To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - abs hamuje aż do zatrzymania

mlody21989 - 25 Styczeń 2013, 23:22

można sprobować wyciągnać bezpiecznik od ABS i w teorii powinno to go rozłączyć nie wiem jak w mercedesie ale w oplu i innych dało sie tak wyłączyć ABS
110 - 25 Styczeń 2013, 23:25

Gniewko20 poziom płynu jest OK, bezpieczniki też, choć jeszcze raz je jutro przejrzę dla pewności. Chyba skończy się wizytą u mechanika, nawet się zastanawiam czy do ASO nie pojechać bo nie chcę robić czegoś takiego u przysłowiowego pana Kazia co będzie o tej usterce wiedział tyle co i ja.

W zasadzie w Internecie nie mogłem znaleźć podobnych problemów, jedyny na jaki natrafiłem to: http://asu.pl/modules.php...ewtopic&t=10750

Gość miał identyczną sytuację jak u mnie, tylko w zupełnie innym samochodzie.

PS: Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Czytałem, że ten BAS uaktywnia się gdy pedał hamulca zostanie naciśnięty gwałtownie. Jutro spróbuję zahamować mocno, ale powoli, bez szybkiego wciskania pedału.

Pioterek - 25 Styczeń 2013, 23:44

Czyli w momencie, w którym układ wychwytuje poślizg kół i powinna załączyć się pompa ABS dając charakterystyczne terkotanie i masaż stopy przez pedał hamulca u Ciebie co się konkretnie dzieje? Czujesz na pedale, że układ działa czyli pedał odpracowuje, czy nie? Koła blokują i auto jedzie na zblokowanych kołach do zatrzymania, czy jak?
Daj sobie spokój z BAS, nie masz czegoś takiego w swoim aucie.

Młody - 25 Styczeń 2013, 23:48

Moim skromnym zdaniem jest uszkodzony albo czujniek w serwie jeśli posiadasz albo pompa ABS innego wyjscia nie ma raczej
110 - 26 Styczeń 2013, 11:55

Pioterek dzisiaj dokładnie sprawdzę jak to działa, jak tylko załatwię parę spraw to napiszę jak to wygląda. Wydaję mi się, że ABS działa bo na granicy poślizgu kół zaczyna się słyszeć takie "szuranie" charakterystyczne dla ABS-u i samochód jest sterowny podczas takiego hamowania, mogę ominąć przeszkodę. Jeśli chodzi o pedał hamulca to ciężko coś na nim wyczuć, bo jak tylko zacznie się taka sytuacja to pedał idzie sam w dół i odrywa mi się od stopy. Jednak dzisiaj dokładnie to sprawdzę, poproszę kogoś żeby stanął obok i popatrzył czy koła się blokują czy hamują i odpuszczają.

Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa - na wiosnę blacharz robił mi nadkole i zderzak i odłączył pompę ABS-u. Zapytałem go po co to zrobił, on powiedział, że tak mu wygodniej i zapewniał mnie, że wszystko dobrze podłączy. Czy jest możliwość, że pompa ABS-u została źle podłączona i przez to dzieją się takie rzeczy?

Pioterek - 26 Styczeń 2013, 13:11

110 napisał/a:
Czy jest możliwość, że pompa ABS-u została źle podłączona i przez to dzieją się takie rzeczy?

Z tego zo wyżej napisałeś o sterowności, to myślę, że to może być dobry trop. Mógł coś odwrotnie założyć i stąd takie siupy.

110 - 26 Styczeń 2013, 14:16

Straciłem dzisiaj już cierpliwość do tego, na dodatek nieomal wylądowałbym w barierkach przez ten hamulec. W poniedziałek jadę do porządnego mechanika, szkoda mi nerwów. Jak już będę wiedział co i jak to napiszę tutaj co staniwiło problem.
TraczU - 26 Styczeń 2013, 20:13

110 napisał/a:
Jak już będę wiedział co i jak to napiszę tutaj co staniwiło problem.
i być może pojedziesz do lakiernika powiedzieć co namieszał :)

Panowie, a gdyby zamienił przewody cisnieniowe na pompie ABS ? są one opisane więc na pewno ma znaczenie który gdzie idzie, przecież rozkład siły hamowani nie jest po 25% na każde koło tylko przednia i tylna oś inaczej.
Odpowiada za to pompa ABS ?

110 - 26 Styczeń 2013, 20:57

Cytat:
Panowie, a gdyby zamienił przewody cisnieniowe na pompie ABS ? są one opisane więc na pewno ma znaczenie który gdzie idzie, przecież rozkład siły hamowani nie jest po 25% na każde koło tylko przednia i tylna oś inaczej.
Odpowiada za to pompa ABS ?


Wydaje mi się, że chyba ciężko byłoby źle podłączyć te przewody bo są one metalowe i idą "na sztywno", po prostu trudno zamienić je kolejnością nie zauważając tego, choć może jest to możliwe. Co do lakiernika to nic mu na razie nie zarzucam, zobaczymy co stwierdzi mechanik :)

Zastanawia mnie tylko czemu jeśli pompa ABS bądź któryś element układu hamulcowego jest zepsuty to nie zwraca błędu w postaci świecącej kontrolki? Może podłączenie pod komputer wykaże jakiś kod, z tym już mechanik będzie się bawił.

Aha, jeszcze jedno pytanie - czy podczas działania układu ABS powinna świecić się jego kontrolka? Bo wiem, że w niektórych samochodach tak jest, miga kontrolka ABS albo jakiś wykrzyknik czy trójkąt.

TraczU - 27 Styczeń 2013, 15:46

110, nic nie powinno swiecić/migać.
Adaśko - 27 Styczeń 2013, 16:02

110 napisał/a:
miga kontrolka ABS albo jakiś wykrzyknik czy trójkąt.
jeżeli złapie poślizg to miga trójkąt z wykrzyknikiem.
TraczU - 27 Styczeń 2013, 16:18

Adaśko, dodaj, że tylko po FL i nie jest to związane z blokowaniem kól przy hamowaniu (abs)
Camel- - 27 Styczeń 2013, 17:24

Ładny temat...
Jeśli jest BAS to powinien być na obudowie membrany wspomagania, od spodu taki czarny wichajster, to właśnie silnik (lub elektromagnes) od BASu.

Na podstawie opisu jaki tutaj podano, ja stawiam na uszkodzonę pompę ABS a dokłądniej których z zaworów zwrotnych.
Jeśli pedał wpada w podłogę, to znaczy, że spada ciśnienie między pompą ABS a pompą wspomagania hamulców. Pompa ABS w momencie wykrycia poślizgu powinna przepompować nadmiar płynu hamulcowego z "układu" tłoczek-pompa do "ukłądu" pompa ABS-pompa wspomagania - stąd podskakujący pedał.

Oczywiście gdyby był BAS to oznaczało by błąd w sterowaniu silnikiem/elektromagnesem BASu, bo ten ma zazadanie przyciągnąć tłok w pompie hamulcowej do położenia maksymalnego.

Padł albo sterownik ABS albo mechanicznie któryś zaworów (elektrozaworów) w pompie, np. pęknięta sprężyna.

110 - 27 Styczeń 2013, 21:43

Nie wiem jak powinny być podłączone te przewody do pompy, ale patrząc na to w moim samochodzie to coś wydaje się być nie tak. Te końcówki są odpowiednio wyprofilowane żeby pasowały na swoje miejsca, natomiast u mnie dwie wyglądają tak jakby były zamienione miejscami. Patrzyłem na zdjęciach w Internecie, ale znalazłem kilka wersji podłączenia, ciężko się dopatrzyć jak powinno być u mnie. Byłoby świetnie gdyby sprawa polegała tylko na zamianie przewodów. Zobaczymy co powie mechanik.

Cytat:
110, nic nie powinno swiecić/migać.


Dzięki za odpowiedź, u mnie właśnie nic nie świeci, ale jeździłem S-klasą i tam zapala się taki trójkąt jak samochód złapie poślizg.

lufa - 31 Styczeń 2013, 10:23

Witam kolegów. Ze strony technicznej w MB W202 nie wiem jak odczytuję sygnał czujnik ale przypadłość podobną miałem w chwili gdy uszkodzeniu uległ pierścień odczytu prędkości koła Normalnie trzymał się piasty ale ABS świrował nawet na postoju po wciśnięciu pedału hamulca ABS potrafił się włączyć, komputer nie wykrywał żadnego błędu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group