. Powoduje to bicia przy przyspieszaniu na każdym biegu. Proszę o pomoc.
Z góry serdeczne dzięki. :mb:

johnnybravo20 - 12 Październik 2009, 10:09

Witam
Jadąc wczoraj około 90 km na godzinecos zaczelo stukac, zatrzymałem sie, ruszyłem i juz nie stukało. Póxniej tylko przy małej prędkości.
Dzis podjechalem do diagnosty. Obejzał i stwierdziła ze rozsypało sie łożysko przy podporze wału.
Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu?

madzara31 - 12 Październik 2009, 10:17

Wejdź na stronę FEBI.
johnnybravo20 napisał/a:
Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu?
:? -potrzebne nowe.Ok .100zł.Lub np.sprawna orginalna używka 75zł.

[ Dodano: 12 Październik 2009, 10:29 ]
http://moto.gratka.pl/tre...k-10034764.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group