To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei

Sakul - 25 Sierpień 2014, 12:57

ta abdul :P mechaniki tzn w wiekszosci partacze rozne rzeczy wymyslaja ze skroic klienta jest to żalosne ale prawdziwe
portiporta - 25 Sierpień 2014, 13:05

sprężyny są marki POWERSPRINX a ich numer to 88.319.549. http://powersprinx.de/dow...prinx_E_Web.pdf tutaj jest katalog w którym można wyszukać te sprężynki. obczaiłem dzisiaj sobie pod autkiem i z wstępnych ustaleń sprężyna siedzi dobrze w gnieździe :)
Abdul - 25 Sierpień 2014, 13:18

portiporta, to patrząc po numerze masz założone sprężyny od wersji po lifcie do przed lifta... : )
Jeżeli nie zmieniałeś gum pod sprężynami to właśnie może być przyczyna stuków - niech przypomni ktoś lepiej obeznany, bo gdzieś widziałem wpis, czy wystarczy zamienić gumy?

ralf - 25 Sierpień 2014, 13:42

Jeśli tak jest to w pokładce przystosowanej do sprężyn zakończonych "płasko" siedzi sprężyna "okrągła". Lipa lepiej to sprawdź w pierwszej kolejności. I tak, wystarczy zmienić podkładki na poliftowe :wink:
Abdul - 25 Sierpień 2014, 14:22

Właśnie - dzięki ralf za potwierdzenie :)
portiporta - 25 Sierpień 2014, 17:16

Problem w tym ze wogole nie mam tych podkladek pod sprezynami.. Pod starymi sprezynkami tez ich nie mialem.
perzu126 - 25 Sierpień 2014, 17:33

Zaraz zaraz. Na dolnym wachaczu nie ma gumy pod sprężyna. Jest tylko do góry- w uchu. Mam nadzieje, że mechanik ich nie powyciągał :shock: :shock: :shock:
portiporta - 25 Sierpień 2014, 17:58

No tak tez myslalem. U gory sa obie podkladki, czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? :D
ralf - 25 Sierpień 2014, 18:20

perzu126 napisał/a:
Na dolnym wachaczu nie ma gumy pod sprężyna. Jest tylko do góry- w uchu.

Myślę, ze to tylko literówka u kol. Abdul, przecież to jest zbyt oczywiste :wink:

portiporta - 25 Sierpień 2014, 18:32

wracając do tematu to takie mają być te podkładki: http://allegro.pl/podklad...4479671281.html ?
perzu126 - 25 Sierpień 2014, 18:36

portiporta napisał/a:
czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? :D

A tego to nie wiemy... Oby to, ale trzeba dokładnie cały przedni zawias sprawdzić, bo jest kilka punktów, które moga wydawać upierdliwe dzwieki. Np: sworznie na górnym i dolnym wachaczu, koncówki drążka kierowniczego, wspornik drązka kierowniczego. Gumy na wachaczach musiałyby być porządnie wywalone, żeby mocno waliły

[ Dodano: 25 Sierpień 2014, 18:38 ]
Aha ja długo walczyłem ze stukaniem u siebie. Najpierw wywalona była guma na dolnym uchu amortyzatora a pózniej górna guma zaczęła stukać. Dodam równiez że żaden diagnosta nie znalazł przyczyny, sam szukałem i patrzyłem na rózne sposoby

kamil_0793 - 25 Sierpień 2014, 20:12

Ja też byłem trochę zdziwiony, jak pojechałem na przegląd do salonu Mercedesa z prośbą przejrzenia zawieszenia. O dziwo po 15 minutach szarpania gość powiedział, że mam totalnie wywalone oba sworznie wahacza... Co ciekawe, wcześniej byłem na jednej stacji diagnostycznej i powiedzieli, że zawieszka jak dzwon, a 2 tygodnie przed wizytą na stacji Mercedesa byłem na przeglądzie i również powiedzieli, że wszystko idealnie. Jeśli chodzi o cenę, to zapłaciłem w Mercedesie 35 zł brutto za usługę :mrgreen: No i dostałem na papierze wykresy tłumienia amortyzatorów i zestawienie uszkodzonych elementów :)
portiporta - 25 Sierpień 2014, 21:54

no to panowie u mnie sprawa wygląda tak: wymienione miałem obie tuleje na kazdym z wahaczy i te nieszczęsne sprężyny tak jak napisałem wcześniej.a co do końcówek drążka to też były wymieniane jakieś 1,5 roku temu bo przęglądu nie chcieli podbić :D sworznie wg. mechanika są w dobrym stanie i nie trzeba ich wymieniać. dzisiaj jak wracałem z miasta to ostro zaczęło tłuc i umówiłem sie już na ściągnięcie tych sprężyn i montaż nowych podkładek. także licze na poprawe sytuacji bo jest gorzej niż na starych sprężynach i wyjechanych tulejach..
perzu126 - 25 Sierpień 2014, 22:26

portiporta, tuleje gumowe nie mają nic do rzeczy. Aczkolwiek jak mechanik zle założył to może je wyrwac całkiem. Mówie o sytuacji w której śruby na wachaczu były dokręcone przed opuszczeniem auta. Ale wejście na kanał i wszystko jasne
portiporta - 25 Sierpień 2014, 22:57

no nie wiem.. pojade do niego z nowymi gumami i oby wszystko już było w porządku :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group