To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Bierze Olej

Marcin Pop. - 13 Luty 2010, 21:39

Mauro napisał/a:
Moja gwiazda bierze 200ml/ 1000km, 15W/40. Nie ma wycieków, nie dymi, a przebieg szacuję na min. 300tys.

To bierze ci dużo.
Jeździsz na badziewnym oleju. Przebiegi tego rzędu w tym motorze nie powinny mieć żadnego wpływu na spalanie oleju. Dlaczego nie jeździsz na półsyntetyku? Może tu tkwi problem?

Mauro - 13 Luty 2010, 21:47

Wiesz... napisałem że przebieg ma min. 300tys, ale nie zdziwiłbym się gdyby było o wiele więcej. Nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel, ale kiedy go kupiłem to każdy fachman radził mi lać mineralny przy takim przebiegu. Zalewam go Mobilem.
s15191 - 13 Luty 2010, 21:48

to na jakim oleju jeździ nie ma wpływu na jego spalanie, przypatrz się odmie i czy dolot nie jest zasyfiony w gęstym szlamie(jak smoła)i czy w ogóle odma nie jest zatkana
Marcin Pop. - 13 Luty 2010, 22:05

s15191 napisał/a:
to na jakim oleju jeździ nie ma wpływu na jego spalanie, przypatrz się odmie i czy dolot nie jest zasyfiony w gęstym szlamie(jak smoła)i czy w ogóle odma nie jest zatkana

1) Jeżeli chodzi o olej - to jesteś w błędzie. :idea:
2) Nie spotałem się jeszcze żeby w tych silnikach (C180) się zapychała odma. (szczególnie, że jest tylko jedna górna). Bardziej to tyczy się diesli.
3) Przy takiej konsumpcji oleju 0,2L/1000km dolot będzie zasyfiony i to bardzo :idea:

Mauro - 13 Luty 2010, 22:22

Możesz napisać, jak fachowo zabrać się do tego, żeby udrożnić ten dolot?
Nex@pl - 13 Luty 2010, 23:44

Mauro napisał/a:
300tys.


Mój ma ponad i nie bierze grama...? :) Czyzby UPG?

artek88 - 14 Luty 2010, 01:15

moim zdaniem kazdy silnik musi spalic pewna ilosc oleju :)
Mauro - 14 Luty 2010, 10:22

Nex@pl napisał/a:
Mauro napisał/a:
300tys.


Mój ma ponad i nie bierze grama...? :) Czyzby UPG?


Nie sądzę, że instalacja LPG ma, lub musi mieć wpływ na zużycie oleju. Zanim zakładałem gaz, zużycie było takie samo.

Adaśko - 14 Luty 2010, 12:14

Mauro, http://www.w202.pl/viewto...ze+olej&start=0 zobacz w tym temacie, wcześniej też podawałem link i może być dolna odma zapchana

[ Dodano: 14 Luty 2010, 12:15 ]
Marcin Pop. napisał/a:
Bardziej to tyczy się diesli.
to żadna reguła, benzyniaki też mają dolne odmy
Marcin Pop. - 14 Luty 2010, 14:15

Adaśko napisał/a:
Marcin Pop. napisał/a:
Bardziej to tyczy się diesli.
to żadna reguła, benzyniaki też mają dolne odmy


No to gdzie w c180 jest dolna odma?

godaC - 14 Luty 2010, 14:53

że wtrące tez bym ją prze..... tą dolną w C 180
bialy125 - 14 Luty 2010, 17:28

moja celina ma juz 250 tys udokumentowane.. jeżdżę już 8 miesięcy 2 razy wymieniałem olej co 10000km i na bagnecie ubywało nie więcej niż 2 mm nie wiem czy dużo ale zdaje mi się ze chyba to jest norma...:)
Nex@pl - 14 Luty 2010, 17:56

Cytat:
Nie sądzę, że instalacja LPG ma, lub musi mieć wpływ na zużycie oleju. Zanim zakładałem gaz, zużycie było takie samo.


UPG = Uszczelka Pod Głowicą, nie LPG.

Tak tylko rzuciłem pomysł, u mnie raz zmalał poziom, jak na assyscie miałem -1000km (powrót zza granicy i zła kalkulacja :) )

Oprócz poziomu było widać, że kolor jużnie ten co nowy :) A teraz od wymiany do wymiany olej praktycznie czysty.

ballu001 - 12 Wrzesień 2010, 22:54
Temat postu: znikajacy olej
Witam jestem posiadaczem mercedesa c klasy 2,5 td rok 97. Mam Duzy problem z którym nie umie sobie poradzic żaden mechanik albo ja po prostu może caly czas trafiam na idiotów. Mam auto rok i caly czas bierze mi olej… i wydostaje się przez odme. I jest w calym układzie. Wydaje mi się ze nastepuje to przewaznie przy duzych obrotach. Ostatnio nalalem stan i zmieniałem biegi na wysokich obrotach. Po przejechaniu 700 km na bagnecie było minimum oleju. Pierwszy mechanik wymienil mi turbine ale nie mam w 100 % pewności ze faktycznie to zrobil. Teraz inny wymienil zawor odmy i dalej nic. Czy wiecie może co może byc za przyczyna ?? Dziekuje za odpowiedzi…
grabarz - 13 Wrzesień 2010, 08:26

jesli chcesz sprawidzic czy to turbo to poprostu odkrec przewd przed intercoolerem i za i sprawdz czy jest tam olej jesli go tam nie bedzie to oznacza ze turbo jest ok. A jak odpalisz go albo jak wlasnie cisniesz go na "wyzszych" oborotach(czego w dieslu w sumie nie powinno sie robic) widzisz jakies obloki za toba?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group