To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - W204 do 30tyś zł?

Smir - 11 Marzec 2019, 01:00
Temat postu: W204 do 30tyś zł?
Witam. Rodzice zmieniają auto, budżet do 30tyś, między innymi brane pod uwagę jest brane coś z gwiazdą na masce. Czy do 30tyś można kupić jakieś sensowne w204? Przeglądając aukcje trochę egzemplarzy można znaleźć w tym budżecie. Wiadomo że przebiegi nie małe, no ale czego wymagać od diesla w tym wieku. Warto wgl pchać się w ten model z tym budżetem czy odpuścić?
Greg_G - 11 Marzec 2019, 10:05

Myślę, że może to wystarczyć na 12 letnią C klasę w dość podstawowej wersji.
Ja jednak nie jestem zwolennikiem kupowania przedliftów, szczególnie z pierwszych roczników.

W202 też kupowałem gdy miało 12 lat i za 30 to bym kupił dwie :mrgreen:
Inne czasy.

MICHAL200 - 11 Marzec 2019, 12:18

Smir, jak szukałem samochodu w zeszłym roku to sąsiad miał w204 w dieslu kombi za 23k. 2008r. Do zmiany drzwi i banan do zrobienia tylnego nadkola. Tak to nie było się do niczego doczepic.
Jednak W204 przed liftem to wygląda bardzo słabo. Jeśli ktoś przyzwyczajony do Audi czy bmw to spoko. Mi jednak kokpit 204 się osobiście nie podoba. Aczkolwiek z zewnątrz całkiem ładna.

Smir - 11 Marzec 2019, 14:45

No mi osobiście w204 w środku nie podoba się strasznie, ale rodzice aż tak na to uwagi nie zwracają a budżet jest jaki jest. Za 30tyś to wystawione przeważnie są roczniki 2008-2010, przeważnie z 2.2 cdi Z tego co czytałem to słabsze benzyny chyba można sobie odpuścić. Są jakieś typowe bolączki modelu?
perzu126 - 11 Marzec 2019, 19:51

Greg_G napisał/a:
Myślę, że może to wystarczyć na 12 letnią C klasę w dość podstawowej wersji.
Ja jednak nie jestem zwolennikiem kupowania przedliftów, szczególnie z pierwszych roczników.

W202 też kupowałem gdy miało 12 lat i za 30 to bym kupił dwie :mrgreen:
Inne czasy.

Masz rację. Moja C klasa kosztowała w 2008 jak miał 13lat ok. 16tys zł. Dzisiaj 12 letnią C klasę kupisz własnie za około 30tys zł z tym, że jest to raczej podstawowe CDI lub podstawowy benzyniak. Coś fajniejszego to 40 tys zł. Różnica w cenie naprawdę przeogromna.

perzu126 - 11 Marzec 2019, 19:55

MICHAL200 napisał/a:
Jednak W204 przed liftem to wygląda bardzo słabo. Jeśli ktoś przyzwyczajony do Audi czy bmw to spoko.

zależy jakie wersje. Wszystkie 3 marki w podstawowych wersjach wyglądają raczej biednie. W BMW i Audi to dopiero bieda.
Smir napisał/a:
słabsze benzyny chyba można sobie odpuścić. Są jakieś typowe bolączki modelu?

1,8kompressor poza rozrządem to w sumie dość dobry motor. Ze słabszych stron modelu, to problem z tylna lampą. Coś tam śniedzieje i w skrajnych wypadkach może do pożaru dojść. Druga sprawa to rygiel stacyjki. I na końcu korozja tylnego wózka... To są info w miarę świeże z forum W204 :wink:

mariuszt0 - 11 Marzec 2019, 20:44

Znam temat wiercenia rygla :mrgreen:
Smir - 11 Marzec 2019, 21:57

A jak wygląda sprawa z tymi 2.2 CDI? Z tego co poczytałem to po 2009r. dostały wtryski piezoelektryczne od Delphi, wcześniej był Bosch. Jak wiadomo przy przebiegach ok 300tyś ( a takie w tym budżecie są ) trzeba się tym interesować.
perzu126 - 11 Marzec 2019, 22:11

Smir napisał/a:
Z tego co poczytałem to po 2009r. dostały wtryski piezoelektryczne od Delphi, wcześniej był Bosch

Chyba na odwrót było. Ale generalnie po tylu latach problem już dawno załatwiony. Bierzcie CDI, bardzo dobre motory wręcz pancerne. Zrobić/wymienić wtryski w najgorszym wypadku i spokój na kolejne setki tysięcy km. Pewnie pomyślisz: a EGR a turbo. Łoooo kierwa jeszcze DPF, przecież to się ciągle zapycha! A je się pytam: kupujesz Opla czy Mercedesa?
A tak na serio 200 tkm w CDI to jest nic. Ostatnio podłączałem W204, ale już z silnikiem OM651, czyli tym nowszym. Poziom zapchania filtra DPF popiołami po 200tkm to 0,5g na dopuszczalne 10g. Czyli taki filtr przy dobrych wtryskach pożyje 0,5mln km i więcej. No i w ogóle do oględzin warto mieć kogoś z SD.

Greg_G - 11 Marzec 2019, 22:22

Chodzi o to, że 220 CDI występuje tam w dwóch wersjach, i to całkiem inny silnik.
Na początku szło 646, czyli nowoczesne 2.1 cdi znane z W202.
Dwurzędowy rozrząd z przodu, stara szkoła.
Później dali 651, i to jest właśnie wyposażony we wtryski delphi wynalazek z łańcuchem jednorzędowym z tyłu który potrafi pęknąć, więc kupując takie auto, wolałbym na dzień dobry podejść jak do fury na pasku i zmienić łańcuch z napinaczem chociaż.
Osobiście jednak nie kupiłbym 651. Przeczekałbym ten silnik i kupił 205 z OM654 :)
Przynajmniej mało pali i mniejsza akcyza, bo pojemność niecałe 2L a nie głupie 21xyz.

perzu126 - 11 Marzec 2019, 22:40

Greg_G napisał/a:
Na początku szło 646, czyli nowoczesne 2.1 cdi znane z W202.

No i poliftowe W203 :wink: W cenie w okolicach 30 tys będziesz miał tego lepszego diesla. OM 651 wychodziły chyba od 2009-2010.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group