To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Niższe opony na tył???

krzychu.c180 - 6 Kwiecień 2011, 01:00
Temat postu: Niższe opony na tył???
Witam.Wczoraj kupiłem dwie oponki na tył 205/50 R16

Na przodzie mam 225/55 R16

Czy bez problemu moge zainstalować te niższe na tył a na przodzie mam już wczesniejsze

55???Nie bedzie problemu z jazdą na niższych oponkach z tyłu a wyższych na przodzie???

C180 W202 95 ROK

michele - 6 Kwiecień 2011, 08:44

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Wg. mnie ASR/ABS będzie Ci szwankować przy prędkościach, tylko Ci nie powiem od jakich podejrzewam, że powyżej 50kph.

Lepiej by było jakbyś miał 225/50R16 i 205/55R16 czyli na odwrót :)

mchali - 6 Kwiecień 2011, 11:49

ja w tamtym roku jeździłem : tył 205/65/15 przód 205/60/15 i nic się nie działo... może zbyt mała różnica na jakieś problemy. A na Twoim miejscu tył przerzucił bym na przód a przód na tył, dla mnie dużo lepiej by to wyglądało :)
rzuru222 - 6 Kwiecień 2011, 12:58

KrzychuC180 jest temat zbiorczy o oponach, dlaczego nie odnaleźdź i tam nie kontynuować?
maurycy - 6 Kwiecień 2011, 16:54

rzuru222 napisał/a:
dlaczego

bo już kiedyś pisałem że zakłada tematy na potęgę......... jest miły, sympatyczny ale co z tego ??

krzychu.c180 - 6 Kwiecień 2011, 19:20

Ok sorry.Postaram sie poprawić ale dzieki za konkretne odpowiedzi.
mrrocky - 6 Kwiecień 2011, 20:52

Wezsze tylne opony sprawia ze auto bedzie bardziej nerwowe :)
michele - 6 Kwiecień 2011, 21:26

mchali napisał/a:
ja w tamtym roku jeździłem : tył 205/65/15 przód 205/60/15 i nic się nie działo... może zbyt mała różnica na jakieś problemy. A na Twoim miejscu tył przerzucił bym na przód a przód na tył, dla mnie dużo lepiej by to wyglądało :)
Możliwe. Przy tych oponach to różnica jest tylko 3kph przy prędkości 100kph. Więc może się jeszcze mieśliło w toleracji. Natomiast kolegi opony już wykażą ponad 7kph różnicy, więc już jest sporo dla 100kph. Stąd takie moje obawy.
Maxo - 9 Kwiecień 2011, 16:37
Temat postu: Re: Niższe opony na tył???
krzychu.c180 napisał/a:
Witam.Wczoraj kupiłem dwie oponki na tył 205/50 R16

Na przodzie mam 225/55 R16

Czy bez problemu moge zainstalować te niższe na tył a na przodzie mam już wczesniejsze

55???Nie bedzie problemu z jazdą na niższych oponkach z tyłu a wyższych na przodzie???

C180 W202 95 ROK


Masz źle dobrane rozmiary opon, jak masz tempomat to nie będzie działać, a komputer może dostac mylne sygnały bo różnica w średnicy jest 43mm. Dlaczego na przodzie masz szersze niż na tyle :shock: zawsze stosuje sie odwrotnie, wysokości są dobre ale nie do tych szerokości, opony 205/55 16 i 225/50 16 są zamiennikami do fabrycznych jak chcesz mieć rożne na osiach.

konradkar - 13 Kwiecień 2011, 19:53

Ja u siebie mam na przodzie 205 na tyle natomiast 195

Na suchym hamowanie jest o wiele lepsze niz wczesniej gdy na przodzie byly 195

Minusy to wyraznie plynie na kaluzy , oraz utrudnione prowadzenie w koleinach :(

Pioterek - 13 Kwiecień 2011, 19:59

Ciekawi mnie co Ci da lepsze hamowanie na suchym jak na mokrym owiniesz się jak banan wokół drzewa przez takie cuda...
Ręce opadają po prostu...
Dobrze, że Ostrołęka daleko, to mi nic nie zrobisz.

konradkar - 18 Kwiecień 2011, 10:56

+jak jest mokro to sie wolniej jedzie a woda odplywa szybciej niz na kapciach np 225 ktore ma wiekszosc sportowych aut (a nimi tez sie jezdzi po mokrym nie tylko na suchym)

Podstawowa rzecz to myslenie na drodze a ze na suchym az galki z oczu wylatuja przy ostrym hamowaniu nie zamienie na stekanie abs-u przy oponach o rozmiarze 195 (zachecam do takiej wymiany)

[ Dodano: 18 Kwiecień 2011, 10:58 ]
Pioterek napisał/a:
Ciekawi mnie co Ci da lepsze hamowanie na suchym jak na mokrym owiniesz się jak banan wokół drzewa przez takie cuda...
Ręce opadają po prostu...
Dobrze, że Ostrołęka daleko, to mi nic nie zrobisz.


Fakt moze to i lepiej ze daleko bo jak nacisne na hamulec nie wjedziesz mi w dupe

Pioterek - 18 Kwiecień 2011, 12:04

konradkar napisał/a:
Podstawowa rzecz to myslenie na drodze a ze na suchym az galki z oczu wylatuja przy ostrym hamowaniu nie zamienie na stekanie abs-u przy oponach o rozmiarze 195 (zachecam do takiej wymiany)

Dodałbym jeszcze zasadę o myśleniu przed drogą w Twoim przypadku. Skoro tak dobrze się hamuje, to załóż na tył takie same i nie będzie problem z niestabilnością auta, bo kiedyś pojedziesz szybciej na mokrym i co? Pewnie powiesz, że Polak mądry po szkodzie.
Ja nie widziałem sportowego auta które ma z przodu 225 szerokości a z tyłu 195, zawsze tendencja jest odwrotna.
Na pewno nie skorzystam z Twojej rady i nikogo lepiej do tego nie namawiaj, a jak już to zmiana na 4 takie same, albo szersze z tyłu.
Wiesz kiedyś u nas był wypadek z jedną ofiarą śmiertelną: trójka kolegów pędziła sobie jakimś seatem w stronę Gołdapi i na którymś ostrym zakręcie ściągnęło oponę z felgi i poszli w drzewo. Kierowca przeżył, jednemu pasażerowi się nie udało. Biegły sądowy orzekł, że przyczyną wypadku był za duży naciąg opony na feldze (tak modny wśród tuningowców) i kierowca (autor pomysłu i wykonawca tegoż tjuna) dostał parę latek do odsiadki.
Zamiast się obrażać przyjmij dobrą radę kolego. Zimą też można na letnich jeździć, tylko wolniej, ale po co?

konradkar napisał/a:
Fakt moze to i lepiej ze daleko bo jak nacisne na hamulec nie wjedziesz mi w dupe

205 to mam fabrycznie i co?

maurycy - 18 Kwiecień 2011, 16:36

Pioterek napisał/a:
Dodałbym jeszcze............................tylko wolniej, ale po co?

potwierdzam !! bardzo dobrze piszę.........
na zdrowy rozsądek to z tyłu są szersze opony aby była większa powierzchnia hamowania ponieważ jak wiadomo z tyłu hamulce słabiej hamują, tak ??

G. - 19 Kwiecień 2011, 08:46

maurycy napisał/a:
na zdrowy rozsądek to z tyłu są szersze opony aby była większa powierzchnia hamowania

Siła tarcia nie zależy od powierzchni ;-)

W naszych :mb: szersze z tyłu będą lepiej przekazywać napęd na drogę. Szerszy laczek = lepszy kop :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group