To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - ciśnienie w oponach

Camel- - 23 Czerwiec 2010, 13:39

Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób :)
Nex@pl - 23 Czerwiec 2010, 13:58

Gomezio napisał/a:
Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.


Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć.

G. - 23 Czerwiec 2010, 14:02

Nex@pl napisał/a:
Na ciepłych też można

A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku? ;-)

Krynek - 23 Czerwiec 2010, 17:09

Gomezio napisał/a:
A jak poznać, że są ciepłe?

Trzeba dotknąć i to koniecznie łokciem ;)

Tońcio - 23 Czerwiec 2010, 17:29

Gomezio napisał/a:
A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku?
:wink:

1. Korków u mnie na wsi nie ma :P
2. Pałować przez 15 min nie mogę bo turbina padła :evil:
3. Na 100 km nie starczy mi ropki :oops:
4. Jeden kilometr :mb: pale z zaciągu :shock:
5. Więc chyba po 10 km :mrgreen:

Janusz51 - 23 Czerwiec 2010, 21:05

Camel- napisał/a:
Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób :)

To jest święta prawda, teorie o temperaturze to jakaś mniemanologia według niej Monika pojedzie do gumiarza a ten będzie studził opony albo grzał jak na formule 1?Podane przez mercedesa dane nie są wzięte z nieba i tak ma być. Natomiast kapec to pojęcie niesprecyzowane i zależy od punktu widzenia.Monika wstąp do wulkanizatora i tam na pewno bez kosztów dowiesz się tego samego.

Łukasz - 23 Czerwiec 2010, 23:28

Nie wiem o co chodzi.
Zawsze pompowałem wedle wskazówek na klapce i nie było problemu. Czy to na 15-stkach zimowych jak i na 16-stkach letnich.
Teraz zakładam 17 cali i zobaczymy jak się przy fabrycznym ciśnieniu się sprawują :)

Rafi - 24 Czerwiec 2010, 09:57

Ja też się stosuję do zaleceń producenta i pompuję takim samym ciśnieniem 15'' zimowe i 17'' letnie. Jak będzie za duże ciśnienie to szybko się przekonacie bo będzie się ścierała środkowa część opony, a jak za mało to zewnętrzne części.
monika200 - 24 Czerwiec 2010, 10:26

Nex@pl napisał/a:
Gomezio napisał/a:
Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.


Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć.


a i tu chyba byl moj problem, w 99,9% przypadkow sprawdzalam na cieplych i rzeczywiscie zamiast z 2.1 na oko normalnie wygladalo dopiero w granicach 2.5,

ok co racja to racja napisali na klapce i nie ma klutni. dzieki Panowie

kristofer55 - 3 Lipiec 2010, 07:57

ja przy zmianie opon na letnie na 16 ustawilem cisnienie przod 2.2 tyl 2.4, uwazam ze to takie uniwersalne, 4 osoby + bagaz.

wybieram sie na dluzszy wyjazd w 4 osoby + max bagazy, czy warto jeszcze podpompowac ?

G. - 4 Lipiec 2010, 10:55

kristofer55, producent podpowiada, że warto. Stosowne wartości masz na klapce wlewu paliwa (z tego co pamiętam to 2,3/2,7).
Camel- - 20 Listopad 2012, 22:31

ostrowski., takie jak na tabliczce.
2,1 z przodu
2,3 z tyłu.
Ja tankuje 2,2 przód
2,4-2,5 tył.

Gniewko20 - 20 Listopad 2012, 22:36

Na zimę warto mieć trochę mniej powietrza w kapciach :wink:
Camel- - 20 Listopad 2012, 22:36

Gniewko20, a dlaczego? :)
Gniewko20 - 20 Listopad 2012, 22:39

Miałem na myśli porę kiedy spadnie śnieg, większa powierzchnia opony przylegającej do asfaltu da nam większą przyczepność, a raczej możliwość ruszenia z miejsca kiedy się zakopiemy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group