To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Wymiana drugiego termostatu w C200 CDI. Chłodnica paliwa.

Muciek - 24 Październik 2015, 21:57

badmojo, wymieniłeś obydwa?
badmojo - 24 Październik 2015, 22:00

Muciek napisał/a:
badmojo, wymieniłeś obydwa?

Nie. Ten mały tylko, bo ten główny w zeszłym roku wymieniałem.

LewyPas - 24 Październik 2015, 22:25

Ona powinna być zimna... przynajmniej u mnie tak jest po wymianie. Rozgrzewa się po ok. 8 km przy takiej obecnej temperaturze i utrzymuje.
P.S. U mnie niestety bez zdjęcia chłodniczki nie dało rady... ;/

badmojo - 24 Październik 2015, 23:09

LewyPas, a sprawdź, czy przy ok. 65st.C masz ciepły ten plastik nad termostatem.
LewyPas - 25 Październik 2015, 16:14

Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo.
badmojo - 26 Październik 2015, 12:04

LewyPas napisał/a:
Cały czas wszystko zimne. Wężyki, ten plastik i cała chłodnica. Przy 85* tak samo.

Hmmm... No to kiedy on się powinien otworzyć...?
Ja mam obudowę tego termostatu ciepłą (nie gorącą) już przy 60szt.C

LewyPas - 26 Październik 2015, 12:22

Też nie wiem, jeszcze nie miałem sytuacji, aby on się otworzył... chłodnica cały czas zimna.
badmojo - 5 Listopad 2015, 17:46

Oddałem termostat do reklamacji, ale Muciek miał chyba rację, bo główny też zaczął puszczać. Niemniej ten mały był ciepły od samego początku, więc też musiał puszczać.
Wymienię główny, włożę nowy mały i zobaczymy...[/b]

Niedzwiad - 11 Grudzień 2015, 19:18

Tak sobie czytam i się zastanawiam, czy ten watek ma prawidłowy temat. Jest ktoś kto mógłby mi wyjaśnić, po co chłodzi się paliwo?
Wiem, że jest termostat paliwa, ale z tego co zaobserwowałem pod maską, to jest on na silniku przed filtrem jeszcze.
Tutaj wygląda mi to bardziej na słynny drugi termostat w CDI'ku w układzie chłodzenia, którego sam nie byłem w stanie znaleźć, a nawet słyszałem opinie, że go wcale nie ma. :mrgreen:

badmojo - 15 Grudzień 2015, 21:41

Niedzwiad, Tu poczytaj:
http://www.w202.pl/viewto...drugi+termostat

perzu126 - 16 Grudzień 2015, 03:15

Niedzwiad, W CR paliwo ze względu na duże ciśnienie w układzie dość mocno się rozgrzewa, stąd w Mercedesie był stosowany układ do jego chłodzenia. Albo szybszego zagrzania w przypadku niskiej temperatury.
RemkoK - 10 Styczeń 2022, 22:51

Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo. Przy bezpośrednim wtrysku chłodzenie paliwa jest konieczne.
Wracając do tematu małego termostatu, moje auto też się baaardzo długo nagrzewa (jeśli chodzi o wskaźnik). Ta mała chłodnicza robi się ciepła po 2 - 3km, ale po takim dystansie nawiew na 1 zaczyna dmuchać cieplutkim powietrzem (chociaż wskazówka stoi). Żeby nagrzał się do temperatury chociaż 50-60°Ć trzeba sporego dystansu, rzędu 20km. Cała sytuacja dotyczy zimy i do tego mam zasłoniętą chłodnicę.
Dogrzewacz pomagał, ale odpalił mi tylko kilka razy - kopcąc jak parowóz następnie wziął i umarł :? :roll: :|

perzu126 - 13 Styczeń 2022, 21:31

RemkoK napisał/a:
Sprintery, rok 2004 miały jeszcze na powrocie paliwa do baku wężownice, która dodatkowo schładzała paliwo.

powiem Ci szczerze, że kiedyś tez tak myślałem. Ale to chyba bardziej jest związane z niezapowietrzaniem układu.
Niektóre silniki CR mają na tyle dużą wydajność, że za mała ilość ciepła resztkowego jest wytwarzana.
Co nowsze modele maja juz elektryczna nagrzewnicę w desce, więc grzeje środek zanim sie silnik nagrzeje

Przemek - 26 Listopad 2022, 16:00

test


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group