To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - ciśnienie w oponach

Łukasz - 7 Kwiecień 2010, 09:20

kristofer55 napisał/a:
Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ?

Ta informacja zawarta jest po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Zerknij tam i wszystko się wyjaśni :)

friko2 - 7 Kwiecień 2010, 09:27

troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie
Daniel - 7 Kwiecień 2010, 09:47

kristofer55 napisał/a:
czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ?


Oczywiście - masz to napisane na klapce od wlewu paliwa.

Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?


Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory :)


Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.


Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).

Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.

Nie wiem jak mam to prościej napisać...

[ Dodano: 7 Kwiecień 2010, 09:47 ]
friko2 napisał/a:
troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie


Co w tym dziwnego?

friko2 - 7 Kwiecień 2010, 10:04

bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo...

topol - 7 Kwiecień 2010, 10:09

friko2 napisał/a:
bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo...


Ale jest to element konstrukcji zawieszenia czy szerzej mówiąc podwozia i ma zachowywać się tak jak jego konstruktor zakładał.

Smush - 7 Kwiecień 2010, 11:57

Cytat:
Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?


Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory :)


cwaniak 8)

Cytat:

Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.


Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).


tak tarcie miałem na myśli.

Cytat:
Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.


a nie czasem podsterowności?

Daniel - 7 Kwiecień 2010, 14:55

Smush napisał/a:
a nie czasem podsterowności?


Nie.

Camel- - 7 Kwiecień 2010, 15:53

Smush napisał/a:
Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie,

Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu :)

Ja mam przód tył 2,1 atm i na ostrych łukach wyraźnie czuć, że auto ma tendencję do nadsterowności. Moje kiepskie Pirellki z tyłu to jedno, ale może rzeczywiście zwieksze im ciśnienie :)

Daniel - 7 Kwiecień 2010, 17:04

Camel- napisał/a:
Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu :)


Nic się nie dzieje, przecież instalacja centralnego pompowania kół podniesie ciśnienie w oponach przedniej osi i tarcie wyrówna się z oponami tylnej. ten nowy, wspaniały i rewolucyjny system nazywa się AIR POMPEN.

Camel- - 8 Kwiecień 2010, 20:19

Daniel, przecież sobie żartowałem ;)

Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? 8)

Daniel - 8 Kwiecień 2010, 20:52

Camel- napisał/a:
Daniel, przecież sobie żartowałem ;)


Spoko :mrgreen:


Camel- napisał/a:
Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? 8)


Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4.

Camel- - 9 Kwiecień 2010, 12:13

Daniel napisał/a:
Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4.

Oj głupi ja. Już patrzę w instrukcję :)

monika200 - 23 Czerwiec 2010, 09:25

Panowie, ale tak na serio to przy oponach 195/65R15 te wytyczne z klapki przynajmniej w moim przypadku sa troche nie na miejscu, 2.1 przod i 2.3 tyl i mam kapcie....- sprawdzane w 3 kompresorach bo myslalam ze 1 sie popsul....
G. - 23 Czerwiec 2010, 09:29

monika200, wskazania kompresorów można sobie wsadzić w.. buty ;-) Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.

Ile lat mają opony?

monika200 - 23 Czerwiec 2010, 11:03

2 sezon na nich bede robic, a pojade do jakiegos wulkanizatora to mi ustawi, jesli te kopresory na stacjach tak dzialaja to ja predzej zglupieje niz to sama ustawie, bo na serio wskazania z klapki to sa u mnie dobre ale te na wiekszy tonarz - dziwne bo normalnie zaladunek wynosi ok 60 kg....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group