To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia

Skipper - 4 Maj 2015, 20:22

Szczęki idą i tak do wymiany, bardziej mi chodziło o mechanizm, znajdę zestaw naprawczy takowego? Znalazłem cos takiego Sprężyny do szczęk ale jeszcze mechanizm napinający

[ Dodano: 5 Maj 2015, 21:46 ]
Kupie reparaturke calego mechanizmu zaciskow?

Piotrek1401 - 10 Maj 2015, 20:37

Do zacisków hamulcowych istnieją reperaturki - zestaw uszczelek. Do szczęk hamulca postojowego (które masz pewnie na myśli pod słowem "zacisk") również możesz kupić reperaturkę składającą się ze wszystkich sprężynek trzymających szczęki.
Szczęki tak jak perzu126 stwierdził nie są dużym wydatkiem.
Przy okazji przeczyść i przesmaruj rozpieracz szczęk oraz regulator.

[ Dodano: 10 Maj 2015, 20:42 ]
Możesz również kupić zamiast czyścić - http://mercedes.sklep.pl/...06-osobowe.html
Jednak wystarczyłoby abyś wrzucił go do odrdzewiacza a za kilka godzin będzie jak nowy. Odrdzewiacz np. w Castoramie kosztuje około 10zł/L jeśli mnie pamięć nie myli.

Skipper - 16 Maj 2015, 10:20

Super dzięki za takie zainteresowanie tematem, narazie powoli pozbywam się rudej z drzwi:) Nastepnie będę skladal hamulce i calą reszte.
KK78 - 16 Maj 2015, 14:14

Witam podepnę się pod temat. Tez jestem na etapie wymiany układu hamulcowego, jako ze ciężko znaleźć dobre używane zaciski na tyl do mojego modelu zastanawiam się czy podejdą z 2,2 CDI sedan. Moje maja oznaczenie 36/278 natomiast o ile się orientuje te z sedana 2,2 maja 36/275. Jeśli się myle to mnie poprawcie. Ogolnie chodzi o to czy wielkościowo podejdą z sedana 2,2 CDI 99' do mojego model T 1,8 po pelnym lifcie.
perzu126 - 16 Maj 2015, 23:36

KK78, Wszystkie podejdą jak dopasujesz tarczę :wink:
KK78 - 17 Maj 2015, 00:06

perzu126 czyli mam rozumieć ze jeśli wzialbym tez tarcze (które i tak musze wymienić) z tego dawcy to spokojnie zaloze komplet zaciski i tarcze bez komplikacji?(otwory w tarczach i zaciskach będą pasowaly?)


Ok wiec dziś odpowiedziałem sobie sam na pytanie czy zaciski i tarcze podejdą. Już wiem ze nie podejdą, zakupiłem zaciski i tarcze z 2.2 cdi sedan i niestety do kombi 1.8 nie podejdą. trzeba by jeszcze zmienić tarcze kotwiczna gdyż mniejszy zacisk jest osadzony bliżej piasty i haczy o tarcze kotwiczna, dodatkowo podejrzewam ze zwrotnica lub piasta jest inna bo tarcza nie siedzi wyposrodkowana w zacisku lecz przesunieta jest na zewnątrz na tyle ze delikatnie ociera o zacisk. tak wiec gdyby ktoś chciał się rzucac na taka przekladke odradzam. Taniej zakupić nowy zacisk niż pozostale te podzespoly uzywane

Krzychs2 - 24 Maj 2015, 20:17

KK78, Ja wymieniłem jedynie tarcze i zaciski na tyle od c200 kompresor, a na przodzie od c230 kompresor i wszystko podeszło bez probemów. Części używane w dobrym stanie. Też mam c180 po lifcie. Wg mnie mod jak najbardziej wskazany porównując moc hamowania do starego zestawu.
Skipper - 20 Czerwiec 2015, 20:28

Witam, piszę po dłuższym czasie:) Udało mi się złożyć hamulce w moim mercedesie:) . Wszystko poszło gładko aż do momentu odpowietrzania hamulców. Według rad znalezionych na forum nalałem płynu aż po korek i zaczałem odpowietrzanie. Niestety po parokrotnym pompowaniu pedału hamulca robi się on twardy lecz po puszczeniu robi się miekki. Odpowietrzałem cały układ 5 razy...zeszło ponad litr płynu z butlki i nic:( Dalej to samo pedał miekki nie wiem co sie dzieje i czemu nie mogę odpowietrzyć. Chyba że to wina czegoś innego?
asasyn18 - 20 Czerwiec 2015, 21:02

Skipper, a zaciski na tył dobrze zamontowane :?:

Pytam, bo ja też u siebie robiłem hamulce z tyłu, czyszczenie, malowanie, gumki... I wszystko ładnie pięknie spokladane na stole, następnie do auta i gotowe. Odpowietrzam niby powietrze zeszło, ale jakoś pedały nie był taki jak wcześniej. Pojeździłem trochę odpowietrzylem ponownie i dalej tak samo.

Okazało się, że pomyliłem się i złe je stronami zamontowane, lewy zacisk na prawą stronę i odwrotnie prawy na lewy. I nie było możliwości odpowietrzenia w 100% układu. Po zmianie zacisków stronami wszystko wróciło do normy.

Skipper - 20 Czerwiec 2015, 21:13

Hmm nie sadze zebym pomylil ale nie mowie nie. Teraz odpowietrzniki mam na dole zaciskow. Ja wogole nie jezdze autem bo nie ma hamulca. Rozpedzam sie ale zeby sie zatrzymac musze pare razy podpompowac pedalem hamulca.
asasyn18 - 20 Czerwiec 2015, 21:26

Odpowietrzniki powinny znajdować się na górze.
Skipper - 20 Czerwiec 2015, 22:00

No to pomylilem:) to ma az tak duze znaczenie?
asasyn18 - 20 Czerwiec 2015, 22:09

No jasne, że jest znaczenie bo całe powietrze nie zchodzi z cylijderka . Niby odpowietrzasz dobrze, ale nie do końca...

Też tak myślałem, że nie będzie istotnej różnicy, a widzisz jest różnica :roll:

Pioterek - 21 Czerwiec 2015, 10:21

Skipper napisał/a:
No to pomylilem:) to ma az tak duze znaczenie?

Obrazowo: weź do połowy pustą butelkę, odwróć ja korkiem do dołu i spróbuj w takim przypadku wypuścić powietrze z góry butelki jej dolnym korkiem, przy założeniu że od góry będziesz szczelnie uzupełniał płyn cienką rurką. No nie da się.
Jak masz odpowietrznik u dołu to nie masz możliwości odpowietrzyć zacisku.

Skipper - 21 Czerwiec 2015, 12:26

Zrozumialem:D zjem obiad i wezme sie za to:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group