To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej

grzesiekx - 23 Luty 2012, 21:59

Przeważnie tłucze jak puszczą te zgrzewy na drążku.
jjankiello - 23 Luty 2012, 22:52

Dodatkowo - górne wahacze...
TraczU - 23 Luty 2012, 23:33

jakie masz opony, ile mają lat i jakie Ciśnienie? wiem, że głupie pytanie ale od tego należałoby zacząć.
perzu126 - 24 Luty 2012, 19:34

Podobne objawy miałem dwa lata temu , gdy wybiła mi się guma na amortyzatorze łącząca go z wachaczem- amortyzator do wymiany w takim przypadku. Ostatnio również miałem taki problem- okazało sie, że luz ma wspornik drążka kierowniczego a górne wahacze maja wybite sworznie. Ich wymiana wcale nie spowodowała, że w aucie zrobiło się ciszej. Tym razem winne były gumy, które mocują przedni amorek do nadkola :mrgreen: Także zanim zabierzesz się do wymiany wszystkiego, zacznij od drobiazgów
marecki005 - 3 Marzec 2012, 12:59
Temat postu: stuki w okol.prawego przedniego koła<<<sugestie>
Witam brać w202! otuż zwracam się do Was z ciekawym problemem prosząc o jakieś sugestie. mianowicie przechodząc do tematu z mojej celiny wydobywa się głuchy stuk niezależnie od rodzaju drogi po jakiej jadę, stuk powiedzmy że wydobywa się w okolicy prawego przodu auta. celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok. poza tym była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto.
wszystko wygląda ok wachacze z tulejami, każdy sworzeń, mocowania sprężyn, sprężyny, drążek kierowniczy(był właśnie wymieniony bo on też trochę hałasował-wsporniki ok- zaczeło stukać niedługo po wymianie ale bym chyba tego nie łączył itp. nie ma poprostu się do czego doczepić.
mój mechanik rozkłada ręce i duma nad dwoma scenariuszami: amorek-mimo, że niby ok może stukać lub co gorsze gdzieś coś pęka- jak to określił. jeżeli posiadacie jakąś ciekawą teorię będe zobowiązany, przeszukując forum(może nie udolnie) nie znalazłem tematu, który dał by mi odpowiedź. Pozdrawiam

Adaśko - 3 Marzec 2012, 13:41

marecki005 napisał/a:
była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto.
marecki005 napisał/a:
celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok.
żadna z tych metod nie wykryje ewentualnych luzów w :mb: , potrzebny jest dobry fachowiec znający się na Mercedes-ach.

[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.

bartoszkra - 3 Marzec 2012, 13:53

uważajcie na słabej jakości klocki hamulcowe. Ja miałem ostatnio tak ze wymieniłem z przodu klocki i po jakims czasie cos zaczeło mi stukac w przednim zawieszeniu. Przy regeneracji zacisków okazało sie ze spręzyny odbijające klocki w zaciskach połamały sie i przerdzewiały. Klocek napierd.....ał góra dół w zaciskach jak by miało mi sie zaraz zawieszenie rozleciec. Klocki HART. ODRAZDAM
marecki005 - 6 Marzec 2012, 11:33

[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.[/quote]

i tu był pies pogrzebany... nie było "luzów" bo były powiedzmy sztywne od rdzy.... dokładna diagnoza była możliwa po rozbebraniu wszystkiego. dzięki

kolek15 - 6 Marzec 2012, 20:44

miałem też taki obaw,byłem na szarpakach i nic nie wykazały,zero luzu.Wkońcu znalazłem przyczyne :lol: dolna główka mocowania amortyzatora (guma+tulejka) niby milimetrowy luz a tak trzaskało jakby przód chciało urwac,takrze radzę to sprawdzić :D
marecki005 - 6 Marzec 2012, 22:56

ups. to co pisałem wyżej nierozwiązało mojego problemu.. kurde już sam nie wiem... zauważyłem, że najczęściej przy chamowaniu przed samym zatrzymaniem pojawiają się najczęściej dwa głuche stuki( na zasadzie metalicznego pyk pyk :shock: ) podobny objaw przy przejeżdzaniu np. przez próg zwalniający
Camel- - 7 Marzec 2012, 08:35

Tulejki w wahaczu jak będą stukać to auto nie będzie się dało prowadzić, także szukanie jest utrudnione. Może któryś z zapieczonych sworzni (górnych) trzeszczy. :roll:
prz3m3k - 28 Październik 2012, 13:11

mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.

1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim.
3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto.

Camel- - 28 Październik 2012, 13:47

prz3m3k napisał/a:
1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim.

Sworznie wahaczy przednich: górny i dolny - do sprawdzenia lub wymiany.

prz3m3k napisał/a:
3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto.

To normalne.

kaczor835 - 28 Październik 2012, 13:47

prz3m3k napisał/a:
mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.

1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.

witam miałem podobna sytuacje, moze nie ze wydobywał sie stukot, ale dosc czesto było słychac takie "głuche uderzenie" co sie okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diadnostycznej nic nie pokazało.

perzu126 - 28 Październik 2012, 14:20

kaczor835 napisał/a:
okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diagnostycznej nic nie pokazało.

Miałem to samo u siebie z tą tulejką- miesiącami szukałem przyczyny a na szarpakach nic nie wykazało :twisted: Dopiero jak z kolega łomem podważałem wszystko w zawieszenie to znaleźliśmy luz.

Ostatnio wybiła sie guma na amortyzatorze, ale na górze. Też rąbało niemiłosiernie. Zanim do tego doszedłem tez wymieniłem górne wahacze, bo luz był na sworzniach (prawy i lewy) ale w sumie to nie wydawało prawie żadnych odgłosów. Można te luzy na górnym wahaczu sprawdzić ręcznie- trzeba mocno szarpać przednim kołem za góre. Jeśli jest luz to będzie go czuć na kole.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group