To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tuleja pływająca i sposób jej wymiany

lojek - 1 Maj 2007, 20:32
Temat postu: tuleja pływająca i sposób jej wymiany
Witam dzisiaj chciałem wymienic sobie w tylnym zawieszeniu tuleje pływające i nie dałem rady bardzo mocno są zapieczune i nie mogłem ich ruszyć.
Może ktoś już je wymieniał i ma jakis dobry patent, może jakis ściagacz
Proszę o porady.

waldek500 - 7 Maj 2007, 22:33

wybij najpierw srodek a poznie reszte. wkladajac wciagaj sruba zeby nie uszkodzic oslonek.
mowimy o tzw. tulejkach wahliwych jak dobrze zrozumialem??

lojek - 11 Maj 2007, 23:05

Najpier chciałem podziękować waldek500, oraz yaro 65 dzisiaj wymieniłem tuleje pływające ( wahliwe i tu moje kolejne pytanie czy trzeba ustawiać zbiezność po takiej wymianie ?
Anonymous - 12 Maj 2007, 01:08

Witaj
lojek napisał/a:
czy trzeba ustawiać zbiezność po takiej wymianie ?

nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć :lol:
pozdr. Jarek

recku - 16 Lipiec 2009, 16:33

Witam.
Mam do wymiany tuleje pływające (wahliwe) i zastanawiam się czy kupować oryginał (w ASO 170zł za sztuke) czy moze zamiennik (koleś na ul. letniej 18a we Wrocku powiedział, ze ma bardzo dobre niemieckie zamienniki za 60zł).
Warto inwestować czy nie? pozdrawiam

Nex@pl - 16 Lipiec 2009, 20:10

Jak Cię stać, to ja bym brał oryginał, wytrzyma dużo więcej.
bubu_piotr - 17 Lipiec 2009, 05:52

recku,
Kup lemforder'a ! Cena właśnie około 60 zł.

Krzychs2 - 17 Lipiec 2009, 21:40

Gość napisał/a:
nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć
pozdr. Jarek

Dopnę się do tematu.
Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał) ;)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli :|

recku - 17 Lipiec 2009, 23:06

Krzychs2 napisał/a:
Gość napisał/a:
nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć
pozdr. Jarek

Dopnę się do tematu.
Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał) ;)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli :|

skrzypi cały czas jak stara kanapa :P
ps. tak zrobie Bubu... dzieki za pomoc...

Daniel - 18 Lipiec 2009, 10:40

Krzychs2 napisał/a:
Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał) ;)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli :|


Skoro tuleje zawieszenia masz całe, to najprawdopodobniej powodem skrzypienia (stukania) mogą być kończące się klocki hamulcowe i sprężyna klocków która straciła już swoje parametry. Zacznij od tego - sprawdź stan klocków, jeżeli są już cienkie to wymień je i kup koniecznie nową sprężynę - powinno pomóc.

Możesz jeszcze przy okazji tej roboty sprawdzić stan szczęk hamulca postojowego - jeżeli będą również zużyte, to kup cały komplet razem ze sprężynami - wtedy przy okazji wyeliminujesz irytujące piski podczas zaciągniętego hamulca postojowego, np. przy wysiadaniu.

Krzychs2 - 19 Lipiec 2009, 14:20

Daniel napisał/a:
Skoro tuleje zawieszenia masz całe, to najprawdopodobniej powodem skrzypienia (stukania) mogą być kończące się klocki hamulcowe i sprężyna klocków która straciła już swoje parametry. Zacznij od tego - sprawdź stan klocków, jeżeli są już cienkie to wymień je i kup koniecznie nową sprężynę - powinno pomóc.

Możesz jeszcze przy okazji tej roboty sprawdzić stan szczęk hamulca postojowego - jeżeli będą również zużyte, to kup cały komplet razem ze sprężynami - wtedy przy okazji wyeliminujesz irytujące piski podczas zaciągniętego hamulca postojowego, np. przy wysiadaniu.


Nie sądzę by były to klocki hamulcowe czy wogóle układ hamulcowy co by tam nie było. Skrzypienie pojawia się przy ruszniu czyli na zawiesznie działa siła wyginająca tylny wózek do tyłu i hamowaniu czyli to samo oraz na poprzecznych nierównościach gdy zawieszenie pracuje góra-dół. Ostatnio nawet zauważyłem że podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu czyli gwałtownie zmieniają się naprężenia w zawieszeniu dzieje się to samo.
Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają.

Daniel - 19 Lipiec 2009, 19:32

Krzychs2 napisał/a:
Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają.


Skoro tak uważasz - to szukaj dalej :P

papuga911 - 20 Lipiec 2009, 20:26

Witam.Kupiłem tuleje po 25zł w środku było mało smaru ściągnołem gumki pożądnie nasmarowałem jeżdżę od listopada /przejechane 28000km/ i jest ok.
Krzychs2 - 20 Lipiec 2009, 22:38

papuga911 napisał/a:
Witam.Kupiłem tuleje po 25zł w środku było mało smaru ściągnołem gumki pożądnie nasmarowałem jeżdżę od listopada /przejechane 28000km/ i jest ok.

Tuleje tanie a przebieg całkiem całkiem ;) więc się sprawdziły :) a jaka to była firma :?:

papuga911 - 24 Lipiec 2009, 23:01

Nie wiem wyrzuciłem paragon, ale chyba nic specjalnego to nie było po prostu były w sklepie, ważne żeby posmarować najlepiej smarem grafitowym do przegubów w środku i posmarowałem na zewnątrz trochę olejem żeby łatwiej było wcisnąć w gniazdo. mam już równo 30000km i żadnego skrzypienia nie słychać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group