Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - ciśnienie w oponach
Camel- - 23 Czerwiec 2010, 13:39
Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób
Nex@pl - 23 Czerwiec 2010, 13:58
Gomezio napisał/a: | Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach. |
Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć.
G. - 23 Czerwiec 2010, 14:02
Nex@pl napisał/a: | Na ciepłych też można |
A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku?
Krynek - 23 Czerwiec 2010, 17:09
Gomezio napisał/a: | A jak poznać, że są ciepłe? |
Trzeba dotknąć i to koniecznie łokciem
Tońcio - 23 Czerwiec 2010, 17:29
Gomezio napisał/a: | A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku? |
1. Korków u mnie na wsi nie ma
2. Pałować przez 15 min nie mogę bo turbina padła
3. Na 100 km nie starczy mi ropki
4. Jeden kilometr pale z zaciągu
5. Więc chyba po 10 km
Janusz51 - 23 Czerwiec 2010, 21:05
Camel- napisał/a: | Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób |
To jest święta prawda, teorie o temperaturze to jakaś mniemanologia według niej Monika pojedzie do gumiarza a ten będzie studził opony albo grzał jak na formule 1?Podane przez mercedesa dane nie są wzięte z nieba i tak ma być. Natomiast kapec to pojęcie niesprecyzowane i zależy od punktu widzenia.Monika wstąp do wulkanizatora i tam na pewno bez kosztów dowiesz się tego samego.
Łukasz - 23 Czerwiec 2010, 23:28
Nie wiem o co chodzi.
Zawsze pompowałem wedle wskazówek na klapce i nie było problemu. Czy to na 15-stkach zimowych jak i na 16-stkach letnich.
Teraz zakładam 17 cali i zobaczymy jak się przy fabrycznym ciśnieniu się sprawują
Rafi - 24 Czerwiec 2010, 09:57
Ja też się stosuję do zaleceń producenta i pompuję takim samym ciśnieniem 15'' zimowe i 17'' letnie. Jak będzie za duże ciśnienie to szybko się przekonacie bo będzie się ścierała środkowa część opony, a jak za mało to zewnętrzne części.
monika200 - 24 Czerwiec 2010, 10:26
Nex@pl napisał/a: | Gomezio napisał/a: | Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach. |
Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć. |
a i tu chyba byl moj problem, w 99,9% przypadkow sprawdzalam na cieplych i rzeczywiscie zamiast z 2.1 na oko normalnie wygladalo dopiero w granicach 2.5,
ok co racja to racja napisali na klapce i nie ma klutni. dzieki Panowie
kristofer55 - 3 Lipiec 2010, 07:57
ja przy zmianie opon na letnie na 16 ustawilem cisnienie przod 2.2 tyl 2.4, uwazam ze to takie uniwersalne, 4 osoby + bagaz.
wybieram sie na dluzszy wyjazd w 4 osoby + max bagazy, czy warto jeszcze podpompowac ?
G. - 4 Lipiec 2010, 10:55
kristofer55, producent podpowiada, że warto. Stosowne wartości masz na klapce wlewu paliwa (z tego co pamiętam to 2,3/2,7).
Camel- - 20 Listopad 2012, 22:31
ostrowski., takie jak na tabliczce.
2,1 z przodu
2,3 z tyłu.
Ja tankuje 2,2 przód
2,4-2,5 tył.
Gniewko20 - 20 Listopad 2012, 22:36
Na zimę warto mieć trochę mniej powietrza w kapciach
Camel- - 20 Listopad 2012, 22:36
Gniewko20, a dlaczego?
Gniewko20 - 20 Listopad 2012, 22:39
Miałem na myśli porę kiedy spadnie śnieg, większa powierzchnia opony przylegającej do asfaltu da nam większą przyczepność, a raczej możliwość ruszenia z miejsca kiedy się zakopiemy
|
|
|