To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - [W202] Most tylni oraz podpora wału.

Dawid Dziura - 1 Luty 2021, 13:36
Temat postu: [W202] Most tylni oraz podpora wału.
Witam, usłyszałem dziś diagnozę od mechanika ze konieczna jest wymiana podpory wału oraz mostu tylnego.

Podpora ok, wymienia za 550zl razem z robocizną.

Problem w tym że nie dostanę u nich mostu tylnego.
Może mi ktoś doradzić jaki to most powinienem kupić oraz gdzie można to dostać? Jestem całkowicie zielony.

Auto to Mercedes c180 esprit 1997r. Sedan 1.8
VIN: Wdb2020181a559622

Z góry dziękuję za pomoc

Muciek - 1 Luty 2021, 13:47

Dawid Dziura, według VIN'u: A2013510405
Dawid Dziura - 1 Luty 2021, 13:50

A gdzie taki most można kupić? Czy tylko używane wchodzą w grę i po szrotach szukać?

[ Dodano: 1 Luty 2021, 13:53 ]
Wg tego nr ten powinien pasować chyba.


https://xedos.sklep.pl/p/34059/88720/most-tyl-mercedes-c-klasa-w202-1993-2000-mala-glowka-abs-przelozenie-3-91--mercedes-marki-niemieckie.html

Muciek - 1 Luty 2021, 13:54

Dawid Dziura, po autach na częściach na aukcjach. Nowe? Nie mam pojęcia czy są gdzieś, nie wiem nawet czy w ASO by były. Jak masz czas możesz zadzwonić i zapytać.
Dawid Dziura - 1 Luty 2021, 14:08

Ok wielkie dzięki za pomoc. A mógłbyś mi powiedzieć gdzie to się sprawdza po VIN'ie jakie części potrzebne?
Muciek - 1 Luty 2021, 14:21

Dawid Dziura napisał/a:
Wg tego nr ten powinien pasować chyba.


https://xedos.sklep.pl/p/34059/88720/most-tyl-mercedes-c-klasa-w202-1993-2000-mala-glowka-abs-przelozenie-3-91--mercedes-marki-niemieckie.html


Tak powinien.

Dawid Dziura napisał/a:
Ok wielkie dzięki za pomoc. A mógłbyś mi powiedzieć gdzie to się sprawdza po VIN'ie jakie części potrzebne?


Spoko, np. tu: http://www.catcar.info/mercedes/

Dawid Dziura - 3 Luty 2021, 10:32

Mechanik założył ten:

Cytat:
A2013510405
R2013511608

Przełożenie: 3.91

Mała główka, ABS


Chodzi idealnie. Jak nowy. Troszkę gwiżdże i ciężej gaz chodzi ale to podobno przejdzie bo most był po regeneracji czy coś. No i ABS w końcu przestał się świecić a nie myślałem że to możliwe 😁 Majster mówił że stan jak nowy praktycznie.

Muciek - 3 Luty 2021, 10:42

Dawid Dziura, to elegancko, jak fura naprawiona to dobre uczucie :mrgreen:

Dawid Dziura napisał/a:
Troszkę gwiżdże i ciężej gaz chodzi ale to podobno przejdzie bo most był po regeneracji czy coś.


Jak regeneracja zrobiona dobrze to jeszcze długo pośmiga. Co do cięższego chodzenia gazu jednak nie widzę związku. Pewnie masz jeszcze pedał gazu na lince, może trzeba przesmarować.

Dawid Dziura - 3 Luty 2021, 11:53

Muciek napisał/a:


Jak regeneracja zrobiona dobrze to jeszcze długo pośmiga. Co do cięższego chodzenia gazu jednak nie widzę związku. Pewnie masz jeszcze pedał gazu na lince, może trzeba przesmarować.


Ja mam nadzieję że pośmiga już do końca. Planuję nim z 2 lata jeszcze pojeździć. W tym czasie odłożyć chce na jakąś eSke.

No a z tą linka to jakaś skomplikowana sprawa? Bez podnośnika albo tunelu da się to samemu zrobić? Mam tylko miejsce w garażu podziemnym a nie chciał bym znów oddawać do mechanika 🤔

Muciek - 3 Luty 2021, 12:36

Dawid Dziura, nigdy nie robiłem tego osobiście, ale nie trzeba podnośnika, jak poszukasz to pewnie nawet odpowiedni temat do tego znajdziesz na forum.
polofix - 4 Luty 2021, 16:49

Nie wiem co mogło być regenerowane w takim dyfrze, ale jak dla mnie to pewnie uszczelnienie i ze 2 łożyska i na tym pewnie regeneracja się skończyła. Koszt dobrego kompletu czterech łożysk nie jest niski. Jeszcze jak gwiżdże, to jakoś wierzyć mi się nie chce, że jest po regeneracji.
Dawid Dziura - 6 Luty 2021, 20:41

polofix napisał/a:
Nie wiem co mogło być regenerowane w takim dyfrze, ale jak dla mnie to pewnie uszczelnienie i ze 2 łożyska i na tym pewnie regeneracja się skończyła. Koszt dobrego kompletu czterech łożysk nie jest niski. Jeszcze jak gwiżdże, to jakoś wierzyć mi się nie chce, że jest po regeneracji.


Przestał gwizdać po kilku km. Chodzi cicho, wydaje się jakby był nowy 🤷🏻‍♂️ ja też nie wiem co tam mogło być regenerowane bo nie jestem mechanikiem ale dyfer miał plomby gwarancyjne itd 🤷🏻‍♂️

Abaddon1292 - 9 Kwiecień 2021, 16:07

Witam mam problem. Otóż muszę wymienić dyfer w swoim W202. Posiadam skrzynie automatyczną 722.424, oraz silnik R6 2.8. Na dyfrze znalazłem numer na wypustce 1736589 2.87 oraz na korpusie R124 351 30 08. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki dyfer muszę kupić ? Czy musi zgadzać się tylko przełożenie czy numer obudowy ? Poniżej podaję swój VIN gdyby ktoś potrafił to lepiej rozkodować. Za wszelką pomoc z góry dziękuję

WDB2020281F331840

Muciek - 10 Kwiecień 2021, 17:50

Abaddon1292, to prawdopodobnie będzie taki numer: A2023502614
Abaddon1292 - 10 Kwiecień 2021, 19:14

Super dziękuję bardzo Muciek. Jeszcze mam takie pytanie czy taki most jak mój w sensie zaspawany można zregenerować ? Jeśli tak to ile realnie taki zabieg kosztuje ? Ktoś może przerabiał temat ?

PS: Wpisałem numer w google i jest tylko jakaś nówka z niemiec z tym numerem za 10 tysięcy, trochę mnie nie stać. Ktoś ma może jakieś źródło gdzie można kupić tego typu części ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group