To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Amortyzatory na przód do Esprit

driver - 18 Grudzień 2010, 21:33
Temat postu: Amortyzatory na przód do Esprit
Witam , mam do wymiany przednie amorki w Espricie , i właśnie nabyłem Sachs 170450 i wszysto byłomby ok . gdyby nie wizyta na tej stronie intercarsu

gdzie ów amortyzator opisany jest w dwojaki sprzeczny z sobą sposób


___________________________________________________________________________

Amortyzator
SACHS
170 450
Amortyzator
Super Touring
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 170 450
Cena brutto: 288,42 zł
nazwa: Amortyzator, przednia oś
opis : SACHS amortyzator gazowy P DB W202 C-Klasa
200/200/200D/220D/250D 5/93-
producent: SACHS
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Parametr: ETOV36X60A2
Strona zabudowy: Oś przednia
Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym]
Czas montażu (w godz.): 0,80
dla numeru OE: 202 320 12 30
___________________________________________________________________________


Amortyzator
SACHS
170 450
Amortyzator
Super Touring
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 170 450
Cena brutto: 288,42 zł
nazwa: Amortyzator, przednia oś
opis : SACHS amortyzator gazowy P DB W202 C-Klasa
200/200/200D/220D/250D 5/93-
producent: SACHS
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Parametr: ETOV36X60A2
Strona zabudowy: Oś przednia
Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Czas montażu (w godz.): 0,80
nie dla wariantu wyposażenia: Esprit

___________________________________________________________________________

po przeczytaniu że nie dla Esprit , ustaliłem że wg fabryki ten amorek ma kod
202 323 38 00

Sprawdzając dalej ustaliłem iż sachc 170450 jest m in. zamiennikiem dla :
numery OE:
202 320 01 30
202 320 03 30
202 320 04 30
202 320 05 30
202 320 06 30
202 320 07 30
202 320 08 30
202 320 09 30
202 320 10 30
202 320 11 30
202 320 12 30
202 323 05 00
202 323 08 00
202 323 11 00

Natomiast amortyzator BILSTEIN Model B36-1856 stanowi odpowiednik dla



OE Number : 202 323 39 00 , 202 323 15 00 , 202 320 08 30 , 202 323 38 00 , 202 320 21 30 ,

202 323 18 00 , 202 320 11 30 , 202 323 19 00 , 202 320 12 30 , 202 323 45 00 , 202 320 23 30 , 202 320 14 30 , 202 320 10 30 , 202 320 20 30 , 202 323 35 00
___________________________________________________________________________

i teraz dopiero mam problem bo tak do końca nie wiem czy mogę bezpiecznie zastosować ów 170450 .

W dotychczasowych tematach spotykałem opinie że w Esprit jest amorek jak w Classic / Elegance , chociaż inni przestrzegali że krótszy .

Trochę z ostrożności ale i ze względów praktycznych rozważam też ewentualną wymianę sprężyn na wyższe i potraktowanie tematu jako zmiana kompletu (amory /sprężyny ) . I to by było najbezpieczniejsze .
Tylko o ile przód jestem zmuszony juz robic to tył mógłby troszkę poczekać , ale czy to nie bedzie wyglądało jakoś pokracznie czyli za wysoki przód względem tyłu.

Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami co do doboru właściwych amorów do określonej wersji zawieszenia . Może ktoś bardziej oblatany sprawdzi numery OE dla innych wersji zawieszenia ( najlepiej przy silniku 1,8 ) .

Javoreczek - 18 Grudzień 2010, 23:05

Katalog Sachs w ten sam sprzeczny sposób opisuje ten amortyzator. Wygląda, że poprostu proponują ten sam amortyzator do wszystkich wersji. A długośc ich jest taka sama, jeśli już to ewentualnie mogą się róznić charakterystyką, ale jak widać Sachs się tym nie przejmuje :wink:
Ja bym montował i też sie nie przejmował.

Łukasz - 19 Grudzień 2010, 08:34

Cytat:
Ja bym montował i też sie nie przejmował.

Ja też, ale Bilsteina ;)

Camel- - 19 Grudzień 2010, 11:13

Sachs jest OK. Siedzi w serii w Mercedesie. U mnie już 193 tys i odpukać - chodzą jak nówki. Ciekawe jak teraz Sachs wygląda, ale w Audi tez ponad 200 tys wytrzymały :)
A to, że B4 bym założył to inna sprawa :mrgreen:

Do Espritów jest zwykły amortyzator ;) Chyba nawet w WISie o tym piszą.

Krzychs2 - 19 Grudzień 2010, 11:52

Ja zakładałem standardowe amorki do swojego Espritka. Nie doszukałem się żadnych specjalnych wersji. Świetnie się sprawują. Z tyłu mam Sachs, a z przodu Bilstein B4.
Dla mnie również, Bilstein jest lepszym wyborem ;)

driver - 19 Grudzień 2010, 17:00

I właśnie miałem to dziś powymieniać . Wyciągnąłem stary ( na dole powyżej tzw. ucha widoczne jest oznaczenie V tak jak tutaj http://www.german-spob.de...aea48c433ebd0d1


cyferka poniżej nieznana - już rdza wyżarła , na osłonie plastikowej numer 2023260198

Wysokość Sachsa i staruszka niemal identyczna , za to Sachs dał się wcisnąć na 6 cm natomiast staruszek na 9 cm . Pod plastikową osłoną dał się wyczuć odbój , jak się okazuje w Sachsie znacznie dłuższy . Stąd właśnie różnica w skoku .

Dlatego odpuściłem sobie wymianę , robię zwrot .

Natomiast moją uwagę zwróciła tuleja metalowo-gumowa ucha - mocowania do wahacza .
część metalowa dała się bez problemu wycisnąc palcami natomiast otwór w gumie był jajowaty ( wybity ) . oznaczenie owej tulei to A2103260081 ( i jeszcze coś co przepisałem E4-LA1-Z006A00 i 47-8021/47-8070 ).

Dla próby owinąłem metalową tuleję folią samoprzylepną , zwilżyłem gumę olejem i wbiłem jedno do drugiego młotkiem .
po zamontowaniu amora (staruszka) i próbnej jeździe uporczywe stukanie zniknęło , więc diagnoza mechaniora co do winy amora była właściwa , tyle że być może wystarczy się zająć samą tuleją mocowania .

Z tego wszystkiego wniosek wysnułem taki , że przy wymianie amora postawię na B4 i sprawdzę jaki ma skok .

Camel- - 19 Grudzień 2010, 17:08

driver napisał/a:
zwilżyłem gumę olejem

Trzeba było użyć mydła na przykład. Może to śmieszne, ale olej niezbyt dobrze wpływa na gumę. Niedługo znowu będzie stukać.

Co do tego odboju - dziwny test, ale pewnie wystarczyłoby przełożyć odbój ze starego amortyzatora...

kamill09 - 19 Grudzień 2010, 17:27

No własnie, czy jest mozliwość kupienia samej tulei mocowania? bo wiem, ze u mnie mają luz, jak napisal driver, "są wypracowane jajowato"
Krzychs2 - 19 Grudzień 2010, 19:26

driver napisał/a:
Z tego wszystkiego wniosek wysnułem taki , że przy wymianie amora postawię na B4 i sprawdzę jaki ma skok .

Jestem ciekaw Twojego testu ;) choć bilstein też ma jeden rodzaj amorów.
driver napisał/a:
na dole powyżej tzw. ucha widoczne jest oznaczenie V

Dokładnie tak było i u mnie.

Camel- - 19 Grudzień 2010, 20:48

U mnie w Sporcie V6 i H6 od Vordere i Hinten czyli z niemieckiego przedni i tylny :)
driver - 19 Grudzień 2010, 21:07

Camel- napisał/a:

Trzeba było użyć mydła na przykład. Może to śmieszne, ale olej niezbyt dobrze wpływa na gumę. Niedługo znowu będzie stukać.

Co do tego odboju - dziwny test, ale pewnie wystarczyłoby przełożyć odbój ze starego amortyzatora...




Tą tuleję zamierzam wymienić więc się nad tym nie zastanawiałem , ale rzeczywiście mydło było by lepsze .

Przekładanie starego odboju do nowych amorków to chyba nie o to chodzi , poza tym nowe oddaję skoro w starych siadły tylko tuleje mocowania .

kamill09 napisał/a:
No własnie, czy jest mozliwość kupienia samej tulei mocowania? bo wiem, ze u mnie mają luz, jak napisal driver, "są wypracowane jajowato"


specjalnie podałem numer tej tulejki , jutro popytam w ASO czy mają , mam jeszcze blisko siebie zakład który m.in. regeneruje amorki to ich też podpytam .
Dam znać co ustaliłem .
Ostatecznie jak będzie lipa to można wytoczyć sam środek ( wyższy rozmiar zewnętrzny ) i nabić tym razem na płyn mydlany :oops: .

eldorado - 21 Grudzień 2010, 08:29

driver coś w tym jest co napisałeś, miałem sprężyny standardowe do tego mam jeszcze ori amory sascha (V coś tam) byłem w sklepie u znajomego z zapytaniem o amorki gazowe do mojego :mb: ale do sportowego zawieszenia podałem sport/esprit (mam teraz sprężyny esprit) i wyszukał mi Delphi. Po sprawdzeniu u siebie na warsztacie owych amorów z moimi starymi, wynioski były zaskakujące Delphi miał na pewno krótszy skok własnie ok 3cm ale nie wiem czy sama długość wkładów nie była własnie też krótsza - nie pamiętam. Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt
Camel- - 21 Grudzień 2010, 08:45

eldorado napisał/a:
Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt

W jakiej cenie?

Krzychs2 - 21 Grudzień 2010, 12:44

eldorado napisał/a:
Jak by nie było po zimie zakładam Delphi 4szt

A ja Ci radzę kolego odpuść sobie te amorki. To są amortyzatory dla tych co naprawdę nie miają co kupic. Ja i moi koledzy mamy bardzo złe doświadczenia z tą marką. Lepiej dołozyć trochę kasy i załozyć Bilsteina.
PS. Mamy ich fabrykę w mieście i znam niestety politykę tej firmy. U mnie w aucie wytrzymały 15 tys km :(

driver - 21 Grudzień 2010, 13:01

Wracając do tulejki o której pisałem , to sprawdzili mi po numerze u Owczarka (salon firmowy :mb: ) i jest do ściągnięcia - 37,zł /szt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group