Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem z zaciskami
BIZONIK5 - 21 Listopad 2015, 16:11 Temat postu: Problem z zaciskami Super zacząłem zmieniać opony z 16 letnich na 15 calowe zimowe no i przy ostatnim kole na przodzie z prawej strony jak już dokręciłem obróciłem ręką koło i usłyszałem dźwięk szorowania , po zdjęciu zimówki zobaczyłem ,ze zacisk się różni trochę od tego z lewej strony , mam pytanie czy jakiś głupi debil mógł założyć większy zacisk do 2.4 v6? bo chyba 2.8 ma takie same zaciski hamulcowe... standardowo powinno wchodzić tam 15cali.
MateM - 21 Listopad 2015, 19:56
BIZONIK5, a jestes pewien, ze to zacisk obciera? ja kiedys jak zalozylem koncowke drazka z lemfordera to mi gwint darl po feldze i musialem zeszlifowac doslownie 2mm i bylo git. pozdrawiam
wiskontii - 21 Listopad 2015, 20:30
BIZONIK5, Pokaz jak to wyglada
BIZONIK5 - 24 Listopad 2015, 16:31
Zacisk ten sam. Numer ten sam. Brakowalo sprezynki na klocku zalozylem przestalo mocno obcierac ale dalej obciera szczególnie przy hamowaniu na dodatek kolo sie ciezej obraca to sa stalowki z w210 2.0 moze ma to jakieś znaczenie ale watpie bo lewy nie obciera a prawy zacisk troche zeszlifowalem na dole go. Ale dalej trze a calego szlifowac zacisku to chyba bez sensu , nie wiem co robić
[ Dodano: 24 Listopad 2015, 16:34 ]
Szoruje na brzegu zacisku z prawej strony.
[ Dodano: 8 Grudzień 2015, 19:34 ]
Wstawiona gumka , zacisk porządnie przykręcony dopieszczony tak jak należy mały serwis zacisku i już nic nie szura temat do zamknięcia.
Kowalsky - 9 Luty 2016, 17:35
Witam po raz kolejny! Żeby nie zaśmiecać forum postanowiłem podpiąć się pod ten temat z moim problemem z hamulcami.
Pacjent - zaciski hamulcowe
Objawy: hamulce w moim mercu działają...niezbyt elegancko.. cały czas coś delikatnie piszczy, skrzypi, z hamulców wydają się różne dźwięki.. Postanowiłem zrobić hamulce od podstaw - przód i tył.
Co przez to rozumiem? Chciałbym rozebrac każdy zacisk, wypiaskować go, pomalować na nowo i złożyć na jakimś zestawie naprawczym - teraz jest pytanie czy warto w to brnąć? Na allegro widziałem zestawy po 20-30zł..Czy to ma jakąś jakość? Z tyłu mam różne zaciski (z prawej strony od w202 a z lewej od w203) Kupiłem nowe tarcze i klocki ale muszę mieć oba w202. Zaciski się zacinały dlatego dziwnie to hamuje (np. jeden klocek się ścierał prawie cały a drugiego była połowa)
Teraz pytanie - macie polecone zestawy naprawcze żeby to pojeździło? Czy szukać sprawnych zacisków uzywanych i po prostu złoże je na nowych tarczach i klockach?
Kolejne pytanie w przednich zaciskach dwie tuleje prowadzące (sworznie prowadzące) mam spawane... NA allegro widziałem komplet za 20zł. Podobne pytanie do poprzedniego czyli - kupić nowe niewiadomo jakiej jakości czy kupić sprawny zacisk z oryginalnymi sworzniami prowadzącymi w dobrym stanie?
Za wszystkie rady bardzo dziękuje!
Pozdrawiam
wito74 - 9 Luty 2016, 23:59
Rany, masakra takie kombinacje przy hamulcach,
wróć do oryginału, jak sam zauwżyłeś koszt niewielki zakupu na alllllldrogo
do tego zestawy naprawcze dedykowane i po sparawie
Kup sprawny oryginał, kup zestawy naprawcze nie po 20 zeta i masz spokój na lata
Kowalsky - 10 Luty 2016, 11:47
Właśnie tak chce zrobić ale skąd kupić dobrej jakości zestaw naprawczy? Na innych stronach zamiast za 20 są np. po 40-50zł ale to ten sam producent i dokładnie ten sam produkt! Gdzie kupić dobry zestaw?
PatrykG - 10 Luty 2016, 12:58
Proponuję sklep motoryzacyjny. Dobiorą Ci zestaw, zniżkę dadzą...
Daniel - 10 Luty 2016, 14:47
Kowalsky napisał/a: | Chciałbym rozebrac każdy zacisk |
Dobry początek.
Kowalsky napisał/a: | wypiaskować go |
Idziesz w złym kierunku.
Kowalsky napisał/a: | pomalować na nowo |
Po co malować?
Kowalsky napisał/a: | złożyć na jakimś zestawie naprawczym |
Do kupienia w sklepach motoryzacyjnych lub po prostu w ASO.
Kowalsky napisał/a: | teraz jest pytanie czy warto w to brnąć? |
Sprawdź stan tłoczka - czy nie ma wżerów. Ogólnie po takiej regeneracji - przeprowadzonej prawidłowo - zaciski są jak nowe.
Kowalsky napisał/a: | Z tyłu mam różne zaciski |
Bez komentarza.
Kowalsky napisał/a: | Kolejne pytanie w przednich zaciskach dwie tuleje prowadzące (sworznie prowadzące) mam spawane... |
Kowalsky napisał/a: | zy kupić sprawny zacisk z oryginalnymi sworzniami prowadzącymi w dobrym stanie? |
Kupić używany zacisk w dobrym stanie, zamontować zestaw naprawczy i będzie jak nowy.
wito74 - 10 Luty 2016, 18:53
Daniel, no i nic nowego nie wniosłeś tym postem
asasyn18 - 10 Luty 2016, 19:16
Dwa lata temu odnowiłem tylne zaciski, malowanie + zestaw naprawczy.
Nic szczególnego, ale od tamtej pory nie mam żadnych problemów z zaciskami.
A często jakiś cylinderek się zapiekł. Szukałem zestawu naprawczego, ale tylko bez metalowego pierścienia który często był dodawany do zestawu.
I znalazłem coś takiego:
Daniel - 10 Luty 2016, 19:30
wito74, trochę wniosłem w stosunku do Twojej wypowiedzi:
- zwróciłem uwagę, że piaskowanie zacisków nie jest dobrym rozwiązaniem
- malowanie - po co?
oraz
- sprawdzić w jakim stanie są tłoczki.
Może to nie dużo, ale zawsze coś.
[ Dodano: 10 Luty 2016, 19:31 ]
asasyn18, malowanie tłoczki......... tego jeszcze nie widziałem
wiskontii - 10 Luty 2016, 20:27
Daniel, Sugerujesz ze ma kupić zaciski w dobrym stanie,
Kupić zestaw naprawczy
Pytanie po co
skoro maja być dobre kupione zaciski
Daniel - 10 Luty 2016, 20:36
wiskontii napisał/a: |
skoro maja być dobre kupione zaciski |
Dobrze - czyli nie zniszczone. poobijane, malowane czy pospawane
Kolejny krok - sprawdzenie tłoczka + wymiana zestawu naprawczego.
Jak wykonasz powyższe, to masz spokój na kolejne 10 lat i brak problemów z hamowaniem.
Ja bym tak zrobił - do niczego jednak nie zmuszam.
wiskontii - 10 Luty 2016, 20:57
Daniel, Kupił bys dobre z zaciski i je renegerował w srodku
|
|
|