To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - opony

Anonymous - 2 Listopad 2007, 13:22
Temat postu: opony
Witam w swoim w202 posiadam szerokie opony 225/45 r17. mimo ze fajnie wygladaja auto strasznie pływa po koleinach czy tez macie takie problemy ? zdecydowanie wole jezdzic na normalnych zimowych 195 ktore jednak nie wygladaja fasynujaco ;/
gumolyt - 2 Listopad 2007, 13:25

ja już na 205 pływam po koleinach i także na 195 lepiej sie jeździ ale zawsze te 205 wygladają lepiej zdecydowanie, wole sobie czasem popływać bo tez i cały czas nie jeżdże tylko i wyłacznie po koleinach :)
Marcin13736 - 2 Listopad 2007, 13:36

te koleiny to tragedia zdecydowanie. Ja mam 205 na lato i 195 na zimę. faktycznie te 195 są lepsze na koleiny, ale na alusach 205 prezentują się lepiej.
pip - 2 Listopad 2007, 13:48
Temat postu: Re: opony
pietras napisał/a:
Witam w swoim w202 posiadam szerokie opony 225/45 r17....


a jak twoje tuleje pływające i inne w zawieszeniu się mają? :) długo wytrzymują na naszych drogach?
ja zdecydowanie wolę fabryczne 195 (na nasze drogi)

MikiPOZ - 2 Listopad 2007, 14:27

Miałem zamiar kupować 17" Amg alee przemyslalem sprawe i stwierdzilem ze najlepszym rozwiazaniem będzie kupno 16" i spolerowanie ich :) Gleba juz jest.
Myśle ze to będzie najlepszym rozwiazaniem pomiedzy ladnym wygladem a komfortem jazdy. Gdy by nasze drogi byly takie jak w niemczech pewnie moja Celinka siedziala by juz na 17 a nawet 18stkach. Chodź mój znajomy ma wlasnie 18stki na C-klassie i mowi ze nie jest tak źle tylko te koleiny. wyrywa kierownice z rąk bo nie moze sie zmiescic

Kolber - 2 Listopad 2007, 15:10

MikiPOZ, popieram... kup 16" to idealny kompromis miedzy wyglądem, a komfortem jazdy po naszych "drogach"

sam osobiście jeżdże na kołach 205/55 R16 i nie narzekam :)


BEENN - 3 Listopad 2007, 23:53

Wydaje mi się, że dużo zależy od zawieszenia. Ja mam z tyłu 245/40/R17 i 225/45/R17 z przodu. Są to fabryczne rozmiary ogumienia. Mam również fabrycznie obniżone zawieszenie i nie ma tragedii na koleinach. Wiadomo, że trochę trzęsie i rzuca ale da się wytrzymać :)
MikiPOZ - 4 Listopad 2007, 00:10

BEENN napisał/a:
Wydaje mi się, że dużo zależy od zawieszenia. Ja mam z tyłu 245/40/R17 i 225/45/R17 z przodu. Są to fabryczne rozmiary ogumienia. Mam również fabrycznie obniżone zawieszenie i nie ma tragedii na koleinach. Wiadomo, że trochę trzęsie i rzuca ale da się wytrzymać :)
259264800.jpg


BEEN ja juz powiedzialem ogólnie na temat twojej celinki :)
Coś pięknego ;] :D

ja wlasnie na zime rozpoczynam poszukiwania, ale mam zamiar 16" i polerka alaa lustro

Camel- - 4 Listopad 2007, 00:58

A moim zdaniem gadanie, że 205 pływa, że 195 nie pływa... to takie gadanie, no wiecie... ;) Rozbić o kant..

Może zacznijmy od tego, że pływanie w koleinach jest zależone nie tyle od rozmiaru profilu, nie tyle od szerokości opony, przechodząc do zaawansowanego tylnego zawieszenia do... samej opony. Spotykamy się chyba tutaj w każdym topiku, że taki i taki rozmiar to kiepski na koleiny, lepiej dać 195/65 R15... prawda taka, że model modelowi ogumienia nierówny.

Znajomy ma Golfa, jeździ na 195/50 R15 Uniroyal Rainsport 1. Jakie koleiny? Żadnych kolein nie czuje. W między czasie kupił felgi z oponami 195/55 R15 na Uniroyal Raylle 460. Proszę - profil większy, w koleinach powinno być jeszcze lepiej. A mówił, że samochodu nie poznawał, tak rzucało...

Moim zdaniem, to że rzuca w koleinach to sprawka wielu przyczyn. Ale proszę, nie piszcie, że po przejściu z 205 na 195 wam się lepiej samochód zachowuje, bo moim zdaniem to jest wręcz nieprawdopodobne. To wina samej gumy. Oczywiście średnicy felgi, a co za tym idzie, mniejszego i twardszego profilu również. Mi np po przejściu z używek 195 na nówki 205 samochód zaczął się zachowywać lepiej... ciekawe czemu :roll:

No i też mi się wydaje - nie mam doświadczenia - że takie 17" tym bardziej 245 ;) może nieco się rzucać w koleinach, ale jestem też zdania Kolbera - 16" to taki kompromis :)

Sam mając 17" zainwestowałbym w felge około 8J i opona 205/50 z lekkim naciągiem :twisted:

BEENN - 4 Listopad 2007, 22:48

Camel- ma rację. Dużo też zależy od ciśnienia powietrza w oponach...
dewman - 18 Październik 2011, 11:37

witam
nie chce zakladac nowego tematu wiec podlacze sie tutaj :) )
sluchajcie u mnie jest taki problem, ze jak jade po rownej drodze jest ok ale jesli zaczna sie jakiekolwiek nierownosci to zaczyna autem rzucac, sciaga go w lewa strone, ciezko go utrzymac...
dodam tez, ze jak hamuje to kiera ucieka
-zawiecha sprawdzona w 3 warsztatach
- w 2 innych stacjach diagnostycznych (hamuje rowno)
-kupilem nowe opony myslalem, ze stare juz maja dosc (byly stare)
-zbieznosc
-geometria

wszedzie mowia mi, ze zawiecha stan fabryka...

pomozcie:((
PS. 205/55 R16 przekladalem na lewa i prawa

Javoreczek - 18 Październik 2011, 13:25

dewman, też tak mam. Przy czym ja mam standardowe kółka 205/60R15. Co ciekawe na zimówkach w tym samym rozmiarze jest ok, więc jest to wina gó...nych letnich Barumów, na których teraz sie kulam :? Efekt wyraźnie postepuje w miare ich zużycia, więc w przyszłym roku czeka nas rozstanie. Napisz jakie kupiłes te nowe opony, żebym wiedział czego nie brać :wink:
Camel- - 18 Październik 2011, 14:00

Jeśli przy hamowaniu auto ściąga, to stawiam na luzy w przednim zawieszeniu... Chociaż luz to może być wszędzie.
dewman - 18 Październik 2011, 14:39

no wlasnie Camel ja jezdzilem po kilku warsztatach sprawdzali wszystko!!! na stacji diagnostycznej gdzie przeglady robia (WORD) i tez mi powiedzial, ze zawiecha jak fabryka zero luzow!!
a jednak cos jest tylko co.............

sluchajcie to nie sa opony zle (chyba) he
Opony Continental Contact Premium 2 jakby byly zle to by byly tanie, a nie sa;/

Javoreczek - 18 Październik 2011, 16:19

dewman napisał/a:
sluchajcie to nie sa opony zle (chyba) he
Opony Continental Contact Premium 2 jakby byly zle to by byly tanie, a nie sa;/


Ja nie mówie, ze są złe, ale może się poprostu do tego samochodu nie nadają.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group