To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zawór EGR

uve - 2 Wrzesień 2007, 17:27
Temat postu: Zawór EGR
Witam, odkrecilem i wyczyscilem ostatnio zawor egr. Problem w tym ze przy skrecaniu wszystkigo nie bylem pewny jak byl ustawiony ów zawor. Blaszka zamykajaca otwór, ma z jednej strony takie naciecie, przy odkrecaniu nie popatrzylem czy bylo ono ustawione na gorze czy na dole. Orientuje sie ktos jak to powinno byc poprawnie ustawione?

http://uve.neostrada.pl/egr/1.JPG - tutaj wyciecie jest ustawione na gorze
http://uve.neostrada.pl/egr/2.JPG - a tutaj na dole

Skrecilem wszyskto ustawiajac wciecie na gorze, nie widze w sumie zadnej roznicy po tym zabiegu czysczenia, ale chcialbym miec pewnosc, ze dobrze to poskladalem.

grzesiekx - 2 Wrzesień 2007, 18:00

W jaki sposob powinien dzialac ten EGR kiedy powinien sie otwierac kiedy zamykac i co on do konca daje ?? Czy przez niego moze samochod bardziej kopcic ?? Kiedys wlasnie na to patrzylem nic sie z tym nie dzialo przy dodawaniu gazu chyba :) Moze ktos mi to bardziej opisac ?? :)

Pozdrawiam...

uve - 2 Wrzesień 2007, 18:23

grzesiekx, http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
grzesiekx - 2 Wrzesień 2007, 19:27

uve, niby cos tam zrozumialem ale nie do konca wiem kiedy on wkoncu ma sie otwierac a kiedy zamykac :) moje auto przymulone nie jest ale troche za bardzo kopci kiedys tak nie bylo :) Wiem, ze jak na postoju dodaje gazu to nic sie nie dzieje z tym zaworem nie wiem czy on jest ciagle otwarty czy zamkniety i czy wogole dziala. Jak to mozna sprawdzic ??

[ Dodano: 13 Wrzesień 2007, 14:20 ]
Ponawiam moja prosbe :) o to zeby ktos mi napisal kiedy zawor sie otwiera bo na postoju czy dodaje gazu czy nie non stop jest otwarty :) Dzisiaj go rozkrecilem i troche przyczyscilem ale jest masakrycznie osmolone to wszystko :)

Anonymous - 28 Wrzesień 2007, 17:47

Witam Wszystkich :D
Mam ten sam problem co kolega. w mojej 220 CDI zawór EGR jest także otwarty cały czas. próbowałem go zamknąc ale trzyma go jakaś sprężyna i nic z tego nie wyszło.
Wobec tego wszystkiego mam ogromną prośbę aby ktoś z formułowiczów napisał jak można sprawdzić prawidłowość działania zaworu EGR krok po kroku. moja M nie jest jakaś mulasta i nie dymi za bardzo ale co jakiś czas daje się wyczuć kołysanie silnika: tak jakby nie palił na wszystkie gary: to trwa około 5-8 sekund potem znów pracuje normalnie. najczęśćiej zdarza sie to podczas hamowania na światłach kiedy puszczam gaz. Czy jest możliwe że silnik jest wtedy dławiony spalinami bo otwarty jest zawór EGR. Bardzo zależy mi na szybkiej odpowiedzi. :mb:

Gutek - 28 Wrzesień 2007, 18:57

Uve co do wycięcia to powinno być na dole
uve - 28 Wrzesień 2007, 19:05

Jesteś pewien? Ja ustawiłem na górze, bo wydawało mi się, że tak właśnie było, ale pewny nie jestem...
Gutek - 28 Wrzesień 2007, 19:18

bynajmniej u mnie tak jest
uve - 28 Wrzesień 2007, 22:31

Ktoś może to potwierdzić? Kurcze najlepiej jakby był dostępny jakis schetam EGR-u.
jjankiello - 29 Wrzesień 2007, 01:45

uve napisał/a:
najlepiej jakby był dostępny jakis schetam EGR-u.

Jest...
Wpisz TUTAJ swój VIN, wciśnij OK, potem Uzły i agregaty, wybierz wersję rocznikową i poszukaj odpowiedniego działu... Czasem trzeba przewinąć w dół stronkę, która pokazuje się niby pusta :idea:

uve - 29 Wrzesień 2007, 13:18

Ale z tego co wiem to nie ma rysunku gdzie jest pokazane ustawienie tej zapadki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group