To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ustawienie zbieżności

Camel- - 8 Listopad 2011, 14:52

Globek01, http://www.ozebiz.com.au/...eory/align.html

Rozdział Caster, ale żebym dalej mógł się wymądrzać, nie czytaj za dużo, a ja Ci wklejam odpowiedni akapit.

Most cars are not particularly sensitive to caster settings. Nevertheless, it is important to ensure that the caster is the same on both sides of the car to avoid the tendency to pull to one side. While greater caster angles serve to improve straight-line stability, they also cause an increase in steering effort. Three to five degrees of positive caster is the typical range of settings, with lower angles being used on heavier vehicles to keep the steering effort reasonable.

Dogryzłbym Ci, ale nie będę się zachowywać jak szczeniak. Myślę, że to wystarczy by obalić Twoją "teorię". Niczego Ci nie muszę wmawiać. Bądź sobie dalej w swojej nie wiedzy, tylko proszę o jedno: nie wprowadzaj w błąd innych ;)

Geniek - 8 Listopad 2011, 14:53

sebek88p napisał/a:
Geniek, ja w swoim mietku wymieniałem tuleje na wahaczu w lipcu. Wygląda to tak : http://e-autoparts.pl/zes...z-p-218081.html z tym że tu masz komplet przednie tuleje + tylnie. Lepiej wymienić całość łącznie ze sworzniami wahacza bo i tak wahacz bedziesz musiał demontować a troche roboty jest przy wymianie i wszystko będzie na wierzchu. Tylnie tuleje trzeba wycisnąć na prasie i wprasować nowe idealnie.

Ooo właśnie coś podobnego znalazłem ale nie bylem pewien, że o to chodzi.
W takim razie jeszcze raz podjadę na SKP i się dowiem co jest dokładnie nie tak z tymi tulejami ale odkąd mam to autko czyli jakieś 5 latek to nie były one wymieniane i możliwe, że jeszcze na oryginałach jeżdżę. No i potem geometria bo z tego co piszecie to zbieżność nie wystarczy.

Camel- - 8 Listopad 2011, 14:54

Geniek napisał/a:
No i potem geometria bo z tego co piszecie to zbieżność nie wystarczy.

Generalnie z przodu można ustawić w prosty sposób tylko zbieżność.
Regulacja geometrii - a więc regulacja kąta PK i WSZ jest już ingerencją w mocowanie wahacza (trzeba kupić śruby regulacyjne).

sebek88p - 8 Listopad 2011, 15:10

Geniek,

Na trzepaku powinno Ci wyjść jak czarne na białym. U mnie wahacz latał jak trzepali kołami. Widziałeś na zdjęciach jak u mnie wyglądała tuleja ? Jeżeli u Ciebie podobnie wyglądają to nie czekaj tylko wymieniaj :)
Co to zbieżności i geometrii zawieszenia najlepiej sobie pojechać na taką stację na której ustawiają laserowo niż jakimiś patykami :D ale to tylko moje zdanie, koszt 92 zł :)

Globek01 - 8 Listopad 2011, 15:12

Ja nikogo nie wprowadzam w błąd i nie zamierzam. Dziękuje za lekturę z której wyraźnie wynika że kolega Camel pomylił pojęcia kąta sworznia zwrotnicy z kątem położenia koła :)
Z Twojej lektury wynika jasno, że kąt WSZ ma wpływ na PROSTOWANIE KÓŁ, czyli np. po wyjściu z zakrętu a nie skłonność do ściągania w którąś ze stron, tak jak to w przypadku kolegi, gdzie w dodatku zjada mu wewnętrzną część opony !

Przy okazji prosiłbym o numer śrub do WSZ i wskazówki do regulacji bo tego nie ogarnąłem :)

Camel- - 8 Listopad 2011, 15:20

Globek01, o matko boska... (cytując Łukasza).

Globek01 napisał/a:
Ja nikogo nie wprowadzam w błąd i nie zamierzam.

Robiłeś i robisz to cały czas pisząc
Globek01 napisał/a:
np. po wyjściu z zakrętu a nie skłonność do ściągania w którąś ze stron, tak jak to w przypadku kolegi, gdzie w dodatku zjada mu wewnętrzną część opony !


Globek01 napisał/a:
wyraźnie wynika że kolega Camel pomylił pojęcia kąta sworznia zwrotnicy z kątem położenia koła

Skąd wziąłeś kąt położenia koła i co to za kąt? Wskaż go konkretnie ;)

Globek01 napisał/a:
bo tego nie ogarnąłem

Dopóki niezrozumiesz na czym polega i z czym się wiąże KWSZ dopóty nie będziesz rozumiał co w ogóle piszę. KWSZ reguluje się przednim jak i tylnym mocowaniem dolnego wahacza, ponieważ ma ścisły związek z pozycją sworznia wahacza dolnego względem sworznia wahacza górnego.
A jeśli chcesz poczytać konkretnie jak to się reguluje to poczytaj forum, bo ten wszystko wiedzący i ślepo zadufany w swojej mądrości już to opisał.

Globek01 - 8 Listopad 2011, 15:26

sorry, kąt pochylenia - nie położenia.
Ja się podeprę polską literaturą:
http://www.wimad.com.pl/b...0korekcyjne.php

Camel- - 8 Listopad 2011, 15:44

Powiem Ci, że kąt PK ma niewielki wpływ na jazdę na wprost (chyba, że nierównomierne zużycie opon), dopóki nie zaczniemy hamować lub przyśpieszać (ruszać - FWD), wtedy koło ma mniejszy styk z nawierzchnią. Przy nierównych kątach PK auto może być wrażliwe na wady jezdni, jednak nie powinno powodować ściągania.
Przy jeździe na zakrętach pochylenienie koła ma wpływ, bo zewnętrzne koła lepiej przylegają do nawierzchni przy negatywie. Jednak zawieszenia z odpowiednio skonstruowanym dolnym mocowaniem koła (sworznia) zmieniają swoje pochylenie przy skręcie.

Globek01 napisał/a:
Kąty mierzymy dla dwóch kół osobno względem ośrodka.
I mamy jakąś tolerancję producenta; więc dla lewego wynosi ileś tam i dla prawego ileś tam. Mniejsza o to. Później mierzymy różnicę pomiędzy dwoma kołami i ona znowu ma się mieścić w tolerancji. I tu na przykład ja nie mam żadnych kątów w normie ale suma bądź różnica i kątów PK i WSZ w takowej się mieszczą. Czyli mamy tolerancję dla każdego koła osobno jak i dla całej osi.

Jakiego znowu ośrodka? Chyba osi symetrii pojazdu.
Tolerancje producenta samochodu a sprzętu pomiarowego to dwie różne rzeczy. Dla ciekawości Ci podam, że Mercedes nie podaje żadnych tolerancji oprócz pomiaru zbieżności. :idea:
Dla obu (lewego i prawego) kół tolerancja wynosi tyle samo. Tolerancje producenci podają najczęściej sumaryczne, bo wiadomym jest, że dla obu kół trzeba ustawić równo.
I jeszcze gdzieś pisałeś, że każde złe ustawienie kołą można skorygować zbieżnością.
Oczywiście można, ale nie będzie to prawdziwa korekcja, tylko oszustwo - dla Ciebie. A potem "dlaczego mi ścina jedną oponę". ;)

Globek01 - 8 Listopad 2011, 15:54

A ja Ci powiem, że ze zbieżnością mam do czynienia na co dzień i dlatego się tak uparłem w tym temacie, nie pisałem o tym wcześniej, nie chce też żadnej autoreklamy, mogę Ci powiedzieć, że mamy klientów, którzy od lat wracają - a to mówi samo za siebie. Nie mówię, że nie masz wogóle racji, ale też jej nie masz w 100 %, ba nawet w 49 %. Szkoda, że niektórzy nie potrafią być asertywni.

A co do mojego słownictwa - ośrodek wziął mi się z fizycznego punktu widzenia, jeśli jesteś również polonistą to przepraszam najmocniej :)

PS- w mercu z przodu regulujemy PK, a regulacja WSZ ( przynajmniej śrubami, podkładkami ) jest nie możliwa

Camel- - 8 Listopad 2011, 16:09

Globek01 napisał/a:
w mercu z przodu regulujemy PK, a regulacja WSZ ( przynajmniej śrubami, podkładkami ) jest nie możliwa

I w tym momencie poległeś na całej linii panie fachowcu :)

Też mogę napisać, że nie masz racji nawet w 49%, a robię w W202 od 2006 roku ;) :lol:

Jeśli chcesz dyskutować to proszę o merytoryczną dyskusję, a nie zasłanianie się miejscem pracy czy statystyką wziętą z księżyca.

Globek01 - 8 Listopad 2011, 19:45

dlatego chciałem żebyś zaspokoił moją ciekawość i pokazał w jaki sposób się reguluje takowy kąt, bo śrube z mimośrodem do regulacji PK zna każdy bardziej zaawansowany użytkownik tego forum.
Camel- - 8 Listopad 2011, 20:00

Globek01 napisał/a:
bo śrube z mimośrodem do regulacji PK zna każdy bardziej zaawansowany użytkownik tego forum.

Zmieniając kąt PK śrubą z "mimośrodem" już zmieniasz kąt WSZ! Bo zmieniasz położenie sworznia nierównolegle do górnego mocowania. Stąd też potem musisz korygować zbieżność.
Kąt WSZ zmienia się tylnym mocowaniu dolnego wahacza. Zmiana jego położenia o +-3mm "obraca" jak gdyby wahacz, zaczepiony na stałe w przednim mocowaniu, przesuwając (pchając lub ciągnąć) sworzeń po obwodzie okręgu, zmieniając kąt WSZ.
Prościej tego wytłumaczyć nie mogę.
Jeśli podważysz to co napisałem - podważasz w tym momencie cały Stuttgart, logiczne myślenie oraz pokazujesz jak ograniczona jest Twoja wyobraźnia i wiedza.

Globek01 - 8 Listopad 2011, 20:02

dobre, dobre :) tylko nie wiem dlaczego się na Stuttgart powołujesz ? jakiś dyplom masz od nich ?

P.s przyganiał kocioł garnkowi - ja w tym temacie Ciebie nie oceniam, więc Ty też nie powinieneś

13696 - 8 Listopad 2011, 20:08

pracuje na stacji diagnostycznej i zbieznosci i katow czasem utawiam kilka na dzien i co do
Globek01 napisał/a:
dlatego chciałem żebyś zaspokoił moją ciekawość i pokazał w jaki sposób się reguluje takowy kąt


takiego katu teoretycznie w naszych w202 sie nie koryguje zle nachylenie zwrotnicy swiadczy o wypracowaniu elementow zawieszenia lub mechanicznych uszkodzen w geometri nadwozia korekcja polega na wymianie elementu zawieszenia a nie regulacji bo nie wszystko co jest w ksiazce napisane w wartosciach przypisanych do danego modelu podlega regulacji i pracujac przy tym powinienes wiedziec o takich rzeczach

i ten kat tez moze miec wplyw na prowadzenie pojazdu

Globek01 - 8 Listopad 2011, 20:13

nie zaprzeczam, że kąt może mieć wpływ na jakość jazdy, tylko zaprzeczam, że taki kąt można regulować !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group