To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa Lukas vs Bosch

wiskontii - 21 Maj 2015, 18:39

bartosz109, Twoja decyzja nie nieingerujący tego zapytałeś to podpowiadamy co jest najlepsze
Pioterek - 21 Maj 2015, 20:55

Cytat:
Mój mechanik twierdzi, że to żadna przeróbka ponieważ w tych samochodach montowane były zarówno pompy Lukasa jak i Boscha,

Twój mechanik głupoty gada. W202 C220 diesel nigdy seryjnie nie miało boscha, zawsze był lukas.

perzu126 - 21 Maj 2015, 20:57

Tak czy siak i tak będzie przeróbka.
wiskontii - 21 Maj 2015, 21:18

Pioterek napisał/a:
Cytat:
Mój mechanik twierdzi, że to żadna przeróbka ponieważ w tych samochodach montowane były zarówno pompy Lukasa jak i Boscha,

Twój mechanik głupoty gada. W202 C220 diesel nigdy seryjnie nie miało boscha, zawsze był lukas.


Zapomniał mu powiedzieć ze tak ale W202 C200 w Mułach

bartosz109 - 2 Czerwiec 2015, 08:04

Wczoraj odebrałem autko po wymianie pompy. Jest jakby troszkę słabszy ale poza tym wydaje się, że jest ok. Przejechałem dopiero jakieś 50 km, więc to jeszcze za mało aby powiedzieć coś więcej. Na pierwszy rzut oka robota wygląda na fachową tzn. wszystko wygląda jak oryginał. Pojeżdżę trochę więcej to zobaczymy.
Grzegorz K. - 20 Wrzesień 2015, 19:12

Witam.

Czy zna ktoś warsztat z Bydgoszczy? Mają ciekawą opcję dojazdu do klienta, ale nie mogę znaleźć opinii na ich temat.

[ Dodano: 27 Wrzesień 2015, 20:59 ]
Wybrałem warsztat w Sztumskiej Wsi. Szczerze polecam, człowiek wie co robi.
Po wymianie na bosha zauważyłem:
- auto żwawsze, lepiej reaguje na gaz
- obroty na zimnym niskie a przy rozgrzanym znacznie wyższe niż przed przeszczepem
- kangurki występują na początku jak się człowiek nie przyzwyczai
- spalanie w normie, po 200km nie widzę różnicy względem lucasa
- bardzo stabilne obroty, nic nie faluje
- auto straciło swoją miękkość :) Ciężko to opisać, to zapewne szok kulturowy przy zmianie sterowania pompy z elektrycznego na linkę. Już się przyzwyczaiłem.
- cichsza praca

wodnik szuwarek - 25 Grudzień 2015, 00:10

Witam, po 4 latach bezproblemowej jazdy zaczęło mi cieknąć z Boscha pod śrubami do których są przykręcone przewody wysokiego ciśnienia (tam są uszczelki o średnicy ok 1 cm , trzeba mieć specjalny klucz żeby wykręcić te śruby z pompy).
Czy teraz muszę zrobić regulację tej pompy, czy przez wymianę tych uszczelek mogłem zmienić ustawienia tej pompy? Wydaje mi się że teraz auto jest słabsze.

asasyn18 - 25 Grudzień 2015, 10:04

Pewnie chodzi Ci o oringi na sekcjach pompy wtryskowej, jak wymieniasz te gumki to wypadało by wymienić podkładki miedziane na nowe. W ASO parę zł za sztukę, więc żaden wielki wydatek.

wodnik szuwarek napisał/a:
trzeba mieć specjalny klucz żeby wykręcić te śruby z pompy
Może i trzeba mieć, ale nie do końca. Kupywać odpowiedni klucz np. taki mija się z celem naprawy jednorazowej. Ja poradziłem sobie bez tego klucza :) , jedynie dospawałem klucz nasadowy do zabezpieczenia sekcji wtryskowej i odkręciłem bez problemu. Nawet w necie znajdziesz info na temat tego klucza "dorobienie" .

A co do ustawiania, to nie ma co tam ustawiać. Wymieniasz gumki, podkładki i skręcasz.

wodnik szuwarek - 26 Grudzień 2015, 20:38

asasyn18 napisał/a:
Pewnie chodzi Ci o oringi na sekcjach pompy wtryskowej,

Dokładnie , wystarczy wymienić te gumki za parę zł, bo jak np pojedziesz w góry i zaparkujesz "pod górke" to potem nie odpalisz.
A jeszcze jedno, jak i gdzie do tej pompy powinno być podłączone ssanie?

WRoNAlon - 27 Grudzień 2015, 12:56
Temat postu: Brak mocy pompa BOSCH rzędowa W202 2.2d 1995r.
Witam. Tak jak napisałem w temacie mam poważny problem z brakiem mocy.
Otóż auto zakupiłem już z pompą boscha. Odpala idealnie na pół obrotu, zimny i ciepły, nawet w mrozy i po długim postoju. Pracuje równo, ale jest bardzo słaby i kręci się tylko do 4000 obrotów, a poniżej 2000 szarpie tak jakby brakowało mu paliwa. Słyszałem że na bosch-u może być trochę słabszy, ale w moim przypadku jest bardzo słabo. Dodam że przy dodawaniu gazu nie kopci. Z mojego doświadczenia wydaje mi się że dawka paliwa może być za mała ale nie wiem jak tą pompę ustawić. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam Wojtek
Pytanie do administratora:
Dlaczego mój temat został przeniesiony? Nie pytam o różnice ani o to która pompa jest lepsza. Ja mam problem typowo z pompą BOSCH i dlatego założyłem osobny temat, ponieważ nie znalazłem podobnego w wyszukiwarce.

asasyn18 - 27 Grudzień 2015, 13:07

wodnik szuwarek napisał/a:
A jeszcze jedno, jak i gdzie do tej pompy powinno być podłączone ssanie?


Ja mam OM601 tu masz zdjęcie poglądowe opisane więc poradzisz sobie. Nie wiem od czego Ty masz pompę :?: Ale chyba zasada działania będzie podobna...



128a czujnik od ssania

Macieyek - 9 Luty 2016, 11:34

Byłem u Łukasza ostatnio bo też mi oringi siadły, wymienił przy okazji podregulował dawkę , też zwiększył ile się dało obroty max bo wcześniej kręciła się też do 4000 coś. I szedł max 150 a teraz idzie 162 więc nie jest źle, na lukasie szedł co prawda 180 ale to jest w orginale więc uważam że nie jest źle. Także jak wam coś zaczyna cięknąć to jak nie macie bardzo daleko jedźcie od razu do Łukasza bo dosłownie GROSZĘ za ten "serwis" wziął mi się bardziej opłacało do niego jechać niż u siebie na miejscu robić mimo że mam do niego 200km , no i on kumaty więc u niego jak się umówisz idzie od ręki a jak pojedziesz do filozofa jakiegoś to niedość że cena z kosmosu to jeszcze czekać a to to a to tamto albo coś spierdzieli itp. :mrgreen:
elegands - 18 Luty 2016, 19:04

Ja jestem miesiąc po wymianie na Boscha. Kupiłem "tapczan" z już uszkodzoną pompą, jeździł w awaryjnym, po wymianie zawieszenia i umówieniu się Łukaszem rano już Mietek nie odpalił (a wieczorem idealnie, cichutko i równiutko chodził, jak dolewałem płynu by na rano był gotowy). Na szybko laweta i 380 nie moje :(
Zanim laweciarz wrócił do Olsztyna "tapczan" był już gotowy do jazdy.
Za bardzo porównać nie mogę stanu sprzed wymiany, ale po jest ok. Na razie max szedł ponad 160 i równo, minusem jest odcięcie obrotomierza po 4 tys.
I jak już ktoś wspomniał - kangurkowanie - chociaż jest to kwestia przyzwyczajenia się i nauki.
Praca cicha i równa, spalanie chyba w normie, bak głównie w ruchu miejskim (częste uruchamianie i krótkie odcinki), a poza z ciężką nogą, bo trzeba było się nacieszyć 600 km. Teraz niemal pół baku i 340 km - to chyba ok.

A Łukasza polecam. Gość zna się na tym co robi.

słusznie, zapomniałem o kosztach (po uwadze użytkownika wiskontii)
1700 zł, wszystko Łukasza, ja nic nie szukałem, nie kupowałem.

wiskontii - 18 Luty 2016, 19:10

elegands, Napisz jeszcze o kosztach dla jasności.....Gotowiec z pompa czy wszystko osobno
Macieyek - 18 Luty 2016, 20:09

Wiskontii u Łukasza cena plug and play i nic Cię nie interesuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group