To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Hamulce tylne - bardzo słabo działają

BolzZ - 18 Luty 2010, 11:17

Nie wiem jak we francuzach, ale mogę potwierdzić że auta z grupy VAG hamują zupełnie inaczej(j.w.), nie wiem czy pamiętacie moje wątpliwości co do hamowania po zakupie w202- spowodowane były zużytymi klockami ale przede wszystkim przyzwyczajeniem do seata i vw, bo nimi jeździłem już po sprzedaży hondy a przed zakupem :mb:
Jary - 18 Luty 2010, 11:19

zmichal napisał/a:
mysle, że są, tylko trzebaby poszukać


Nie trzeba szukać, każdy diagnosta je ma, i gdyby było źle dowód rejestracyjny pozostał by bez zmian i nie można porównywać innych marek do :mb: , pod względem hamowania :wink:

roadruner - 18 Luty 2010, 12:18

Korzystając z tematu hamowania, chodzi mi o średnicę i wysokość tłoczka, ogólnie jego wymiary, zacisk tył, S202, '99, 220 CDI. Chciałbym ogarnąć temat stojącego tłoczka bez uziemiania samochodu - idę do sklepu, kupuję, wymieniam i jazda.
Mercedes nie ma w ofercie tłoczka do zacisku, pozostają jedynie jakieś zamienniki...

No dobra. Tłoczek tył : średnica 36 mm, wysokość 31 mm. Ogólnie dostępny, jeżeli w sklepie poda się te parametry.

Nex@pl - 18 Luty 2010, 17:05

Ech, żebyście widzieli moje w123... tam wystarczy dotknąć hamulec atuo staje niemal dęba :)
zmichal - 20 Luty 2010, 21:10

Dziś pojechałem do warsztatu na stanowsko rolkowe. Siła hamowania na przednich kołach ok. 2,3 , na tylnych ok. 0,6 :?
Nawet diagnosta stwierdził, że tył powinien hamować z siłą o ok. 1/3 mniejszą niż z przodu, a nie tak jak u mnie.
Korektora chyba faktycznie nie ma, tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co?

Łukasz - 20 Luty 2010, 21:24

zmichal napisał/a:
tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co?

Puchnące przewody hamulcowe przy piastach.

Adaśko - 21 Luty 2010, 13:34

Pompa, albo jak pisze Łukasz, mogą przewody być spękane. Ostatnio wymieniałem na nowe, jedyne 45 zł za dwa :mrgreen: . Samemu zrobić można, przed odkręceniem starych przewodów wlej płyn do nowych i wkręć z płynem, parę razy ktoś podpompuje, odpowietrzysz i spokój.
Daniel - 21 Luty 2010, 18:58

zmichal napisał/a:
Korektora chyba faktycznie nie ma


Nie chyba, tylko na pewno :)

caliber - 21 Luty 2010, 19:06

o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu

jaki stan przewodów ?

Adaśko - 21 Luty 2010, 20:37

pierwsze wciśnięcie hamulca musisz zobaczyć, czy jest twardy
zmichal - 22 Luty 2010, 09:17

caliber napisał/a:
o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu

jaki stan przewodów ?


Nie mam objawów zapowietrzenia, no chyba, że gdzies w pompie ABS-u został jakiś pęcherzyk i akurat on tak na tylną sekcję to wpływa :?
Spróbuję wstawić autko do innego warsztatu i zlecę dokładną diagnozę tego problemu, bo widzę, że tu gdzie robiłem do tej pory - nie bardzo ogarniają temat.

Jary - 22 Luty 2010, 11:49

zmichal napisał/a:
akurat on tak na tylną sekcję to wpływa :?


A może ta tylna sekcja coś nie teges :?:

zmichal - 3 Marzec 2010, 13:41

Wstawiłem dzis auto do serwisu, jednak po jakimś czasie zadzwoniono do mnie z informacją, że wszystko jest ok, i według nich tył hamuje ok :evil: , i na stanowisku rolkowym wyszło im na przodzie 2,4, a natyle 1,5, a więc w normie.

Tylko, że z tego co się orientuję to badanie hamulców ma wtedy sens, jeżeli zarównao badając przód, a później tył - naciskamy na pedał hamulca z identyczną siłą, a podejrzewam, że w tym przypadku sprawdzali cisnąc na pedał z całych sił, aż w końcu wynik wyszedł znośny :?
Ostatnim razem jak samemu wjeżdżałem na rolki w innym warsztacie i starałem się naciskać pedał z identyczną siłą, to wyszło na przodzie ok 2,3, ale na tyle 0,6 :idea:


No już sam nie wiem - może faktycznie wszystko jest ok, a aby ja szukam dziury w całym :? A nasze auta poprostu tak hamuja :?

jjankiello - 3 Marzec 2010, 14:03

Żeby określić siłę maksymalną siłę hamowania, pedał wciska się maksymalnie, ile się da... tak się powinno robić na diagnostyce i po to ona jest...
Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie? Po co kombinować?

zmichal - 3 Marzec 2010, 14:08

jjankiello napisał/a:
Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie?


Nie, bo przy określonej sile nacisku na pedał - przód już zaczyna blokować, a tył ledwo co zaczyna zwalniać :!:
A żeby tył zaczął blokować - pedał trzeba wciskać 5 razy mocniej :!: I na tym polega cały problem.
Zresztą szukałem trochę o stanowiskach rolkowych i część z nich jest wyposażona w miernik siły nacisku na pedał hamulca :idea: - więc ma to chyba duże znaczenie!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group