To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzeglo w 230K

capritec - 24 Październik 2007, 00:44
Temat postu: sprzeglo w 230K
Panowie,

jestem praktycznie krok od zakupu C 230K z 95r z przebiegiem 210kkm (sprzedawca zarzeka sie ze prawdziwy...hmm) ale niepokoi mnie praca jego sprzegla. Poniewaz koszt Sachsa do 230K to okolo 900PLN, wole zapytac szanowne grono o sprawe.
Otoz po wcisnieciu sprzegla na postoju przy zapalonym silniku i wbijaniu 1 biegu slychac chrobot jakby sprzeglo nie wysprzeglalo do konca - chwyta tez prawie przy samej podlodze. Czy jest tu jakas regulacja skoku pedalu? z tego co wiem sprzeglo jest wyciskane silownikiem? prosze o jak najszybsza pomoc.

z gory dzieki i trzymajcie kciuki za moj (ewentualny) zakup!

lojek - 24 Październik 2007, 07:17

Sprzęgło nie posiada regulacji opisane objawy mogą świadczyć o kończącym się sprzęgle jednak nie do końca może być uszkodzony siłownik przy skrzyni, sprawdź grubość tarczy był taki temat na forum gdzie ktoś opisywał jak można sprawdzić tarcze jest taki specjalny przyrząd, poszukaj tego tematu. Przy tym przebiegu nic ze sprzęgłem nie powinno sie dziać.
pavel - 24 Październik 2007, 15:59

To ja napisalem o takim prostym narzedziu. Byl temat "czy wiecie co to jest"
t taka blaszke sie wklada miedzy obudowa sprzegla a cylinderkiem.
Blaszka powinna gleboko wejsc co oznacza ze sprzeglo jest jeszcze grube.
jesli wchodzi plytko, jest do wymiany. Tam byl rysunek i mozesz zrobic to sam
Pozdrawiam.

jjankiello - 24 Październik 2007, 16:42

Przy niecałkowitym wysprzęglaniu (co może być spowodowane właśnie przez padającą pompkę przy pedale albo siłownik przy skrzyni, albo też nieszczelność układu wysprzęglania) powinno być też nieco czuć drgania na drążku zmiany biegów stowarzyszone z tym chrobotnięciem...

Gdyby tarcza sprzęgła miała uszkodzone sprężynki, to dźwięk byłby słyszalny już przy samym wciśnięciu sprzęgła, bez dotykania lewarka zmiany biegów.

Proponuję zajrzeć pod pedał oraz z prawej strony skrzyni czy pompka i siłownik są suche... Siłownik przy skrzyni można czasem dojrzeć od góry, całkiem z tyłu i u samego dołu komory silnika, tam gdzie rura kolektora wydechowego chowa się pod podłogę... oczywiście na skrzyni biegów...

pavel - 24 Październik 2007, 16:45

zgadzam sie z Toba 100%.
capritec - 24 Październik 2007, 17:14

dziekuje za informacje. W zasadzie jestem juz przekonany do zakupu... zostalo tylko jeszcze troszke zbic z ceny. Trzymajcie kciuki :-)

pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group