Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Koła tylne ustawione po skosie
ralf - 28 Kwiecień 2010, 10:04
Daniel- jak zwykle odpowiedzi w swoim stylu]. Nic konkretnego tylko same bzdety( przepraszam- mądrości). Ciekawy sposób na nabijanie postów. Nie interesuje mnie to czy twoim zdaniem zabieram się za to od d... strony. W nawet najmniejszym stopniu nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Nie podważam Twojego poziomu wiedzy, ale sposób odpowiedzi trudno nazwać pomocnym.
Daniel - 28 Kwiecień 2010, 10:16
ralf napisał/a: | Daniel- jak zwykle odpowiedzi w swoim stylu] |
Cieszę się, że czytasz moje posty - mam nadzieję, że ubogacą Twoją wiedzę na temat techniki motoryzacyjnej
ralf napisał/a: | W nawet najmniejszym stopniu nie odpowiedziałeś na moje pytanie. |
Starałem się rozjaśnić Ci problematykę tylnego zawieszenia jak i geometrii w W202. Przytaczanie frazesów z jakiś gazetek czy stron internetowych generalnie nie ma zbyy wiele wspólnego z MB.
ralf napisał/a: | Nie podważam Twojego poziomu wiedzy, ale sposób odpowiedzi trudno nazwać pomocnym. |
Postawiłem Ci kilka kwestii - postaraj się je przeanalizować, przede wszystkim PO CO chcesz zmieniać pochylenie koła tylnej osi?? Oraz czy zdajesz sobie sprawę jakie to będzie miało konsekwencje w przyszłości na prowadzenie samochodu?
ralf - 28 Kwiecień 2010, 10:28
Tak jak już pisałem wczesniej-chodzi o przywrócenie zalecanych parametrów( np dla wersji sport). Więc o jakich konsekwencjach tu mówimy? Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie.
artek88 - 28 Kwiecień 2010, 10:30
powiedzmy, że powodem zmiany katów pochylenia na tylnej osi jest obniżony samochód i kąty sa na - , bądź jest różnica kątów w prawym lub lewym kole, która odbiega od parametrów fabrycznych.
Daniel - 28 Kwiecień 2010, 12:42
ralf napisał/a: | dla wersji sport |
Wystarczy zainstalować sprężyny od sporta i będziesz miał inne pochylenie (większy negatyw). Nic nie trzeba regulować.
Łukasz - 28 Kwiecień 2010, 15:41
Dawno temu na jakimś amerykańskim forum MB czytałem jak radzili sobie z tym problemem.
Co prawda teraz nie mogę tego odnaleźć ale na ebay-u znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaym...m-/390176716415
Dzięki regulowanemu wahaczowi nawet przy ekstremalnym obniżeniu koło nie stoi w nienaturalnym negatywie
[ Dodano: 28 Kwiecień 2010, 15:49 ]
I coś takiego jeszcze znalazłem http://www.mercedesforum....ead.php?t=21257
Camel- - 28 Kwiecień 2010, 18:17
202club.com to jest forum tjuningowców naszego modelu, także tam można się dużo dowiedzieć o tych wahaczykach. Ciekawostka: pierwszy zaprojektował i wykonał je jeden z forumowiczów tamtego forum
edit: o, to właśnie te drugie od Łukasza Pamiętam foty
Daniel, mimo wszystko pochylenie w Sporcie czy dla niższych zawieszeń mające wartość jak dla Classica, w dodatku będące symetryczne, na pewno będzie zdrowsze dla układu zawieszenia, trakcji i oczywiście stabilności jazdy
ralf - 28 Kwiecień 2010, 21:13
Daniel- żałuje, że na wstępie nie określiłem dokładnie, o co mi chodzi. Jak widać nie wszyscy zaglądają do działu „nasze mb”. Mój błąd. Tak na marginesie mam obniżone zawieszenie h&r.
Łukasz, dzięki. Widzę, że jest nadzieja.
Pcham się koszty na własne życzenie, ale co tam
Daniel - 28 Kwiecień 2010, 21:25
Camel- napisał/a: | na pewno będzie zdrowsze dla układu zawieszenia |
????
Camel- napisał/a: | trakcji i oczywiście stabilności jazdy |
Koła w negatywie polepszają trakcje w zakrętach (oczywiście do pewnym wartości). Wynika to z faktu, że koło podczas jazdy w zakręcie ma prostopadły kontakt z jezdnią - a oto przecież chodzi.
Natomiast negatyw powoduje zawsze obniżenie stabilności podczas jazdy na wprost - nadwozie nie przechyla się, wiec i koło zawsze jest "w pionie".
Chociażby z tych dwóch podanych wyżej przykładów (które traktują sprawę baaaardzo powierzchownie) już widać, że konstruktorzy wkładają wiele pracy aby tak dostosować charakterystykę zawieszenia (zmiany geometrii) aby samochód prowadził się optymalnie w każdych warunkach.
pks5 - 30 Kwiecień 2010, 20:22 Temat postu: Re: Koła tylne ustawione po skosie
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
Kolego, dam Ci dobra rade.Jeśli tylne koła są pochylone tak że ich góra chowa sie jakby pod karoserie to nie ruszaj spręzyn ani poduszek gumowych, bo one nie maja z tym pochyleniem absolutnie żadnego zwiazku / a są kosztowne/ Moja rada
Na 100 % masz wybite tuleje metalowo gumowe w głównych górnych wahaczach. Koszt 1 szt wynosi 25,00 x 2 wymiana w 2 wahaczch / nawet u kowala / 2 x 25,00 razem 100,00 ....i Twoje koła stoja prosto
Camel- - 30 Kwiecień 2010, 22:14
pks5, obawiam się, że mają, ale nie w takim stopniu, w jakim Ty myślisz Nie zaczynajmy tego tematu od nowa
Daniel - 30 Kwiecień 2010, 22:33
pks5 napisał/a: | i Twoje koła stoja prosto |
Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto
Camel- napisał/a: | Nie zaczynajmy tego tematu od nowa |
Kolega jest młody, wyrobi się jeszcze
Jary - 1 Maj 2010, 10:52
Daniel napisał/a: | Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto |
Święta prawda, ma fabrycznie ujemne pochylenie kół (wszystkich czterech)
pks5 - 1 Maj 2010, 17:50
Daniel napisał/a: | pks5 napisał/a: | i Twoje koła stoja prosto |
Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto
Camel- napisał/a: | Nie zaczynajmy tego tematu od nowa |
Kolega jest młody, wyrobi się jeszcze |
Co nawet obrażając mnie nie zmienia postaci rzeczy,ze pochylenie kól w Mercedesie W 202 nie ma zwiazku ze sprezynami tylko z tulejami wahaczy górnych. Poduszki nad sprężynami maja znaczenie wtedy gdy pojawia się problem z niskim zawieszeniem.Wtedy bawimy sie w I II III ząbki. Mój problem z odchylonymi kołami zniknął po wymianie tych tulei.Dlatego moja rada bza taka bz od tzch tulei zaczac CAMEL nie ma sie co irytowac
Daniel - 1 Maj 2010, 18:35
pks5 napisał/a: | Co nawet obrażając mnie nie zmienia postaci rzeczy |
Pamiętaj o tym, że na Forum liczy się staż "postowy" - dla nas jesteś młodziakiem.
pks5 napisał/a: | pochylenie kól w Mercedesie W 202 nie ma zwiazku ze sprezynami |
Jesteś w błędzie - więc masz zadanie domowe: "Dlaczego charakterystyka sprężyny ma wpływ na pochylenie koła tylnej osi?"
pks5 napisał/a: | Poduszki nad sprężynami maja znaczenie wtedy gdy pojawia się problem z niskim zawieszeniem. |
Podkładki pod sprężynami generalnie służą do wypoziomowania nadwozia - pochylenie koła w tym wypadku jest regulowane nie jako "przy okazji"
pks5 napisał/a: | Mój problem z odchylonymi kołami zniknął po wymianie tych tulei. |
To o czym piszesz, to zwykła awaria - my w tym poście piszemy o zupełnie czym innym, na co zwrócił Ci uwagę Camel-
|
|
|