To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Komfort jazdy

eldorado - 22 Marzec 2010, 20:35

Nex@pl napisał/a:
Albo zakonserwowane zaciski hamulcowe z prowadnicam. Wbrew pozorom jest tam kilka rzeczy, które potrafią wymagać napraw :) Jak nie tłoczek, to prowadnice zacisku, albo stare klocki (po wyjęciu rozpadają się w rękach). O przewodach sparciałych i zapowietrzonym układzie już nie mówie ;)


kolego masz rację 2 miesiące temu rozkładałem przedni komplet hamulcowy - normalnie klocki rozpadły się w rękach :D .
I tak jak wcześniej napisałem jeżeli chce mieć się dobre hamulce - trzeba sprawdzić/wymienić dosłownie wszystko wtedy można cieszyć się z "hamowania" - to dotyczy wszystkich aut

rzuru222 - 8 Maj 2010, 16:54
Temat postu: Wymiana Sprężyn
Witam

Odswiezam watek bo mnie gniecie

Po przesiadce z "beczki" do w202 elegance jakim sie woze , zakupionym od pewnego czleka ktory wprowadzil niekoniecznie dobre modyfikacje, obnizony na sprezynach z ogranicznikami skoku + fele 17 z 225/45

czuje sie jak bym jezdzil wozem drabiniastym, postanowilem wiec zmienic sprezyny, tak to u mnie wyglada:
Zawieszenie przód


Zawieszenie Tył


W zwiazku z twardym zawieszniem wystepuja u mnie w nadwoziu rozne pekniecia, na listwie pod oknem, wklad lustra, listwa nad tablica tylnej klapy i cos tam jeszcze , drgania sie przenosza niestety nie tlumione ni przez opone ni przez sprezyny. Mlody pewno nie zwazal na dziory

Pytanie teraz jakie zastosowac sprezyny, zaznaczajac iz fele 17" puki co zostawie,podobaja mi sie szkoda ze węzszej gumy na nie nie wloze. Nie chce zeby byl tez zbyt miekki, ale nie chce zeby mi sie rozlecial
Czy jak wloze sprzyny z Esprita po lifcie bez ogranicznika skoku to czy mi sie te gumy zmieszczą? nie wiem nie znam sie wiec pytam, jezdzilem do tad beczka a to inna bajka ...

Pozdrawiam

Camel- - 8 Maj 2010, 18:07

rzuru222, nie chce Ci nic mówić, ale masz podstawowe Eibach Pro-Kit, czyli podstawowa wersje, progresywne, z niekoniecznie dobranymi amortyzatorami. Przód to Sachs Super Touring, czyli odpowiednik Bilstein B4, KYBa Excel-G. A tył to Monroe, o których nie mam dobrego zdania. Na tym zestawie jest Ci twardo? :shock: O jakim ograniczniku skoku mówisz?
ralf - 8 Maj 2010, 18:21

Camel- napisał/a:
O jakim ograniczniku skoku mówisz?

Mowa chyba o tych na ostatnim zdjęciu, wciśniętych między zwoje (zabezpieczone opaskami zaciskowymi). Pamiętam, że ktoś z forum używał takich gum (czyżby benn :P :?: )

rzuru222 - 8 Maj 2010, 18:28

ralf napisał/a:
Camel- napisał/a:
O jakim ograniczniku skoku mówisz?

Mowa chyba o tych na ostatnim zdjęciu, wciśniętych między zwoje (zabezpieczone opaskami zaciskowymi)


Tak, o tym mowa, tył jest dosc twardy!, jak wyjme te gumy no wlasnie TO CO!? kolo bedzie bic w nadwozie ?, Jaka jest roznica wysokosci zawieszenia miedzy espritowymi sprezynami a tymi ktore mam ??

caliber - 8 Maj 2010, 18:28

to chyba jest po to żeby do opony samochód nie dobijał przy dużym ładunku ale nie jestem pewny
rzuru222 - 8 Maj 2010, 18:30

caliber napisał/a:
to chyba jest po to żeby do opony samochód nie dobijał przy dużym ładunku ale nie jestem pewny


tu masz racje, samochod ten czasem wozil czesci zamienne do tirów, ktore zdychaly firmie przewozowej na trasie, myslalme rowniez nad tym czy te sprezyny nie sa za niskie do tych gum... :roll: Tylko rzecz w tym ze przez te gumy jest twardo!, nie wiem czy nie bedzie za niski jak je wyjme , z tad zainteresowanie zmiana sprezyn

ralf - 8 Maj 2010, 18:44

Skoro sprężyny są progresywne, to im niżej autko siada, tym twardziej sprężyna pracuje.
Oponki masz w typowym rozmiarze. Tylko ciekawe, jakie parametry ma felga. Na zdjęciu z przodu wygląda jakby felga wychodziła za bardzo na zewnątrz. Sprawdź ET felgi, szerokość. Jak wszystko będzie w normie, to powinno być OK.
No i można jeszcze wymienić podkładki od sprężyn na grubsze. Tu masz link:
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#167372

Kruk - 8 Maj 2010, 21:56

Podepnę się pod temat. Chciałbym wymienić sprężyny w mojej :mb: Jest to Elegant. Popszedni właściciel zainstalował najprawdopodobniej springi od sporta czy esprita, ja jednak przedkładam wygląd nad komfort i chciałbym założyć te które były w oryginale. Czy od Classic będą takie same springi jak w Elegance - mowa tu o podobnym wypasie i silniku?
gucionexia - 8 Maj 2010, 22:38

corvus-corax napisał/a:
Czy od Classic będą takie same springi jak w Elegance - mowa tu o podobnym wypasie i silniku?

Tak.

Camel- - 8 Maj 2010, 23:03

ralf napisał/a:
Mowa chyba o tych na ostatnim zdjęciu, wciśniętych między zwoje (zabezpieczone opaskami zaciskowymi).

No rzeczywiście, nie zauważyłem tego. Dziwi mnie tylko, że sprężyna z tyłu jest żółta, więc nie koniecznie musi być progresywna, bo raczej tylko Eibach robi progresywne. To może być np. liniowy Lowtec. Proponuje wywalić te gumy i ewentalnie dać grubsze podkładki na sprężyny. :) Przy okazji odczytaj numery z tych żółtych.

maurycy - 8 Maj 2010, 23:50

te gumowe podkładki to ktoś założył tylko i wyłącznie po to żeby auto nie "dobijało" do końca wyjmij je i sprawdź wtedy sprężyna powinna zwiększyć zakres pracy powinno poprawić komfort jazdy
ralf - 9 Maj 2010, 00:13

maurycy napisał/a:
te gumowe podkładki to ktoś założył tylko i wyłącznie po to żeby auto nie "dobijało" do końca wyjmij je i sprawdź wtedy sprężyna powinna zwiększyć zakres pracy powinno poprawić komfort jazdy

rzuru222 martwi się właśnie, żeby sprężyna nie zwiększyła zbytnio zakresu pracy, bo nie ma pewności, czy opony nie będą tarły. I wcale się nie dziwię, bo na zdjęciach w jego galerii widać, że felgi są nieco szerzej niż powinny, blisko błotników. No chyba, że mi się wydaje :wink: .

gucionexia - 9 Maj 2010, 00:18

Nie będą, tak mi sie wydaje.Ost załadowałem mesia po pachy i nic mi tam nie tarło.
maurycy - 9 Maj 2010, 00:53

ralf, wiem wiem :)

chodzi mi raczej o to że prawdopodobnie sprężyna dobija do końca co daje mega twarde odczucie jazdy, sam w poprzednim aucie założyłem takie coś zamiast wymiany sprężyn :) :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group