To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Bierze Olej

pavel - 28 Styczeń 2008, 16:39

Artzgodka

Moja Celinka bierze 0,5 litra oleju na 5000 km. Czyli wychodzi 0.1 na 1000 km.
Moj przebieg mam 190 000 km.
U nas w Skandynawii malo kto jezdzi na gazie.
Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie ze jag silnik chodzi na gazie to pompa paliwowa caly czas pracuje i daje stale cisninienie. rzeczywiscie jest zawor zwrotny i paliwo po przekroczeniu pewnej ilosci cisnienia wraca do zbiornika. Takie jest moje rozumowanie. Moze rzeczywiscie jest inna technika czy system o ktorym ja moze nie wiem. A moze na gazie pompa paliwowa jest wylaczona, ale ja w to nie wierze.
Jesli chodzi o smarowanie silnika na gazie. Nic nie ma w tym nic wspolnego. Paliwo idzie swoimi drogami i olej tez swoimi. Chyba ze mowa o silniku dwusuwowym to juz morderstwo dla silnika na gazie.
Pozdrowienia

Artzgodka - 28 Styczeń 2008, 17:46

Tak dokładnie pompa paliwowa cały czas pracuje i generalnie w sekwencji jeśli nap auto szwankuje na benzynie to na gazie też dzieją się cuda ponieważ komputer gazowy szczytuje sobie mapę spalania z benzyny.

A jeśli chodzi o jazdę na benzynie to miałem na myśli to, że być może przez pierścienie niewielkie ilości benzyny przedostają się do komory silnik mieszają się z olejem i w ten sposób oleju bierze się jak by "więcej" ale nie wiem czy tak jest choć być może jest to możliwe


pozdrawiam
Artur

pavel - 29 Styczeń 2008, 11:03

Gdybys mial bardzo slaba kompresje w silniku, to olej by ci ubywal.
To znaczy, mialbys juz cylindry w ksztalcie stozkow i odma przedostawalaby sie od dolu przez pierscienia do komor cylindrow i olej by ci spalal i z wydechu wydostawalby sie niebieski dym. Tak samo z kapeluszami w prowadnicach zaworow. Tlok idac w dol zasysalby olej z komory zaworow.

Artzgodka - 29 Styczeń 2008, 13:00

W takim razie z kompresją nie jest tak źle ponieważ czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku kolor spalin jest taki sam (tzn. nie jest niebieski) i olejem nie pluje. Musze przejrzeć tę dolna odmę i wymienić zimering na wale i sie okaże

dzięki i pozdrawiam
Artur

dyzio87 - 2 Luty 2008, 22:18

pavel napisał/a:
Paliwo idzie swoimi drogami i olej tez swoimi.

W takim razie wytłumacz mi dlaczego jezdząc na benzynie po 10 tys km spuszczam olej brudny, czarny, a jak przejade to samo na gazie to bedzie czyściutki, jak nowy ( mówie tu o kolorze) ??

aro - 3 Luty 2008, 00:47

dyzio87 napisał/a:
pavel napisał/a:
Paliwo idzie swoimi drogami i olej tez swoimi.

W takim razie wytłumacz mi dlaczego jezdząc na benzynie po 10 tys km spuszczam olej brudny, czarny, a jak przejade to samo na gazie to bedzie czyściutki, jak nowy ( mówie tu o kolorze) ??


Bo gaz jest o wiele czystszym paliwem i nie pozostawia syfu w silniku

Artzgodka - 27 Marzec 2008, 23:25

wymieniłem zimering na wale i branie oleju spadło diametralnie, teraz właściwie nie bierze a jeśli już to śladowe ilości

pozdrawiam
Artur

btx - 9 Wrzesień 2008, 12:26

moje auto to C180 1999r (po liftingu) przebieg 160000km
auto bierze mi olej, ok 1l/1500km

1. kiedys montowalem sprezarke do klimatyzacji i byla dostawiana lapa pod sprezarke,
zauwazylem, ze w tym rejonie jest plama oleju, ale nie wiem czy to cieknie mi pompa wspomagania (troche ja slychac) czy spod uszczelki tej lapy

2. wymienialem kiedys uszczelke pod glowica (uszczelniacze zaworowe itd) czy to moze byc spowodowane uszczelniaczami zaworowymi?

3. ostatnio dobieralem sie do swiec i zauwazylem olej w tej komorze co znajduja sie swiece, (skad on sie tam wzial) ??? (2 cylinder)

jak sprawdzic, ktoredy ucieka olej bez rozbierania silnika ?
PS gdzie sie znajduje odma dolna w moim silniku ? silnik 111.921
jaki olej polecacie ? od 2 sezonow jezdze na jakims oplowskim oleju 10W40 (prawdopodobnie MOBIL 1 tylko, przeznaczony dla serwisow opla inne - opakowanie)

co myslicie o ceramizerach ?

jurek84 - 9 Wrzesień 2008, 13:13

Ad 3. W pokrywie zaworów dookoła każdego otworu świecy są gumowe uszczelki, prawdopodobnie przez nią cieknie.
btx - 9 Wrzesień 2008, 13:49

co do AD 3. no wlasnie tak myslalem, wiec musze pojechac z reklamacja do mechanika co robil mi uszczelke pod glowica :/ (tylko, ze powie, ze to wina uszczelki pewnie:/)

a co do reszty pytan wie ktos cos ?

Adaśko - 9 Wrzesień 2008, 13:54

Na temat dolnej odmy poczytaj mój temat http://www.w202.pl/viewto...e+oleju&start=0
Marcin Pop. - 9 Wrzesień 2008, 14:50

btx napisał/a:
auto bierze mi olej, ok 1l/1500km


to już jest dużo :idea:
Albo wycieki, albo wszystko idzie na tłoki :idea:

btx - 9 Wrzesień 2008, 15:29

a jak sprawdzic, czy olej idzie na tloki ?
slyszalem, ze sa metody, ze mozna sprawdzic czy auto ma uszkodzone pierscienie itd.
napisze ktos o tym ?
PS adaśko jakos nie wiem dalej gdzie ta odma, moze u mnie jest gdzies indziej :/
w ktorym to miejscu ma byc ? na bloku silnika, pod kolektorem ssacym???

Adaśko - 9 Wrzesień 2008, 16:11

U mnie jest jak stoisz przodem do silnika po prawej stronie pod pompą wspomagania układu kierowniczego, przykręcone do bloku silnika. Ja doszedłem do tego po dwóch wężykach podłączonym od dołu kolektora ssącego połączonych ze sobą trójnikiem (mówią niektórzy na ten trójnik zaworem pcv-cokolwiek to znaczy). Ciężko go dostrzec, ale powinieneś go znaleźć, na końcu wężyk podłączony jest właśnie do odmy. Grubość tych dwóch wężyków to 6 mm, od tego trójnika do odmy wężyk już na grubość palca. U mnie do odmy jest przykręcona sprężarka od klimy, którą też musiałem odkręcić. Niestety strona ruska nie działa i nie jestem w stanie na obrazku Tobie pokazać.
Marcin Pop. - 9 Wrzesień 2008, 16:18

btx napisał/a:
a jak sprawdzic, czy olej idzie na tloki ?


między innymi: niebieska chmura za samochodem :idea:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group