To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nowa turbina - nadal olej w dolocie

halik_ltd - 15 Wrzesień 2007, 19:16
Temat postu: Nowa turbina - nadal olej w dolocie
Nowa turbina - nadal olej w dolocie (olej w kolektorze dolotowym i rurze do intercoolera), ubytki oleju ok. 2litrów na 10kkm. Proszę o opinie co jest jeszcze nie tak? Skąd ten olej,jaka przyczyna zużycia oleju?
Marcin13736 - 15 Wrzesień 2007, 21:43

Witam! Proponuje wymienić uszczelnienia na trzonkach zaworów. Sprawdź jeszcze odmy silnika na głowicy.
halik_ltd - 15 Wrzesień 2007, 22:00

Witam.
Odma to ten węższy przewód łączący się z przewodem od filtra powietrza przed turbiną? (wychodzi on z boku głowicy)

Pozdrawiam.

MICHAL200 - 15 Wrzesień 2007, 22:04

halik_ltd, nie odczules moze spadku mocy? Jedz do elektronika nich podlaczy go pod kompa i usunie Ci jakis blad w komputerze.. moj tata tak mial w pasacie, tez mu bral olej i jeszcze wymienial jakis czujnik czy cos, nie powiem Ci bo VW wiem tyle co nic :P bo nie mam takiej potrzeby
Marcin13736 - 17 Wrzesień 2007, 15:38

odma to przewód gumowy na głowicy pod plastykową osłoną, tam gdzie są wtryskiwacze
piotrfire - 17 Wrzesień 2007, 18:14

Na mój gust to pierścienie. A jak wyciągniesz bagnet to leci dym z rurki?
halik_ltd - 17 Wrzesień 2007, 18:29

Po wyjęciu bagnetu nie widać by leciał dym (ciepły silnik). Jeżeli to pierścienie - ile wynosiłby koszt remontu i gdzie w okolicach Koszalina,Słupska,Szczecinka,Człuchowa mógłbym bez obaw wykonać naprawę?

Spadku mocy też nie zauważyłem.

piotrfire - 18 Wrzesień 2007, 20:40

Najpierw poleciłbym sprawdzenie ciśnienia na cylindrach , najmniejszy kłopot i najmniej roboty , a pozwoli wykluczyć uszkodzenie pierścieni. Jeżeli będzie dobre i równe na wszystkich to stawiam na uszczelniacze zaworów.
jjankiello - 18 Wrzesień 2007, 21:29

piotrfire napisał/a:
Najpierw poleciłbym sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ,
Dokładnie tak. Zrób tzw. próbę olejową: najpierw mierzy się ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach i zapisuje się wyniki (powinny być zbliżone do siebie). Potem np. strzykawką aplikujesz ok. 50-100ml oleju kolejno do każdego cylindra i mierzysz ciśnienie ponownie. Jeśli jest duża różnica w pomiarach z olejem i bez, to znak, że pierścienie są już wytarte.
grzesiekx - 18 Wrzesień 2007, 22:01

halik_ltd, jak juz bedziesz chcial cos robic w slupsku lub w koszalinie to daj znac napisze ci na ktorych warsztatach oplaca sie robic mercedesa :)

Pozdrawiam.

halik_ltd - 18 Wrzesień 2007, 23:29

Jak go kupiłem rok temu miał mały wyciek spod uszczelki głowicy - głowicę robiłem u "Auto-Moto-Szlif" Kazimierz Drzewiecki więc nie powinno się nic złego z nią dziać.
Może to te pierścienie?
Samochód chodzi dobrze - tylko ten olej....cieknie :?
Spalanie też dobre na poziomie 8L/100km (jak dziewczyna jeździ to i poniżej 7 schodzi :) :mb: )

Marian25td - 19 Wrzesień 2007, 09:24

Witam,ja jak sciągne rure dolotowa też mam tam olej To normlana sprawa w td.Gdy silnik chodzi z turbiny idziie dym a czy to normalna sprawa nie wiem.Oleju nie bierze w granicach 0.6 na 10 tys wiec norma turbinka troche zassysa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group