Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej
grzesiekx - 23 Luty 2012, 21:59
Przeważnie tłucze jak puszczą te zgrzewy na drążku.
jjankiello - 23 Luty 2012, 22:52
Dodatkowo - górne wahacze...
TraczU - 23 Luty 2012, 23:33
jakie masz opony, ile mają lat i jakie Ciśnienie? wiem, że głupie pytanie ale od tego należałoby zacząć.
perzu126 - 24 Luty 2012, 19:34
Podobne objawy miałem dwa lata temu , gdy wybiła mi się guma na amortyzatorze łącząca go z wachaczem- amortyzator do wymiany w takim przypadku. Ostatnio również miałem taki problem- okazało sie, że luz ma wspornik drążka kierowniczego a górne wahacze maja wybite sworznie. Ich wymiana wcale nie spowodowała, że w aucie zrobiło się ciszej. Tym razem winne były gumy, które mocują przedni amorek do nadkola Także zanim zabierzesz się do wymiany wszystkiego, zacznij od drobiazgów
marecki005 - 3 Marzec 2012, 12:59 Temat postu: stuki w okol.prawego przedniego koła<<<sugestie> Witam brać w202! otuż zwracam się do Was z ciekawym problemem prosząc o jakieś sugestie. mianowicie przechodząc do tematu z mojej celiny wydobywa się głuchy stuk niezależnie od rodzaju drogi po jakiej jadę, stuk powiedzmy że wydobywa się w okolicy prawego przodu auta. celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok. poza tym była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto.
wszystko wygląda ok wachacze z tulejami, każdy sworzeń, mocowania sprężyn, sprężyny, drążek kierowniczy(był właśnie wymieniony bo on też trochę hałasował-wsporniki ok- zaczeło stukać niedługo po wymianie ale bym chyba tego nie łączył itp. nie ma poprostu się do czego doczepić.
mój mechanik rozkłada ręce i duma nad dwoma scenariuszami: amorek-mimo, że niby ok może stukać lub co gorsze gdzieś coś pęka- jak to określił. jeżeli posiadacie jakąś ciekawą teorię będe zobowiązany, przeszukując forum(może nie udolnie) nie znalazłem tematu, który dał by mi odpowiedź. Pozdrawiam
Adaśko - 3 Marzec 2012, 13:41
marecki005 napisał/a: | była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto. |
marecki005 napisał/a: | celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok. | żadna z tych metod nie wykryje ewentualnych luzów w , potrzebny jest dobry fachowiec znający się na Mercedes-ach.
[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.
bartoszkra - 3 Marzec 2012, 13:53
uważajcie na słabej jakości klocki hamulcowe. Ja miałem ostatnio tak ze wymieniłem z przodu klocki i po jakims czasie cos zaczeło mi stukac w przednim zawieszeniu. Przy regeneracji zacisków okazało sie ze spręzyny odbijające klocki w zaciskach połamały sie i przerdzewiały. Klocek napierd.....ał góra dół w zaciskach jak by miało mi sie zaraz zawieszenie rozleciec. Klocki HART. ODRAZDAM
marecki005 - 6 Marzec 2012, 11:33
[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.[/quote]
i tu był pies pogrzebany... nie było "luzów" bo były powiedzmy sztywne od rdzy.... dokładna diagnoza była możliwa po rozbebraniu wszystkiego. dzięki
kolek15 - 6 Marzec 2012, 20:44
miałem też taki obaw,byłem na szarpakach i nic nie wykazały,zero luzu.Wkońcu znalazłem przyczyne dolna główka mocowania amortyzatora (guma+tulejka) niby milimetrowy luz a tak trzaskało jakby przód chciało urwac,takrze radzę to sprawdzić
marecki005 - 6 Marzec 2012, 22:56
ups. to co pisałem wyżej nierozwiązało mojego problemu.. kurde już sam nie wiem... zauważyłem, że najczęściej przy chamowaniu przed samym zatrzymaniem pojawiają się najczęściej dwa głuche stuki( na zasadzie metalicznego pyk pyk ) podobny objaw przy przejeżdzaniu np. przez próg zwalniający
Camel- - 7 Marzec 2012, 08:35
Tulejki w wahaczu jak będą stukać to auto nie będzie się dało prowadzić, także szukanie jest utrudnione. Może któryś z zapieczonych sworzni (górnych) trzeszczy.
prz3m3k - 28 Październik 2012, 13:11
mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.
1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim.
3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto.
Camel- - 28 Październik 2012, 13:47
prz3m3k napisał/a: | 1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim. |
Sworznie wahaczy przednich: górny i dolny - do sprawdzenia lub wymiany.
prz3m3k napisał/a: | 3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto. |
To normalne.
kaczor835 - 28 Październik 2012, 13:47
prz3m3k napisał/a: | mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.
1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
|
witam miałem podobna sytuacje, moze nie ze wydobywał sie stukot, ale dosc czesto było słychac takie "głuche uderzenie" co sie okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diadnostycznej nic nie pokazało.
perzu126 - 28 Październik 2012, 14:20
kaczor835 napisał/a: | okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diagnostycznej nic nie pokazało. |
Miałem to samo u siebie z tą tulejką- miesiącami szukałem przyczyny a na szarpakach nic nie wykazało Dopiero jak z kolega łomem podważałem wszystko w zawieszenie to znaleźliśmy luz.
Ostatnio wybiła sie guma na amortyzatorze, ale na górze. Też rąbało niemiłosiernie. Zanim do tego doszedłem tez wymieniłem górne wahacze, bo luz był na sworzniach (prawy i lewy) ale w sumie to nie wydawało prawie żadnych odgłosów. Można te luzy na górnym wahaczu sprawdzić ręcznie- trzeba mocno szarpać przednim kołem za góre. Jeśli jest luz to będzie go czuć na kole.
|
|
|