Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia
Skipper - 3 Maj 2015, 11:59 Temat postu: Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia Witam, wczoraj korzystając z długiego majowego wekeendu postanowiłem sprawdzić stan układu hamulcowego. Po ściągnięciu kół nie było tragedii ale...jednak postanowiłem dokonać gruntownej regeneracji hamulców. Jarzma i zaciski zostały zdjęte i wyczyszczone w poniedziałek zostaną pomalowane. Wymienione zostaną klocki tył, przód komplet przewodów hamulcowych i zamontowane nowe zestawy montażowe klocków. Idąc za ciosem do wymiany pójdą wszystkie tłoczki gumy i uszczelniacze docelowo wszystko ma być świeże jak z fabryki. Jedynymi problemami które napotkałem to ukręciłem jedną ze śrub jarzma z przodu. Reszta została w jarzmie i tu pytanie można to rozwiercić czy raczej kupić nowe jarzmo? Reparaturki na dwie strony już kupiłem . Drugim problemem jaki napotkałem to niemożność ściągnięcia tarcz z tyłu. Chciałem wymienić zaciski od ręcznego i sprawdzić stan tego układu ewentualnie dokonać remontu:) Odkręciłem śruby podtrzymujące bęben obstukałem go lekko ale dalej nie chce zejść. Jest na to jakiś patent? Z miłą chęcią poczytam porady.
Piotrek1401 - 3 Maj 2015, 12:12
Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma. Oczywiście trzeba też zrzucić hamulec postojowy.
Co do urwanej śruby, spróbuj ją nawiercić i potraktować wykrętakiem. Dla ułatwienia można podgrzać jarzmo przy próbie wykręcenia.
Skipper - 3 Maj 2015, 12:20
Odkręciłem obie śruby imbusowe po obu stronach:) postojowy też jest zrzucony. Nawiercę je jutro .
Piotrek1401 - 3 Maj 2015, 12:29
W takim wypadku tarcza musi zejść, nic jej już nie trzyma oprócz ewentualnego nalotu rdzy miedzy nią a piastą. Po ostukaniu młotkiem musi puścić.
Skipper - 3 Maj 2015, 12:34
Obstukam jeszcze raz . Moze mi ktos doradzic jakie gumy kupic do zawieszenia? Przod i tyl, stare nadaja sie tylko do wymiany.
lech149 - 3 Maj 2015, 12:55
:Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma :
Po mojemu nie zejdzie .
Skipper - 3 Maj 2015, 13:00
Dlatego pytam czy jest na to jakis patent? Wiadomo ze nikt nie chce uszkodzic tarczy a nie chce tego tak zostawiac skoro wkladam w to tyle pracy.
Piotrek1401 - 3 Maj 2015, 13:06
Gumy do zawieszenia najlepiej Lemforder.
[ Dodano: 3 Maj 2015, 13:09 ]
lech149 napisał/a: | :Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma :
Po mojemu nie zejdzie . |
Nie zdarzyło mi się aby nie chciała zejść z piasty po ostukaniu jej młotkiem do okoła na wysokości piasty co zrobiłem przy pierwszym ściąganiu tarczy po zakupie auta. Późniejsze naprawy związane ze ściąganiem tarczy ograniczały się tylko do stuknięcia w nią ręką i spadała.
Można ewentualnie odrdzewiaczem jeszcze potraktować miejsce połączenia tarczy z pierścieniem centrującym.
Skipper - 3 Maj 2015, 13:10
Wczoraj popsikalem oba polaczenia moze jutro zejdzie, dam znac . To ze lemforder to wiem ale jakie kupic? Tzn czy sa jakies zestawy?
Piotrek1401 - 3 Maj 2015, 13:21
Jeśli chodzi o tylne wahacze można kupić cały zestaw na obydwie strony. Tuleje belki również można kupić w zestawie lub osobno (2 przednie, 2 tylne). Tuleje do przednich wahaczy też można w zestawie dostać (przednia oraz tylna). Gumy stabilizatorów są też sprzedawane w zestawie po 4.
Skipper - 3 Maj 2015, 13:23
Piotrek dasz namiar na takie zestawy?
Piotrek1401 - 3 Maj 2015, 13:30
http://allegro.pl/wahacz-...5269778279.html
http://allegro.pl/lemford...4988667222.html
http://allegro.pl/lemford...5278936535.html
http://allegro.pl/lemford...5260010016.html
lech149 - 3 Maj 2015, 13:31
Przepraszam , pewnie że zejdzie . Pomyliłem tarcze hamulcowe z tarczami kotwicznymi . Nie doczytałem .
Skipper - 3 Maj 2015, 14:06
Panowie robie na biezaco zdjecia z poczynan wiec wstawie je niedlugo:) Bedzie przesada jezeli przy okazji wymiany gum zawieszenia oczyszcze i pomaluje hamerite wachacze?
Abdul - 3 Maj 2015, 16:29
Skipper, a jak tam przewody hamulcowe się mają?
Nie będzie przesady, pewno że możesz pomalować
|
|
|