Elektryka - Szukam moduł zapłonu
w202esprit95 - 10 Lipiec 2013, 08:50
wiązka silnika sprawdzona jest ok - kilka miesięcy temu zakładany był gaz BRC, także przegląd miała dwa razy w ciągu pół roku.
Zamówiłem sterownik modułu zapłonu - z możliwością zwrotu - udało mi się trafić dokładnie taki sam jak mam do tej pory.
Dzisiaj powinien być u mnie, jak podmienie to dam znać czy pomogło.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc - również tą na prv.
[ Dodano: 10 Lipiec 2013, 17:19 ]
Witam to ponownie ja.
Moduł dotarł do mnie przed godziną. Założony. Auto pracuje poprawnie ufff w końcu.
Jutro do pracy koniec "urlopu".
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
staszek86 - 9 Sierpień 2013, 16:19
Witam,
Jak w temacie poszukuje modułu zapłonu do MB W202 C180 rok 1995 (mały lift)
kluczyk scyzoryk, otwieranie tylko z pilota - czerwona i zielona dioda w lusterku i klamce
Obecnie zamontowany jest Siemens Nr 018 545 42 32 , a pozostałe nr to SW38.95 PM0011 5WK9 125
oraz informacjo o możliwych przyczynach jego uszkodzenia.
Pytam ponieważ elektromechanik który stwierdził uszkodzenie modułu w moim MB na pytanie o przyczynę uszkodzenia (stopienia) wspomniał, że najprawdopodobniej jest być to wina źle podłączonej instalacji gazowej i nie daje gwarancji, że po wymianie modułu nie uszkodzi się ponownie. Tłumaczył, że obecnie instalacja lpg jest podłączona zbiorczo pod 1 cewkę zamiast pod 4 i impuls który z modułu jest wzięty do instalacji mógł doprowadzić do stopienia modułu (nie znam się zbytnio i tyle zapamiętałem ale czy czegoś nie przekręciłem to nie wiem).
Wspomnę również, że instalacja jest z maja tego roku więc prawie nowa a sytuacja uszkodzenia modułu miała miejsce podczas pierwszej dłuższej podróży wakacyjnej jaką odbyłem niedawno zakupionym MB
Proszę o pomoc w powyższym temacie
Javoreczek - 9 Sierpień 2013, 16:39
Co rozumiesz pod pojęciem stopienia modułu ? Czy to znaczy, że obudowa fizycznie odkształciła się pod wpływem panującego wewnątrz ciepła
Te moduły tak mają, że się czasem psują same z siebie (ze starości znaczy), ale nie spotkałem się z sytuacją, żeby efekt usterki był widoczny pod postacią jakiegokolwiek stopienia.
Jeśli u Ciebie do tego doszło, to faktycznie przyczyną może być niewłaściwie założona instalacja LPG, ale w takiej sytuacji to Ty se kup jakąś większą gasnicę do samochodu, zanim podejmiesz ponowne próby uruchamiania go.
staszek86 - 10 Sierpień 2013, 12:51
Aż tak to nie jest, że obudowa się stopiła czy odkształciła
Chodziło o to że w środku jest zalany i pod wpływem temperatury się stopiły niektóre elementy w środku modułu Sam tego fizycznie nie widziałem i powtarzam co od elektryka usłyszałem
Ale dzięki za odp.
wiskontii - 10 Sierpień 2013, 14:33
staszek86, Czytam i nie dowierzam gdzie ty zakładałeś ta instalacje twój elektryk ma racje a instalacja gazowa ma bezpiecznik który wrazie fał ma się spalić a nie rozwalić moduł chyba że włożyli zbyt duży a powinien być 10amper
staszek86 - 10 Sierpień 2013, 18:10
wiskontii: Ten sam gazownik zakładał instalację do auta które miałem poprzednio i zrobiłem nim na gazie 220 tys. bez większych problemów, mojemu ojcu również zakładał i jeździ do dzisiaj. Z tym że obie te instalacje to BRC, a do MB polecił STAGa i taki założył chociaż pewnie to żadnego wpływu nie miało na uszkodzenie modułu.
Jak tylko uruchomię Gwiazdę to pojadę do innych gazowników spytać o opinie, żeby mieć pewność.
wiskontii - 10 Sierpień 2013, 18:15
staszek86, Miałem Brc nie byłem zadowolony jak kupiłem następnego to właśnie wkładałem Staga niebo a ziemia
Zresztą instalacja gazowa niema nic wspólnego z benzyną to całkiem inne nie zalężne podłączenie
Próbuje znale z dla ciebie cały zestaw czekam teraz na wieści czy ma obecnie do twojego modelu
jeery79 - 22 Wrzesień 2013, 20:53
Witam, wiem że to nie jest forum posiadaczy modelu Vito, ale może ktoś mi tu pomoże, mianowicie mam problem z moim Vitem padł moduł zapłonu nr. 0205456432 i mam problem ze znalezieniem o tym numerze. Serwis podał mi numer, który powinien pasować 0275454832 ale ten też jest ciężko znaleźć. Odwiedziłem kilku mechaników i rozkładają ręce, jeden doradził mi że może pasować od C klasy lub w124 ale 100% pewności nie ma. Może ktoś rozkminia te moduły i mi doradzi, Vito jest z 96r. 2.0E bez immo.
Camel- - 22 Wrzesień 2013, 21:23
Podaj numer VIN.
jeery79 - 22 Wrzesień 2013, 21:59
VSA63801413015166
m00n - 15 Październik 2013, 11:53
Panowie czy ten cały felerny PMS, możę mieć wpływ na lekkie podrygiwanie wskazóki na biegu jałowym i spadek mocy ? Moduł mam Siemensa nie wiem jaki numer potem moge sprawdzic. auto z roku 94 przedliftowe, bez immo kluczyk zwykly bez zadnej elektroniki. Do tego autoz aczelo coraz gorzej odpalac (ale nie zawsze, czasem zaplai od strzała a czasem trzeba dlugo krecic) i przygasac przy odpaleniu tzn tak jaksby sie zadlawi na chwile obroty spadna ponizej 500 ale po chwili ustabilizuje i mozna jechac. Nie jezdze teraz za duzo celina bo ogarniam w140 ale musze w koncu to zrobic. Dodam ze bylem na SD, zero bledow, carsoft tez nic nie pokazuje dioda led tez nic wykazala. Z rzeczy wymienionych: Swiece, kable wys. nap, wiazka silnika, wiazka przepustnicy, reg. csinienia paliwa, sonda lambda. Zastaanwiam sie jeszce nad cewkami i pompa paliwa, ale cos mi ten PMS smierdzi aa i auto pracuje na wszystkie cylindry.
jeery79 - 3 Grudzień 2013, 22:54
Proszę o pomoc znawców tematu na tym forum, udało mi się kupić się moduł o nr 0155452632 sprzedawca twierdził że pochodzi z modelu 124. Po założeniu samochód nadal nie odpala jest iskra, pompka podaje paliwo, natomiast mechanik stwierdził, że nie ma sygnału na wtryski. Czy ten moduł może mieć imo i dla tego nie działają wtryski, czy jednak moduł jest walnięty?
wiskontii - 4 Grudzień 2013, 15:04
jeery79, Tak kolego on jest zablokowany poprzez imo podaj konkretnie jaki miałeś przedtem numer swojego modułu
A tak nie wiem jaki masz model podaj win w stopce lub napisz cos wiecej w dziale giełda jest moduł
Javoreczek - 4 Grudzień 2013, 17:47
wiskontii, wyżej masz już wszystko podane.
Wg mojej wiedzy ten moduł immo nie ma, także powinien być plug-and-play. Wartoby go na tym etapie do kompa podłaczyć i zobaczyc co go boli. Te moduły maja taką cechę, że przy jakichkolwiek problemach z elementami układu zapłonowego (wiązka, cewki, kable, swiece) odcinają wtryski celem ochrony katalizatora, a że jest to system półsekwencyjny to odcina od razu dwa cylindry lub cztery jak sie nie ma farta. Wtedy podejrzenie pada oczywiscie na moduł, a nowy w tym miejscu robi dokładnie to samo
wiskontii - 4 Grudzień 2013, 18:11
Javoreczek, Zgodzę się z tobą ale ten co on kupił może być trafiony lub nieodpowiedni do jego silnika ja mam http://www.gg.pl/dysk/R2d...ZvA/PMS%201.jpg taki z najwyżej półki i obsługuje 1,8-2,0
|
|
|