Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - [sport] wahacz
tamara75 - 29 Maj 2010, 20:53 Temat postu: [sport] wahacz Witam
Planuje wymianę gum w wahaczach, ale napotkałem problem. Według EPC powinienem mieć na lewej stronie wahacz o numerze 170 330 01 07 a mam 202 330 88 08 .
Informacje dodatkowe:
-z prawej strony jest nieczytelna naklejka
-wahacze mają
-sprowadziłem go z zachodu i raczej jestem pewien, że nikt wahaczy nie ruszał
-model C180T , silnik 920, skrzynia manualna, rok 2000, kombi, wyposażenie SPORT
-zawieszenie obniżone fabryczne zgodnie z VIN WDB2020781F948707
Dodam, że Febi ma lewy wahacz dla numeru A2023302607 (info z www.intercar.com.pl)
Jeżeli ktoś potrafi wytłumaczyć jaki rodzaje wahaczy montowano w mojej proszę o informację.
Z góry dziękuję
pakul - 29 Maj 2010, 23:23
tamara75 napisał/a: | Planuje wymianę gum w wahaczach, ale napotkałem problem. Według EPC powinienem mieć na lewej stronie wahacz o numerze 170 330 01 0 |
Zgadza się...
tamara75 napisał/a: | a mam 202 330 88 08 . |
Nie zawsze numer opisany na części jest numerem katalogowym i zapewne tak jest w tym wypadku.
W W202 były tylko wachacze o nr. prawa str. 1703300207 a lewa str. 1703300107, a jeśli ci chodzi o sinenbloki to nr. katalogowy 1703300075.
Nie ma co kombinować...
jjankiello - 29 Maj 2010, 23:53
tamara75 napisał/a: | a mam 202 330 88 08 . |
tamara75 napisał/a: | Febi ma lewy wahacz dla numeru A2023302607 |
Moje EPC nie znajduje żadnej części o tych numerach
Może ktoś ma dostęp do oryginalnego EPC-online, to sprawdzi, co to za wersje...
pakul - 30 Maj 2010, 00:04
tamara75 napisał/a: | że Febi ma lewy wahacz dla numeru A2023302607 |
To jest stary nr. katalogowy i nie występuje w EPC zamienia się na 1703300107.
jjankiello napisał/a: | Może ktoś ma dostęp do oryginalnego EPC-online, to sprawdzi, co to za wersje... |
Podałem wyżej
jjankiello - 30 Maj 2010, 10:46
pakul napisał/a: | To jest stary nr. katalogowy i nie występuje w EPC zamienia się na 1703300107. |
Widocznie w najnowszych EPC nie ma już takich danych, jak stary numer katalogowy z odnośnikiem do nowego numeru tej samej części...
Albo moja wersja (03.2008) tak ma w tym przypadku...
pakul - 30 Maj 2010, 13:59
jjankiello napisał/a: | Widocznie w najnowszych EPC nie ma już takich danych, jak stary numer katalogowy z odnośnikiem do nowego numeru tej samej części... |
W większości przypadków są stare numery,a tu jest przykład ich braku pozdro.
tamara75 - 31 Maj 2010, 19:51
Dziękuje za zainteresowanie i porady.
Byłem dzisiaj w ASO i "znajoma twarz z serwisu" potwierdziła to co zostało napisane powyżej. Dodał ze niektóre nr wahaczy montowanych oryginalnie mogły nie być wprowadzane do EPC ze względu na ich mnogość. Obecnie w EPC wprowadzają numery, które używa się do identyfikacji nowych podzespołów.
Jeden problem rozwiązany, ale urodził się drugi. Zwrócono mi uwagę, że na pierwszym montaż szły śruby bez podkładek mimośrodkowych. To sie u mnie zgadza, ale na belce nie mam żadnych rantów, o które podkładka się opiera w celu ustawienia geometrii.
Powinienem lekko skorygować kąt pochylenia koła, ale przy tym układzie się nie da. Sprawdzałem z przodu i tyłu i na czterech gniazdach nie ma rantów (wiem czego szukać bo powinno być tak samo jak w )
Czy ktoś z Koleżanek/Kolegów spotkał się z takim przypadkiem?
pakul - 31 Maj 2010, 21:37
tamara75 napisał/a: | ale na belce nie mam żadnych rantów, o które podkładka się opiera w celu ustawienia geometrii. |
Te ranty były w 124,201...i poprzednich modelach.
W tym przypadku fabrycznie były montowane śruby bez możliwości regulacji kątów, ale można kupić śrubę (reperature) przy której jest możliwość regulacji.
2023300118 to jest nr. tej śruby.
pozdro.
aaaa i jeszcze jedno,zapytaj się tego co będzie robił geometrie ile ich potrzeba bo są 2szt. na wachacz.
tamara75 - 1 Czerwiec 2010, 08:30
pakul Wyjaśnij, proszę, w jaki sposób reguluje się ustawienie wahacza za pomocą tej śruby. Mam w ręku śrubę (nr 74 chyba tą o której mowa) i jest prościutka, jedynie podkładka na mimośrodkowy otwór.
Jak jeden z greckich uczonych (chyba Archimedes) rzekł, mino że nigdy nie widziła: "daj mi punkt oparcia a ruszę Ziemię".
pakul - 1 Czerwiec 2010, 13:45
tamara75 napisał/a: | jedynie podkładka na mimośrodkowy otwór |
no i właśnie o tą podkładeczkę chodzi
ta podkładeczka ma ustalenie w nadwoziu....prawda? więc przekręcając ją o 180 stopni względem tego ustalenia przsuwasz wachacz w przód lub w tył zależnie jaki kąt chcesz uzyskać
pozdro
tamara75 - 1 Czerwiec 2010, 22:42
Coś mi nie dawało spokoju skoro nie ma rantu a koledzy mówią że da się regulować to jak:?:
No i chyba się da
Sprawdziłem w książce do w210 i znalazłem odpowiedz:
śruba - reparaturka ma sześciokątną główkę
podkładka - reparaturka ma wypustki, które w czasie montażu wchodzą do wnętrz otworu na bolec, dodatkowo należy w razie potrzeby usunąć stożek wewnątrz otworu w belce (takie dwa trójkąty skierowane do środka widoczne na zdjęciu powyżej)
Chyba u mniej jest tak samo?
Proszę o potwierdzenie czy dobrze rozumuję
artek88 - 2 Czerwiec 2010, 18:36
Śruby można dokupić od W124, maja mimośrodowe podkładki (tak jak do regulacji zbieżności z tyłu)
Problem w tym że w w202 nie ma zaparcia na te śruby z podkładkami i trzeba też pewnie poszerzyć dziury na śruby.
tamara75 - 2 Czerwiec 2010, 23:53
Już wiem jak reguluje się wahacz
Poniżej schemat i zdjęcia wyjaśniający jak użyć specjalnego zestawu do w202 (od w124 nie będzie pasować)
Regulacja odbywa się wewnątrz otworu, inaczej niż w124. To się fachowcy w nagłówkowali by coś takiego wymyśleć i skomplikować życie innym.
Niestety można ustawić tylko skrajne położenia.
Jary - 3 Czerwiec 2010, 12:33
tamara75 napisał/a: | Niestety można ustawić tylko skrajne położenia. |
Gdy się usunie te "wypustki" w otworach i wspawa ograniczniki od 190-tki, do tego śruba mimośrodowa od 190-tki, wtedy można regulować jak się chce
|
|
|