To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Przekręcenie Kierownicy w Lewą Stronę Jadąc Na Wprost

asziatko - 23 Grudzień 2014, 21:12
Temat postu: Przekręcenie Kierownicy w Lewą Stronę Jadąc Na Wprost
Witam,

Parę dni temu zauważyłem że jadać prosto mam przekręconą kierownicę w lewą stronę, nie jest prosta kierownica tylko tak jak by lekko przekręcona w lewą stronę. Ustawiając ją prosto samochód zaczynał zjeżdżać w prawą stronę.

Dzisiaj byłem na geometria/zbieżności kół, została zrobiona na takim urządzeniu jak zostało zacytowane poniżej

Cytat:
W naszym warsztacie wykonujemy ustawienia geometrii kół oraz kontrolę zbieżności w samochodach: osobowych i tzw. miniwanach, a także dostawczych, posiadających obręcze kół w zakresie średnic od 12″ do 20″ przy użyciu profesjonalnego laserowego urządzenia GTO Laser. Jest to urządzenie laserowo-mechaniczne, za pomocą, którego kąty poziome (zbieżności kół, przesunięcie kół osi przedniej i odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii) mierzone są na drodze optycznej z wykorzystaniem nisko energetycznych laserów półprzewodnikowych, a kąty pionowe (kąty pochylenia kół oraz kąty wyprzedzenia i pochylenia osi sworzni zwrotnic) w sposób mechaniczny.

GTO Laser w swojej najbogatszej – czteroczujnikowej wersji pozwala wykonać pełną geometrię kół również w samochodach powypadkowych. Dzięki prostocie budowy przyrządy GTO nie wymagają praktycznie serwisu producenta. Użytkownik wykorzystując belkę kontrolną i specjalny przyrząd do sprawdzania luster, ma możliwość sprawdzenia dokładności wskazań.


Kierownica została ustawiona na wprost i zabezpieczona przed przemieszczeniem. Nie przekręciła się podczas wykonywania geometrii.

Ale co się okazało, że mimo wykonania zbieżności/geometrii kół kierownica dalej jest na lewą stroną przekręcona chcąc mieć ją prosto samochód lekko ściąga na prawą stronę.

Podjechałem raz jeszcze (po 20 km przejechanych od wykonania geometrii) raz jeszcze została sprawdzona geometria, mechanik zaglądnął do literatury gdzie były dane odnośnie C18 W202, 1994 rok i było coś mowa o 0.25 stopniach/kątach czy coś takiego. I tak zostało ustawione, wręcz idealnie. Bez żadnych problemów z odkręceniem śrub i problemów pt. uciekanie kątów/stopni itp.

Dalej jest nie co przekręcona kierownica w lewą stronę chcąc prowadzić samochód prosto.

Mechanik sprawdził wszystko że nie ma luzów, nie ma wybitych drążków. Geometria ustawia się bez problem od razu.

Co to może być jeszcze za przyczyna że mimo ustawienia geometrii jak pisze w literaturze kierownica opada w lewą stronę chcą jechać samochodem na wprost?.

wiskontii - 23 Grudzień 2014, 22:55

asziatko, Morze kiedyś była zdejmowana kiera w jakimś celu :?: Wystarczy teraz przestawić kiere o ząbek dwa
asziatko - 23 Grudzień 2014, 23:31

Być może była zdejmowana tego nikt nie wiem ale jak była zdejmowana to przez poprzedniego właściciela bo przeze mnie ani razu.

Z kolei jeden z mechaników mi powiedział że jak przestawi się kierownicę o ząbek to będę miał przekręconą w drugą stronę o 1 cm znów. Prawda to jest?.

wiskontii - 23 Grudzień 2014, 23:33

Głupoty gada skoro masz wszystko sprawdzone :!:
asziatko - 23 Grudzień 2014, 23:46

Wszystko sprawdzone było przed geometrią. Takie stwierdzenie rzucił inny mechanik jak ten co robił zbieżność co też myślałem o przestawieniu kierownicy ale powiedział jak powiedział.

A faktycznie ile jest przesunięcia w cm o jeden czy dwa ząbki?.

Wiem że trzeba odpiąć akumulator minusową klemę, odkręcić poduszkę, odpiąć i odkręcić kierownicę a jak się ją odkręci trzeba wykonywać jakieś ruchy agresywne typu uderzenia w nią żeby zeszła?.

wiskontii - 23 Grudzień 2014, 23:50

asziatko, Najlepiej zapodaj fotkie morze wystarczy o ząb
Tak jak napisałeś aku odpinasz klucz imbus prosty nato nasadka i ostro nie bój się blokady nie zerwiesz

asziatko - 24 Grudzień 2014, 00:09

Fotek nie mam.

A blokada gdzie jest?. Po zdjęciu poduszki i odkręceniu śruby?.

wiskontii - 24 Grudzień 2014, 09:16

asziatko, Blokada kiery to jest stacyjka jak wyjmiesz kluczyk to język stacji sie blokujie
asziatko - 24 Grudzień 2014, 12:10

Czyli przy ściąganiu kiery kluczyk ma być w stacyjce?.

Ile tak czasu zajmuje przełożenie kiery o ząbek?.

Jakie klucze/rozmiar mam mieć i co ważne czy dam sobie radę?.

Przyznam że irytuje mnie taka jazda co kiera jest na lewą stronę.

Boję się że nie dam sobie rady rozbiorę ją i coś źle będzie.

wiskontii - 24 Grudzień 2014, 12:15

asziatko, Kluczyk wyciagasz ze stacji aby była blokada
odkrecasz poduche Torks chyba 6 długi
Do odkrecenia głównej sruby kiery imbus 10 prosty nie fajkowy na to zakładasz klucz nasadkie 10 i grzechotka mocnym energicznym ruchem szarpiesz

asziatko - 24 Grudzień 2014, 12:22

Będę próbował. Chodź nie mówię mam obawy żeby coś zrobić nie tak.

Po odkręceniu śruby od kiery kierownica od razu schodzi czy trzeba użyć siły żeby ją zdjąć?.

wiskontii - 24 Grudzień 2014, 12:36

asziatko, Odrazu schodzi
asziatko - 24 Grudzień 2014, 13:16

Przyznam że mam obawy przed pierwszym razem jak ściągam kierownicę.

Boję się żeby coś źle nie zrobić albo coś.

A kabelek, łącze od poduszki łatwo wyciągnąć?.

wiskontii - 24 Grudzień 2014, 13:24

Odkręcasz 2śrubki i wypinasz z kostki to wsio bez obaw usi byc pierwszy raz :mrgreen:
asziatko - 24 Grudzień 2014, 14:16

To będę próbował.

Czyli tak:

1. Odpinam minusową klemę.
2. Odkręcam dwie śrubki TORX 6.
3. Odpinam poduszkę.
4. Odkręcam śrubę 10.
5. Ściągam kierownice.
6. Przestawić ją o ząbek czy dwa w prawą stronę?.
7. Skręcam wszystko.
8. Podpinam klemę.

Poducha gdzie nie wystrzeli czasami?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group