To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Ustawienie zbieżności

Camel- - 8 Listopad 2011, 20:38

Globek01 napisał/a:
nie zaprzeczam, że kąt może mieć wpływ na jakość jazdy

No jak nie...

Globek01 napisał/a:
ja w tym temacie Ciebie nie oceniam

No jak nie!
Globek...

Jesteś nieuk i tyle!

To mój post z kwietnia tego roku
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#219618

Z takimi kątami kupiłem auto


A takie są na chwile obecna.

Globek01 - 8 Listopad 2011, 20:47

I widać wyraźnie na tych obrazkach, że wartości które są regulowane mają albo kolor zielony albo czerwony. Masz tam stan pierwotny i po regulacji, kąt WSZ jak widać bez zmian.
A dlaczego kąt na drugim obrazku jest inny niż na pierwszym ? Ten kąt zmienia się w zależności od jakość zastosowanych zamienników ! ( kup tanie wahacze do np. a4 i zobaczysz cos się dzieje z kątami ). Jeśli dalej uważasz że to jest regulacja a nie wynik zastosowanych materiałów to ja nie wiem już naprawdę jak Ci udowodnić że ten kąt jest NIEREGULOWANY ! Nie zmienisz go w żaden sposób pod swój gust żadnymi śrubami.

Camel- - 8 Listopad 2011, 20:50

Globek01 napisał/a:
ten kąt jest NIEREGULOWANY !

Kończ waść wstydu oszczędź.
Kończę ten doktorat.

[ Dodano: 8 Listopad 2011, 20:54 ]

Globek01 - 8 Listopad 2011, 20:55

doktoratu napewno z tego by nie było :)

Dodanie tego zdjęcia dużo by zmieniło, bo jest opisane jak pod WSZ ale w efekcie poprawiamy tylko kąt pochylenia koła. WSZ to przesunięcie wahacza wzdłuż auta ( przód/tył ) a nie lewo prawo.

Camel- - 8 Listopad 2011, 20:56

Globek01, stawiasz kratę piwa ;)
Globek01 - 8 Listopad 2011, 21:04

Strasznie mnie intryguje ten temat, ale krate piwa i tak mogę nawet postawić :) ja to sobie jeszcze rozkminie bo coś mi w tym wszystkim nie pasuje....

Niby tak, tą samą śrubą dało by radę podregulować WSZ ale ciekawe jak przy tym się zachowa PK. Chodzi o to czy zachowamy korzystne ustawienie dla dwóch wartości czy tylko jednej. W wolnej chwili napewno spotkam się z mesiem na kanale.

Camel- - 8 Listopad 2011, 21:13

Globek01 napisał/a:
Niby tak, tą samą śrubą dało by radę podregulować WSZ ale ciekawe jak przy tym się zachowa PK.

PK się nie zmieni, bo przednie mocowanie zostawiasz w spokoju.

Globek01 - 8 Listopad 2011, 21:36

Właśnie nie wiem czy przez trójkątny układ wahacza nie zmienimy dwóch ustawień. Jak napisałem, jak będzie czas to napewno się tym pobawię i poprę to jakimiś wydruczkami.

Swoją drogą przypomniał mi się Pan który też poprawiał u jakiegoś mechanika swoje kąty i najlepsze jest to, że panowie skorygowali kąty przez podgięcie łącznika przednich wahaczy ( foto poniżej ) za dużo nie poprawili, ale przynajmniej byli symetryczni :)

Camel- - 9 Listopad 2011, 06:14

Globek01, to co wskazałeś nazywa się "wąs" czy jakoś tak. ;)
No cóż. (Prawie) każda metoda dobra :mrgreen:

polofix - 9 Listopad 2011, 17:27

u mnie też znajomy chciał to zrobić. palnik i breszka. ale ja się nie zgodziłem.prawe przednie koło było bardzo minimalnie schowane górą do środka. a gdy przykręcałem wahacz do podwozia to na uszach był minimalny luz, i to mi wystarczyło do regulacji tego kąta. ptem tylko zbieżność i wszystko jest git.
13696 - 9 Listopad 2011, 18:35

Globek01 napisał/a:
bo jest opisane jak pod WSZ ale w efekcie poprawiamy tylko kąt pochylenia koła
ta regulacja to KWSZ ale teoretycznie jesli sie nie myle to seryjnie ta sruba nie jest montowana CAMEL czy mam racje?

[ Dodano: 9 Listopad 2011, 18:44 ]
Globek01 napisał/a:
nie zaprzeczam, że kąt może mieć wpływ na jakość jazdy,

tak dla przypomnienia

Globek01 napisał/a:
Zbieżność z tyłu jak najbardziej może mieć wpływ na ściągnie, ale napewno nic wspólnego nie mają do tego kąty

driver - 3 Styczeń 2012, 19:13

Witam , od pewnego czasu śledzę tematy zawiązane z zawieszeniem / zbieżnością / geometrią .
Chciałbym się tutaj powołać na zdjęcie zamieszczone parę postów wyżej przez Camel-a .

Otóż zakładając że założę opisywaną tu śrubę regulacyjną na tylnym mocowaniu wahacza (czyli dal uściślenia przez pojedynczą długą tuleję na wahaczu ) , tak że ta przysunie tą stronę wahacza bliżej osi pojazdu ( albo jak ktoś woli bliżej skrzyni biegów ) - to jaki wpływ będzie to miało na WSZ ( to jest czy kąt się zmniejszy czy ulegnie zwiększeniu ) ?

Bo jeż się trochę pogubiłem . Z położenia podkładek ustalających ( na rysunku ) nie do kończ wynika jak się faktycznie przemieszcza wahacz . Ustalając wahacz tak jak opisałem powyżej przesuwam jednocześnie i sworzeń ku tyłowi pojazdu . Czyli zgodnie z obrazkiem kąt powinien się zwiększyć . Właśnie taki efekt chciałbym uzyskać .





Obrazek Camel-a

13696 - 3 Styczeń 2012, 20:56

poprzez opisane przesuniecie wahacza zmniejszysz kat WSZ przesuwajac w przeciwnym kierunku czyli tyl waczacza przesuwajac w strone zewnetrzna pojazdu kat WSZ zostanie zwiekszony
driver - 3 Styczeń 2012, 21:24

No właśnie , przesuwając do wewnątrz sworzeń się przesunie do tyłu auta czyli na poniższym fragmencie rysunku pozycja -3 , co według opisu obok wynosi + 25"

dlatego moje wątpliwości .










Może trzeba by zacząć od teorii - czym jest ( gdzie się zawiera ) kąt WSZ .
teraz nie mam czasu ale później się temu przyjrzę
http://www.wimad.com.pl/b...0korekcyjne.php



dodano 04.01.2012

Zgadza się jest tak jak 13696 napisałeś , dzięki .

SAMO - 16 Styczeń 2012, 10:32

http://www.w202mercedes.d...p?article_id=28


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group