To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Car Audio - Car audio w sedanie

Wacha - 6 Październik 2011, 20:34

polecam to -> http://allegro.pl/alpine-...1855217918.html
mialem dwa takie i bardzo zadowolony bylem :)

Camel- - 6 Październik 2011, 21:09

CDE to nie jest przypadkiem lipniejsza linia CDA? ;)
kamil_0793 - 28 Listopad 2011, 21:58

Witam. Mam zamiar kompletnie wygłuszyć wnętrze swojej Mercedes. W planach jest:
-wygłuszenie podłogi bagażnika oraz ścianek bocznych
-wygłuszenie podłogi w całym wnętrzu
-wygłuszenie drzwi (oklejenie ich matą bitumiczną zamiast folii)
Czy ktoś orientuje się, ile mniej więcej potrzebował bym na to bitumicznej maty wygłuszającej?

TraczU - 28 Listopad 2011, 23:45

kamil_0793 napisał/a:
wygłuszenie drzwi (oklejenie ich matą bitumiczną zamiast folii)

rozumiem, ze wyklejane bedą wewnatrz na blache ? Folie mimo wszystko zostaw.

Camel- - 29 Listopad 2011, 00:48

Wygłusz jeszcze słupki i dach, to też dużo da.
kamil_0793 - 29 Listopad 2011, 17:06

TraczU napisał/a:
rozumiem, ze wyklejane bedą wewnatrz na blache ?

Drzwi wewnątrz wygłuszam pianką akustyczną z piramidkami.
TraczU napisał/a:
Folie mimo wszystko zostaw.

Czyli naklejać matę wygłuszającą bezpośrednio na folię?
Camel- napisał/a:
Wygłusz jeszcze słupki i dach, to też dużo da.

Z pewnością to zrobię zaraz po wygłuszeniu całego wnętrza. Wiadomo, finanse ;P

Camel- - 29 Listopad 2011, 17:12

kamil_0793 napisał/a:
Drzwi wewnątrz wygłuszam pianką akustyczną z piramidkami.

Która doskonale chłonie wodę. Chyba, że to magiczna pianka, która wody nie lubi. Ale wiadomo jak to z magiami :mrgreen:

kamil_0793 napisał/a:
Czyli naklejać matę wygłuszającą bezpośrednio na folię?

Chcesz wygłuszyć folię czy drzwi? :lol:

Wojtass - 29 Listopad 2011, 17:15

kamil_0793, mate masz kleić na blache wewnatrz drzwi,a nie na tą blache gdzie jest folia, jak do drzwi napchasz tej gabki to Ci to nie zagra.
kamil_0793 - 29 Listopad 2011, 20:10

W takim razie 10 m^2 Chyba nie starczy mi na kompletne wygłuszenie kabiny...
A ktoś ma pomysł, w jakim sklepie (poza internetowymi) można kupić taką matę bitumiczną? Na aukcji znalazłem coś takiego http://allegro.pl/mata-wy...1945492792.html
Jak myślicie, nada się?

[ Dodano: 29 Listopad 2011, 20:24 ]
I jeszcze jedno: czy lepsza będzie mata bitumiczna z czy bez powłoki aluminiowej?

TraczU - 30 Listopad 2011, 00:43

kamil_0793, lepsza bedzie bez folii, wygluszenie obite folią alu bedzie bardziej odbijac dzwięki, zawsze bedzie lepiej niż blacha która lubi wpadać w rezonans ale jak juz robic to bez alu.

[ Dodano: 30 Listopad 2011, 00:44 ]
kamil_0793, co do tego gdzie co naklejac to chyba wszystko jasne.
tak jak napisał Camel. Mata (taka jak na aukcji) na blache w drzwiach tam głeboko (poszycie) a tu gdzie folia ma byc folia. Dobrze pozaklejana i dobrze przytwierdzona.

Camel- - 30 Listopad 2011, 14:52

Folia nie ma za zadanie wygłuszać komory akustycznej tylko usztywnić ścianki, które rezonują prowadząc pod podbarwień. Podbarwienie niższej średnicy z powodu nie wygłuszenia komory a drzwi brzmi nieco inaczej. Ze względu na otwór w dolnej części drzwi, nie ma potrzeby wygłuszać komory, wystarczy usztywnienie drzwi. Zatem czy mata jest z folią czy bez nie ma najmniejszego znaczenia. To co usztywni lepiej blachę będzie lepsze. Wygłuszenie komory przydałoby się tylko wtedy jeśli zatkalibyśmy wszystkie otwory technologiczne w drzwiach. Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół z powodu, że fale przedniej i tylnej części membrany nie będę się nanosić na siebie. Takie rozwiązanie komplikuje nam zabudowę dodatkowo o wygłuszenie komory akustycznej. Jednak większe ciśnienie w komorze będzie bardziej wymagające dla wygłuszenia samych blach.

Conajmniej 1m kw. to drzwi, drugi metr tylne drzwi. Jeszcze z 2 metry pójdzie na podłogę z przodu przed fotelami. Kolejne dwa metry na podłogę z tyłu. Potem z 1,5 metra pod kanapą. Zostaje 1,5 metra na bagaznik. Dokup z 5 metrów i powinno styknąć na wszystko ;)

TraczU - 30 Listopad 2011, 17:16

Camel- napisał/a:
Wygłuszenie komory przydałoby się tylko wtedy jeśli zatkalibyśmy wszystkie otwory technologiczne w drzwiach. Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół z powodu, że fale przedniej i tylnej części membrany nie będę się nanosić na siebie.
Camel- napisał/a:
Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół

czyli, wkładając do drzwi przednich głosniki sredniotonowe które mają pasmo preznoszenia ponizej 500Hz czyli praktycznie wszystkie, bardzo zadawalający efekt da wygłuszenie drzwi matą bez folii aluminiowej oraz zaklejenie folią wszystkich otworów technicznych, mam tak u siebie i jestem zadowolony z efektu.

Pyra - 30 Listopad 2011, 18:33

Witam
Camel- napisał/a:
Folia nie ma za zadanie wygłuszać komory akustycznej tylko usztywnić ścianki, które rezonują prowadząc pod podbarwień.

Dla pełnego obrazu warto jeszcze wspomnieć, że maty bitumiczne powodują też zwiększenie masy elementu akustycznego jakim jest poszycie drzwi, co prowadzi do drastycznego obniżenia częstotliwości rezonansowej blachy poza zakres pracy głośników.

Pozdrawiam

Camel- - 30 Listopad 2011, 19:32

Pyra, dokładnie :)
godzio - 30 Listopad 2011, 20:39

Jednocześnie nie można zapomnieć o zwiększającej się masie samochodu,co skutkuje większym spalaniem wolniejszym przyspieszeniem i zmniejszoną ładownością :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group