Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Hamulce tylne - bardzo słabo działają
BolzZ - 18 Luty 2010, 11:17
Nie wiem jak we francuzach, ale mogę potwierdzić że auta z grupy VAG hamują zupełnie inaczej(j.w.), nie wiem czy pamiętacie moje wątpliwości co do hamowania po zakupie w202- spowodowane były zużytymi klockami ale przede wszystkim przyzwyczajeniem do seata i vw, bo nimi jeździłem już po sprzedaży hondy a przed zakupem
Jary - 18 Luty 2010, 11:19
zmichal napisał/a: | mysle, że są, tylko trzebaby poszukać |
Nie trzeba szukać, każdy diagnosta je ma, i gdyby było źle dowód rejestracyjny pozostał by bez zmian i nie można porównywać innych marek do , pod względem hamowania
roadruner - 18 Luty 2010, 12:18
Korzystając z tematu hamowania, chodzi mi o średnicę i wysokość tłoczka, ogólnie jego wymiary, zacisk tył, S202, '99, 220 CDI. Chciałbym ogarnąć temat stojącego tłoczka bez uziemiania samochodu - idę do sklepu, kupuję, wymieniam i jazda.
Mercedes nie ma w ofercie tłoczka do zacisku, pozostają jedynie jakieś zamienniki...
No dobra. Tłoczek tył : średnica 36 mm, wysokość 31 mm. Ogólnie dostępny, jeżeli w sklepie poda się te parametry.
Nex@pl - 18 Luty 2010, 17:05
Ech, żebyście widzieli moje w123... tam wystarczy dotknąć hamulec atuo staje niemal dęba
zmichal - 20 Luty 2010, 21:10
Dziś pojechałem do warsztatu na stanowsko rolkowe. Siła hamowania na przednich kołach ok. 2,3 , na tylnych ok. 0,6
Nawet diagnosta stwierdził, że tył powinien hamować z siłą o ok. 1/3 mniejszą niż z przodu, a nie tak jak u mnie.
Korektora chyba faktycznie nie ma, tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co?
Łukasz - 20 Luty 2010, 21:24
zmichal napisał/a: | tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co? |
Puchnące przewody hamulcowe przy piastach.
Adaśko - 21 Luty 2010, 13:34
Pompa, albo jak pisze Łukasz, mogą przewody być spękane. Ostatnio wymieniałem na nowe, jedyne 45 zł za dwa . Samemu zrobić można, przed odkręceniem starych przewodów wlej płyn do nowych i wkręć z płynem, parę razy ktoś podpompuje, odpowietrzysz i spokój.
Daniel - 21 Luty 2010, 18:58
zmichal napisał/a: | Korektora chyba faktycznie nie ma |
Nie chyba, tylko na pewno
caliber - 21 Luty 2010, 19:06
o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu
jaki stan przewodów ?
Adaśko - 21 Luty 2010, 20:37
pierwsze wciśnięcie hamulca musisz zobaczyć, czy jest twardy
zmichal - 22 Luty 2010, 09:17
caliber napisał/a: | o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu
jaki stan przewodów ? |
Nie mam objawów zapowietrzenia, no chyba, że gdzies w pompie ABS-u został jakiś pęcherzyk i akurat on tak na tylną sekcję to wpływa
Spróbuję wstawić autko do innego warsztatu i zlecę dokładną diagnozę tego problemu, bo widzę, że tu gdzie robiłem do tej pory - nie bardzo ogarniają temat.
Jary - 22 Luty 2010, 11:49
zmichal napisał/a: | akurat on tak na tylną sekcję to wpływa |
A może ta tylna sekcja coś nie teges
zmichal - 3 Marzec 2010, 13:41
Wstawiłem dzis auto do serwisu, jednak po jakimś czasie zadzwoniono do mnie z informacją, że wszystko jest ok, i według nich tył hamuje ok , i na stanowisku rolkowym wyszło im na przodzie 2,4, a natyle 1,5, a więc w normie.
Tylko, że z tego co się orientuję to badanie hamulców ma wtedy sens, jeżeli zarównao badając przód, a później tył - naciskamy na pedał hamulca z identyczną siłą, a podejrzewam, że w tym przypadku sprawdzali cisnąc na pedał z całych sił, aż w końcu wynik wyszedł znośny
Ostatnim razem jak samemu wjeżdżałem na rolki w innym warsztacie i starałem się naciskać pedał z identyczną siłą, to wyszło na przodzie ok 2,3, ale na tyle 0,6
No już sam nie wiem - może faktycznie wszystko jest ok, a aby ja szukam dziury w całym A nasze auta poprostu tak hamuja
jjankiello - 3 Marzec 2010, 14:03
Żeby określić siłę maksymalną siłę hamowania, pedał wciska się maksymalnie, ile się da... tak się powinno robić na diagnostyce i po to ona jest...
Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie? Po co kombinować?
zmichal - 3 Marzec 2010, 14:08
jjankiello napisał/a: | Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie? |
Nie, bo przy określonej sile nacisku na pedał - przód już zaczyna blokować, a tył ledwo co zaczyna zwalniać
A żeby tył zaczął blokować - pedał trzeba wciskać 5 razy mocniej I na tym polega cały problem.
Zresztą szukałem trochę o stanowiskach rolkowych i część z nich jest wyposażona w miernik siły nacisku na pedał hamulca - więc ma to chyba duże znaczenie!
|
|
|