To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - jakie amortyzatory?

Marcin Pop. - 30 Czerwiec 2009, 14:02

Krzychs2 napisał/a:
Oś przednia lewa 82% prawa 81% nacisk 668 daN
Oś tylna lewa 51% prawa 80% nacisk 716 daN


Camel- napisał/a:
A ja bym się nie sugerował procentami tylko po prostu tym jak się auto zachowuje


Krzychs2 napisał/a:
Przy takiej różnicy strony lewej do prawej jak u mnie to niepodważalnie jest do wymiany.


No i tu jest problem. Ja u siebie wymieniałem ok. 4 m-ce temu i tydzień temu tester pokazał średnio ok 70% na wszystkie 4 koła.
Gościowi mówię, że amorki są nowe (ok. 3500km przebiegu) a gościu na to - na tym sprzęcie pomiarowym nowe amorki mają co najwyżej 85% sprawności.
Więc jak to jest??? nowy amorek powinien być 100% sprawny - a tu wychodzi 80% ???. Gdze tkwi błąd - jeżeli jest.
Auto jest sztywne, stabilne, nie da się rozbujać itd.
W porównaniu ze starymi oryginalnymi bilsteina te się ściska 3x twardziej i 3x wolniej tłoczysko powraca z powrotem. Nie szumią, nie bulgoczą. Amortyzatory żółte, firma AL-KO (ponoć idą na 1 montaż w audi).
Dlaczego wyniki pomiaru są na takim poziomie - 70% +/- 2% ?

Łukasz - 30 Czerwiec 2009, 14:08

Marcin Pop. napisał/a:
No i tu jest problem. Ja u siebie wymieniałem ok. 4 m-ce temu i tydzień temu tester pokazał średnio ok 70% na wszystkie 4 koła.
Gościowi mówię, że amorki są nowe (ok. 3500km przebiegu) a gościu na to - na tym sprzęcie pomiarowym nowe amorki mają co najwyżej 85% sprawności.
Więc jak to jest??? nowy amorek powinien być 100% sprawny - a tu wychodzi 80% ???. Gdze tkwi błąd - jeżeli jest.
Auto jest sztywne, stabilne, nie da się rozbujać itd.
W porównaniu ze starymi oryginalnymi bilsteina te się ściska 3x twardziej i 3x wolniej tłoczysko powraca z powrotem. Nie szumią, nie bulgoczą. Amortyzatory żółte, firma AL-KO (ponoć idą na 1 montaż w audi).
Dlaczego wyniki pomiaru są na takim poziomie - 70% +/- 2% ?


Gość miał rację. Sprawny amortyzator na teście wykazuje około 85%.
100% było by wtedy, kiedy zamiast amortyzatora wstawił byś sztywną rurę.

Inna sprawa jest taka że na ten test ma wpływ sztywność tulei gumowo-metalowych w zawieszeniu.

Marcin Pop. - 30 Czerwiec 2009, 14:15

!Łukasz! napisał/a:
100% było by wtedy, kiedy zamiast amortyzatora wstawił byś sztywną rurę.


psińco prawda. Podczas testu wykazało by ci 0% - ponieważ koło podskakiwało by ci do góry (nie było by tłumienia)

Łukasz - 30 Czerwiec 2009, 14:19

Marcin Pop. napisał/a:
psińco prawda. Podczas testu wykazało by ci 0% - ponieważ koło podskakiwało by ci do góry (nie było by tłumienia)


No popatrz a aż trzech diagnostów taką teorię wyraziło ;)

A podskakiwał by cały samochód bo z racji sztywnej rury (hehe ale napisałem) zawieszenie nie ugięło by się ;)
Jednego jestem pewien, nie ma czegoś takiego jak wynik 100% w teście.

Marcin Pop. - 30 Czerwiec 2009, 14:49

!Łukasz! napisał/a:
No popatrz a aż trzech diagnostów taką teorię wyraziło

A podskakiwał by cały samochód bo z racji sztywnej rury (hehe ale napisałem) zawieszenie nie ugięło by się


no i w tym się zgadzamy - wynik pomiaru "0"

sewan - 30 Czerwiec 2009, 15:52

Badanie amortyzatorów zamontowanych w aucie to jedna wielka bzdura.
Tak naprawdę bada się cały układ amortyzator/sprężyna. Wynika to z konstrukcji "bujawki" - podrzuca się koło zwiększając siłę nacisku na koło od wagi początkowej (nacisku koła) aż do momentu, gdy koło zaczyna się odrywać od podłoża (nacisk koła = 0). Amplituda ruchu koła jest wynikiem testu.
Więc w przypadku wypracowanej sprężyny (miękka) wynik testu jest przesunięty w stronę "0".
Efekt? Ten sam dobry amortyzator przy nowej sprężynie będzie miał 85%, a na starej może mieć nawet poniżej 50%.
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.

Marcin Pop. - 30 Czerwiec 2009, 16:00

sewan napisał/a:
Tak naprawdę bada się cały układ amortyzator/sprężyna. Wynika to z konstrukcji "bujawki" - podrzuca się koło zwiększając siłę nacisku na koło od wagi początkowej (nacisku koła) aż do momentu, gdy koło zaczyna się odrywać od podłoża (nacisk koła = 0). Amplituda ruchu koła jest wynikiem testu.
Więc w przypadku wypracowanej sprężyny (miękka) wynik testu jest przesunięty w stronę "0".
Efekt? Ten sam dobry amortyzator przy nowej sprężynie będzie miał 85%, a na starej może mieć nawet poniżej 50%.
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.



O to chodziło :)

P.S. Nie dam ci pomagasa - bo nie jestem autorem tematu

Krzychs2 - 30 Czerwiec 2009, 21:53

sewan napisał/a:
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.

Bardzo mądrych rzeczy można się od Was dowiedzieć :) Test drogowy i postojowy (nasiskanie samochodu siłą własnych mięśni) stwierdzam że prawa strona oddaje powoli a lewa (51% wg testu) oddaje szybko więc nic sprężyny nie tłumi ;)

Czemu nikt nie pisał o amortyzatorach Sachs'a, czyżby były złe?? Takie mój mechanik mi dziś doradzał ;) Komplet do tyłu wycenił na 600zł.

Łukasz - 30 Czerwiec 2009, 22:06

Krzychs2 napisał/a:
Czemu nikt nie pisał o amortyzatorach Sachs'a, czyżby były złe?? Takie mój mechanik mi dziś doradzał ;) Komplet do tyłu wycenił na 600zł.

W poprzednim aucie miałem sachsy i po 5 tyś kilometrów zaczęły stukać.
W poprzednim aucie siostry taka sama sytuacja zaistniała po około 20 tyś kilometrów.
Od kiedy po raz pierwszy założyłem bilsteiny nie chcę już innych :)
Nie twierdzę że sachsy są do bani ale jakoś się do nich zraziłem.

Krzychs2 - 30 Czerwiec 2009, 22:16

!Łukasz! napisał/a:
W poprzednim aucie miałem sachsy i po 5 tyś kilometrów zaczęły stukać.
W poprzednim aucie siostry taka sama sytuacja zaistniała po około 20 tyś kilometrów.
Od kiedy po raz pierwszy założyłem bilsteiny nie chcę już innych
Nie twierdzę że sachsy są do bani ale jakoś się do nich zraziłem.


hmmm... to teraz mam dumajkę :? może koleś ma jakieś układy z dostawcą sachs'a.
A nie wiesz jaka jest różnica w cenie :?:

Łukasz - 30 Czerwiec 2009, 22:18

Cytat:
A nie wiesz jaka jest różnica w cenie :?:

Niestety nie :(

Camel- - 30 Czerwiec 2009, 22:23

Krzychs2, za 250zł/szt. są Bilsteiny B4, więc zostaw te Sachsy w spokoju ;)
Krzychs2 - 30 Czerwiec 2009, 22:45

Camel-, dzięki ogromne, jutro dzwonie do fachmana i przedłoże mu nowy scenariusz ;) Ucieszyłeś mnie tą ceną bo spodziewałem się większej :twisted:
Camel- - 1 Lipiec 2009, 09:14

Krzychs2, ja kupowałem do Octavii na egaraz.com. Wczoraj patrzyłem, to po 278zł/szt na tył były. Może znajdziesz taniej :)
Maniaak - 12 Marzec 2010, 22:00

Witam. 2 dni temu usłyszałem stukanie w lewym przednim kole- nawet przy delikatnych dziurach. Nie wiedziałem co może być, więc pierwsze co zrobiłem to udałem się na stację diagnostyczną. Jak się okazało badania lewego przedniego amortyzatora to 0%:(. Jestem 500km od domu i nie wiem czy mogę w takim stanie wracać czy zacząć coś kombinować tj. pieniądze na wymianę w tępie błyskawicznym? Z góry dzięki za odpowiedź.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group