To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Geometria, opinie, itd.

marcin_kasia - 20 Czerwiec 2011, 19:43

Witam
planuje wymianę amortyzatorów z przodu w swoim :mb:
w jednym zakładzie powiedzieli mi że po wymianie amorów trzeba zrobić geometrie co kosztuje 90pln
zaś u drugiego mechanika powiedzieli mi że żadnej geometrii nie trzeba robić
Podpowiedzcie mi jaka jest prawda?
robimy geometrie po wymianie amorów z przodu czy nie?

Łukasz - 20 Czerwiec 2011, 19:54

Nie trzeba ;) Chcieli cię jawnie naciągnąć na kase :)
Camel- - 20 Czerwiec 2011, 22:27

marcin_kasia, można sprawdzić jeśli sądzisz, że jest zła, ewentualnie ją skorygowac.
Ale tak jak mówi Łukasz, wymiana amortyzatora nie ma związku ze zmianą geometrii.

marcin_kasia - 21 Czerwiec 2011, 23:23

Dzięki za info :)
gnojki chcieli skroić mnie 90 PLN
byłem oczywiście to skonsultować z innym mechanikiem i on tez twierdził że nie robi się geometrii po wymianie amorów.
Na każdym kroku chcą oszukać

pozdrawiam

maurycy - 22 Czerwiec 2011, 08:48

no wiesz swoją drogą gdybyś sobie pyknął geometrie dla samego siebie i zobaczył wszystkie kąty spałbyś na pewno lepiej :)
co nie zmienia fakty że chcieli polecieć w ch**a :P

Nex@pl - 22 Czerwiec 2011, 16:01

E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty, więc ja bym sprawdził jeżeli ci opon nei żal.
Pioterek - 22 Czerwiec 2011, 16:16

Nex@pl napisał/a:
E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty,

Nex@pl, żartujesz prawda? :mrgreen:

Nex@pl - 23 Czerwiec 2011, 11:50

Pioterek napisał/a:
Nex@pl, żartujesz prawda? :mrgreen:


Nie wiem jak w w202, ale w w201 jak wymieniłem amortyzatory to kąty poleciały - opony poszły w miesiąc.

eldorado - 23 Czerwiec 2011, 14:08

Nex@pl auto "siedzi" na sprężynach, więc co mają wspólnego amortyzatory do kątów 8)
Wikipedia:
"W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia)."

:mb: nie ma mcphersona (np. golf) że po wymianie amortyzatora trzeba robić "kąty"
http://pl.wikipedia.org/w...=20050602182706

Camel- - 24 Czerwiec 2011, 01:12

Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt ;)
Nex@pl - 24 Czerwiec 2011, 20:18

Camel- napisał/a:
Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt ;)


Kurka wodna jakiś tam jednak chyba ma - przecież przy wykręcaniu i przykręcaniu nowego amora widać różnicę w śladach (jeśli się różniły), pochylenie zwrotnicy nie zmienia się wtedy nieznacznie?

kostekj23 - 24 Czerwiec 2011, 20:21

widac, bo nowy amor bardziej dociska oponę :mrgreen:
yarroslav - 24 Czerwiec 2011, 21:40

kostekj23, Święta prawda.

Jak leci amortyzator to nie od razu,(jest dobry, bach, rozleciał się) tylko to trwa rozłożone w czasie, a jak wymieniasz na nowy to różnicę od razu zauważysz.

mchali - 24 Czerwiec 2011, 22:37

Witam. Nie wiedziałem do jakiego tematu się podkleić więc może zapytam w tym. Chodzi o to że przy pełnym skręcie prawe koło "piłuje" na asfalcie a na piasku łapie poślizg jak by chciało trochę inaczej skręcać niż lewe :) miałem stłuczkę w zimie, a nie dawno zobaczyłem ze te właśnie prawe koło wystaje trochę względem tylnego... teraz mam pytanie, bo pewnie to tego wina, czy da się to jakoś skorygować geometrią lub zbieżnością itp ?? nie stać mnie na wydanie tysięcy złotych u blacharza na ramie niestety...
Camel- - 25 Czerwiec 2011, 00:27

Nex@pl, to nie W201 :)
Za pochylenie zwrotnicy odpowiada górny wahacz i dolny wahacz. Amortyzator jak wspomnialem jest prawie niezależnym elementem. Na dole jest przykręcony do wahacza dolnego do nieruchomego mocowania, na górze przechodzi przez karoserie. I to tyle. Cięzar auta spoczywa na sprężynie, która jest obok, a za kąty odpowiadają wahacze i drązki - które są obok. ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group